خبرهای داغ:
رئیسی در مراسم تحلیف:

اراده مردم، استقرار عدالت،‌ پیشرفت و آزادی در کشور است/من خادم همه جمهور هستم/ از هر طرح دیپلماتیک برای لغو تحریم‌ها حمایت می‌کنیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم برای پیمودن مسیر انقلاب عزمی راسخ دارند، گفت: اراده آنها قرار گرفتن کشور در مسیر پیشرفت، عدالت، آزادی و عزت است.
کد خبر: ۹۳۶۲۶۸۹
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پس از ادای سوگند در مراسم تحلیف که عصر امروز(پنجشنبه) در صحن مجلس شورای اسلامی با حضور مقامات داخلی و خارجی و نمایندگان مجلس برگزار شد، اظهار کرد: سلام بر ملت ایران و سلام بر مهمانان ارجمند و خانواده معزز شهیدان، روسای محترم جمهور، معاونین رئیس جمهور، نخست وزیران گرامی، وزرای امور خارجه، نمایندگان ویژه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، سفرای محترم و روسای محترم گروه های جهادی. سلام به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سلام به همه مقامات محترم لشگری و کشوری، اعضای شورای نگهبان و همه مسئولین عالی رتبه.

رئیسی ادامه داد: طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل نوینی از آزادی، مشارکت سیاسی و مردم سالاری را در تاریخ کشورمان به ثبت رسانید. قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان میثاق ملی در اصل ششم، همه نهادهای حاکمیتی را محصور اراده و رأی مردم دانست.

وی افزود: اینک بار دیگر اراده ملت تجلی پیدا کرد تا این خدمتگزار به آرمان های والایی سوگند وفاداری یاد کند که ۴۰ سال پیش توسط امام بزرگوار به ثمر نشست. مردم برای پیمودن مسیر انقلاب عزمی راسخ دارند. اراده آنها قرار گرفتن کشور در مسیر پیشرفت، عدالت، آزادی و عزت است.

حجت الاسلام رئیسی  گفت: ملت ایران با  انقلاب اسلامی در برابر شرق و غرب ایستاد تا ثابت کند مردم سالاری دینی شیوه جدیدی از حکمرانی است که می‌تواند سنت، دین و دنیا را به ارمغان آورد. ایران بزرگ، پر افتخار و تاریخ ساز در حالی وارد قرن جدیدی می‌شود که بیش از ۴۰ سال است که خورشید مردم سالاری دینی در آن طلوع کرده و اکنون در آغاز گام دوم قرار دارد.

وی گفت: امروز دولت جدید در جایی ایستاده که تمدنی جهانی آن را ساخته است. فرهنگی که قرن ها در تاریخ بشریت پیشرو بوده است و با ترکیب یکتاپرستی و پیشرفت، الگویی از زیست معنوی را ارائه داده است. فرهنگ و تمدن ایران بزرگ آن‌گاه که پذیرای اسلام شد، الگوی پیشرفت را بازآفرینی کرد و سرآمد دانش و ادب در جهان گردید.

رئیس‌جمهور افزود: ملت ایران اکنون در فراز این قله بلند ایستاده و خشنود از آنچه در انتخابات تاریخی خود شکل داده است به چشم انداز امید بخش کشور خود چشم می‌دوزد. ایران جدید، ایران قرن ۱۵ است.

رئیسی اظهار داشت: در آغاز گام دوم انقلاب افتخار می‌کنم به واسطه رأی ملت ایران از سوی آنان به نگهبانی از چنین میراث گران‌بهایی موظف شدم و خداوند متعال را سپاسگزارم.

وی گفت: ملت ایران در اوج تحریم‌های اقتصادی، جنگ روانی و دشواری‌های ناشی از شیوع کرونا، این حماسه بزرگ را آفرید. انتخابات، نقطه آغاز مشارکت مردم است نه نقطه پایان آن و دولت مردمی به دنبال تحقق خواست مردم خواهد بود.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: پیام رأی مردم در خردادماه، پیام تحول خواهی و عدالت طلبی بود. خواست مردم استقلال‌طلبی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی قدرت‌های مستکبر و ظالم بود. در عین اینکه باید به تعامل سازنده و گسترده با همه جهان پایبند بود، مردم از ما می‌خواهند به تحقق وعده خود برای تحقق دولت فساد گریز، تبعیض‌گریز، دغدغه مند و علم خواه عمل کنیم.

رئیسی گفت: مردم می‌خواهند آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی آنها پیگیری شود. مردم می‌خواهند که به معنای حقیقی کلمه، انقلاب اسلامی محقق شود و همه ویژگی‌های انقلاب اسلامی در ساختارها و فرآیندها و باورهای دولتمردان مشاهده پذیر باشد. مردم می‌خواهند که علیرغم تنگناها، معیشت و سفره آنان بهبود بخشیده شود.

وی با بیان اینکه مردم نشاط ملی و شور اجتماعی می‌خواهند، گفت: دولت برای تأمین منافع مردم و اجرای عدالت خواهد ایستاد و در این مسیر خستگی ناپذیر پیش خواهد رفت. اینجانب امروز خادم همه جمهور و خدمتگزار بیش از ۸۰ میلیون از جمعیت هستم. مردم ایران همانانی هستند که بارها وفاداری خود را به انقلاب اثبات کردند و امروز نوبت ماست که ادای امانت کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت مردمی، دولت وفاق ملی است. در دولت مردمی جناح‌های سیاسی، دسته بندی‌های قومی و مذهبی و گروهی رنگ می‌بازد و همه مردم برای تحقق ایران قوی ذیل پرچم جمهوری اسلامی هم پیمان می‌شوند. امروز از همه نخبگان و اقشار مردم، همه اقوام و مذاهب و همه جریان‌های سیاسی، حوزه و دانشگاه، جوان، پیر، زن و مرد می‌خواهم که دولت مردمی را با همه وجود دولت خود دانسته و یاری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار