خبرهای داغ:
استاندار خوزستان با بیان اینکه حاکمیت تصمیم دارد خوزستان را به سمت پیشرفت حرکت دهد گفت: دولت تلاش دارد تا تمامی موانع پیشرفت و رفاه مردم این استان را برطرف کند.
کد خبر: ۹۳۷۳۵۵۷
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
صادق خلیلیان روز چهارشنبه در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان با موضوع بررسی وضعیت مبادلات کالا در مرزهای چذابه و شلمچه در سرسرای استانداری بیان کرد: نحوه اداره این استان باید به گونه‌ای باشد تا به مردم ظلمی نشود؛ کم‌کاری و بی‌مسوولیتی مدیران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مسوولان و مدیران باید به گونه‌ای فعالیت کنند تا خوزستان از این عقب ماندگی که گرفتار آن شده خارج شود افزود: تمامی دستگاه ها و مدیران این استان باید هر کار و فعالیتی که انجام می دهند به نفع مردم باشد؛ هر آنچه که در استان است متعلق به مردم است و باید برای رفاه حال مردم مورد استفاده قرار گیرد.

خلیلیان با اشاره به آنچه که نابسامانی در بارانداز مرز چذابه خواند گفت:بخش خصوصی تمایل دارد تا برای ساماندهی این بخش ورود کند اما با توجه به اینکه مالکیت زمین بارانداز در دست شهرداری بستان است امکان انجام این کار برای بخش خصوصی به صرفه نیست، به همین دلیل ضروری است تا کارگروهی در استان برای بررسی کارشناسی این موضوع تشکیل شود و برای یافتن راهکار و ساماندهی این بارانداز تصمیم قطعی گرفته شود.

وی گفت: نمی‌توان اجازه داد که برخی مدیران و مسوولان به گونه‌ای عمل کنند که باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به دولت و نظام شوند؛ نباید سیستم ارباب و رعیتی بین مسوولان و مردم ایجاد شود؛ مسوولان باید تعریف مسوولیتی را که به آنها محول شده بدانند.

استاندار خوزستان ادامه داد: نمی‌توانیم وقت مردم خوزستان را با ساختارهای نادرست ادارات هدر دهیم؛ فرصت ویژه‌ای در دست نیست و این ساختارهای ناکارآمد لطمه سنگینی را به استان و کشور خواهد زد.

خیلیان گفت: باید مشکلات مرزهای چذابه و شلمچه برای فعالیت تاجران برطرف شود تا شاهد رونق اقتصادی در این مرزها باشیم؛ مشکلات ۲ مرز باید تا یک هفته آینده بررسی و حل شود در غیر اینصورت تصمیمات نهایی در این خصوص خواهم گرفت.

وی افزود: بسیاری از مسایل ساده در خوزستان به دلیل تصمیم نادرست و غیرقطعی که گرفته می‌شود به نتیجه نمی‌رسند و همین موضوع باعث بروز سختی و مشکلات متعدد در استان شده است.

در نشست امروز مشکل بارانداز مرز چذابه که دچار نابسامانی و نبود خدمات رسانی مناسب است مورد بررسی قرار گرفت، همچنین موضوع تامین امنیت و استفاده از نیروی انتظامی و گارد گمرک برای جلوگیری از سرقت از تجار نیز مطرح و بررسی شد.

استاندار خوزستان به مسوولان مربوطه استان مهلت یک هفته‌ای داده است تا مشکلات ۲ مرز چذابه و شلمچه را برطرف کنند.

زمین بارانداز مرز چذابه که مکان تخلیه و بارگیری خودروهای حامل کالاهای صادراتی ایرانی و عراقی است در اختیار شهرداری بستان است که بنا به گفته مسئولان هیچگونه رسیدگی و خدمات رسانی در این مکان انجام نمی‌شود و این موضوع باعث نارضایتی تجار عراقی و ایرانی شده است.

۲ مرز بین المللی چذابه در شهرستان دشت آزادگان و شلمچه در شهرستان خرمشهر از جمله مسیرهای مهم مبادلات تجاری ایران با کشور عراق هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها