در شهر وردنجان برگزارشد؛

شب شعر بصیرت فاطمی، مکتب سلیمانی

شب شعر بصیرت فاطمی، مکتب سلیمانی با حضور شاعران استان چهارمحال و بختیاری برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۰۶۵۱۴
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ امام جمعه وردنجان با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت ایام شهادت سیدالشهدای مقاومت گفت: مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برکسی پوشیده نیست و همه ما وظفیه داریم سیره زندگانی آن بانوی بزرگ جهان اسلام در جامعه  ترویج دهیم.

حجت الاسلام علی محمدی افزود: در روایات فراوانی که در منابع معروف اهل سنت آمده تصریح شده است،حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها افضل زنان جهان است و نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود، پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله سلم فرمودند: اَوَّلُ شَخْص یَدْخُلُ الْجَنَّةُ فاطِمَةُ، نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود، فاطمه علیها السلام است.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حـضرت فـاطمه زهرا سلام الله علیها در دوره کوتاه زندگی خود، پس از هجران رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم زیباترین جلوه پاسداری از حریم ولایت را به تصویر کـشیدند و مـحور پایه ریزی یک جریان و حرکت سیاسی بودند که آن را هدایت می کردند،  آن حضرت کانونی بـرای مـقابله بـا ناهنجاری ها و انحراف ها شدند و در برابر موج های انحرافی تا مرز شهادت ایستادند.

همچنین حجت الاسلام سید عزیزالله میراحمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: شاعران و مادحین با اشعار و سروده های خود و با قرائت مرثیه می‌توانند بخشی از فضایل، مقام و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها را برای مردم بیان کنند.

در این روز شعرای آیینی و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با استقرار در جایگاه سروده های خود، پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را قرائت کردند و مداحان هم با ذکر مصیبت و نوحه خوانی حاضرین را به فیض رساندند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید و تجلیل از شاعران آیینی و مادحین اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات