مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز:

دایه های دلسوزتر از مادر مردم ایران از حذف ارز ترجیحی دلخورند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز در جمع نیروهای یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه اشاره کرد: برخی از راه های مختلف به دنبال تغییر مسیر حذف ارز ترجیحی بودند.
کد خبر: ۹۴۳۴۴۱۰
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز درمحفل انس با قرآن در جمع نیروهای یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه باحضور فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه یگان گفت: همه ما باید شاکر و سپاسگزار خداوند متعال باشیم که عمر ما در مقطعی سپری می شود که نظام مقدس اسلامی و ولایی در جامعه مستقر است.

وی با بیان اینکه بعد از پیامبر اکرم (ص) جز در مقطعی کوتاه در دوران امیرمومنان علی (ع) نتوانستیم حکومتی بر مبنای اسلام ناب داشته باشیم بیان کرد: پس از پیامبر اعظم (ص) مسیر حکومت تغییر کرد و حدود 25 سال حضرت علی (ع) از نقش و جایگاهی که پیامبر بر اساس وحی برای ایشان در نظر گرفته بود، فاصله گرفت و امکان تشکیل حکومت بر مبنای اسلام ناب نبود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز ادامه داد: بعد از پیامبر، جامعه آن زمان دچار یک بیماری مهلک تغییر ریل از مسیر امامت به خلافت شده بود و بعد از مدتی که در مسیر خلافت مشکلات عدیده ای در جامعه به وجود آمد مردم متوجه این بیماری مهلک شدند و راه درمان را پیدا کردند، به سراغ امام علی (ع) رفتند و متوجه شدند تنها راه نجات از این مشکل حاکمیت علی (ع) بر جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به شناخت به موقع مشکل توسط مردم آن زمان و پیدا کردن طبیبی همچون  علی (ع) اظهار کرد: مراحل بعدی که استفاده از نسخه شفابخشی که امام علی (ع) ارائه داده بود به درستی انجام نشد و جامعه آن زمان نتوانست مشکل را به درستی برطرف کند، شرایط پیچیده تر شد تا جایی که بعد از نیم قرن امام حسین (ع) آن گونه در کربلا به شهادت رسید.

وی اذعان کرد: توفیق ما این است که در زمان حیات ما نظام جمهوری اسلامی بر جامعه حاکم است، حکومتی که افراد بسیاری در طول تاریخ در راه استوار ماندن، آن ناملایمت ها دیده، شکنجه ها تحمل کرده و در این مسیر به شهادت رسیده اند اما تلاش کردند تا این اسلام ناب محمدی سینه به سینه به ما منتقل شود و امروز به دست ما و فرزندانمان برسد و به ما سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی دوران انقلاب و این روزهای کشور را مشابه دوران صدر اسلام دانست و عنوان کرد: این نظام و انقلاب احیاگر اسلام ناب محمدی است ، بعد از این انقلاب به طور عجیبی امداد و نصرت الهی به کمک ما آمد اما همانند دوران صدر اسلام، جریان نفوذ هم بسیار تلاش کرد تا امروز مردم ایران به شرایط مطلوب نرسند اما نتیجه ای که زمان صدر اسلام حاصل شد در این زمان، حاصل نشد؛ بنده معتقدم که تصمیم سازان آن زمان از نفوذی های یهودی بودند.

وی مطرح کرد: آن زمان یهودی ها تصمیم سازی می کردند و در دوران ما نیز جریان نفوذ خیلی تلاش کرد تصمیم سازی کند و در جاهای مختلفی هم این امر صورت گرفت و ما با چالش هایی مواجه شدیم و گرنه شرایط برخی مسائل مختلف در کشور ما مانند سیاست، فرهنک، اقتصاد و غیره نباید بدین صورت می بود و باید اصلاحاتی صورت می گرفت اما جریان نفوذ در برخی جاها نه تنها اجازه نداد اصلاحات مثبتی انجام شود بلکه خلا هم ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی تصریح کرد: یکی از بزرگترین خیانت هایی که در بخش اقتصادی کشور می توان به آن اشاره کرد ارز ترجیحی بود، این چه ارزی بود که پول بیش از 80 میلیون ایرانی به صد نفر می رسید و در برخی مصادیق کمتر از انگشتان یک دست از این ارز استفاده می کردند؛ در بسیاری موارد، جریان نفوذ قبل از اینکه اجناس خریداری شده با ارز 4200 تومانی را وارد کشور کنند از همان گمرک دوباره آن ها را به کشورهای همسایه صادر می کردند.

وی در ادامه افزود : می دانیم رفع این مشکل به تنهایی دست رئیس جمهور نیست زیرا به سادگی نمی توان دست جریانی که از زمان دفاع مقدس بر شریان های اقتصادی این کشور مسلط شده کوتاه کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز اشاره کرد: برخی از راه های مختلف به دنبال تغییر این مسیر بودند و دایه های مهربان تر از مادر این مردم دلخور شدند که چرا این اتفاقات افتاده ، شما اگر دلسوز این مردم بودید تحریم ها را لغو می کردید. این اقدام که یارانه ها تنها به دست افراد خاص نرسد و در اختیار همه مردم قرار گیرد یک جراحی اقتصادی بود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی افزود: طبیعی است که این جراحی تبعاتی را نیز به دنبال دارد تا شرایط جامعه به روال عادی بازگردد و آثار این جراحی به حداقل برسد و به فضل الهی نیز چنین خواهد شد زیرا مردم درد را به خوبی تشخیص داده اند و به نسخه شفا بخش رهبران خود عمل خواهند کرد اما هنوز برخی به دنبال ایجاد جو روانی هستند.

به گفته وی، امروز این جراحی انجام شده و این ارز تبعیض آمیز که حیف و میل می شد و 70 درصد آن به شکاف طبقانی، به رانت و سواستفاده تبدیل می شد از بین رفته است اما کسانی که در صدد حفظ منافع خود هستند تلاش می کنند از راه های مختلف مانع ادامه کار شوند ولی با وجود همه فشارهای تبلیغاتی و جنگ روانی، مردم به خوبی دولت را همراهی می کنند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها