عضو مجلس خبرگان رهبری:

عملکرد مسئولی که باعث ضربه زدن به اعتقادات مردم شود،تضییع حق الناس است

ساری-آیت الله توکل گفت: حق الناس فقط مالی نیست بلکه حق الناس از بین بردن اعتقادات و آبروی مردم است.
کد خبر: ۹۴۳۷۶۹۳
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در جمع کارکنان و پایوران سپاه کربلا با اشاره به اینکه عمل انسان موجب عاقبت بخیری و شری در عالم است،گفت: در این دنیا حساب و کتابی درکار نیست و دار مکافات است اما در اخرت جای حساب و کتاب است.

 آیت الله توکل با بیان اینکه اگر عمل انسان صالح باشد، با عث عزت می شود، افزود: خدای متعال قیامت را تبلی السرائر قرار داده است از همین باید در انجام کارها بیدار و آگاه باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حق الناس هم اشاره و اضافه کرد: حق الناس فقط مالی نیست بلکه حق الناس از بین بردن  اعتقادات و آبروی مردم است. گاهی یک مسئولی عملکرد اشتباهی دارد و با همین عملکرد اشتباه مردم را از دین و نظام زده می شود این تضییع حق الناس است.و کسی که بدون تخصص و لیاقت پستی را اشغال کند آن هم حق الناس است.

آیت الله توکل در ادامه هرچه خدا به انسان ارزانی بحشید، امانت است، گفت: همه باید امانت دار نعمت های خدای باشیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان بایدامانت دار باشد و نباید در امانت خیانت کند، خاطرنشان کرد:هر نعمتی خدای متعال به انسان داده است چگونه استفاده کردن آن را به هم انسان گفته است. اگر چشم داده گفته چه چیزها دیدنی است  چه چیزها دیدنی نیست.

آیت الله توکل با اشاره به اینکه قلب انسان حرم الله است، افزود: حرم الله یک جا دارد یا جای نور است یا ظلمات.

این استاد برجسته اخلاق ادامه اداد: قلب مومن، عرش الهی است و تمام خواسته های او را خدای متعال اجابت میکند.

آیت الله توکل با اشاره به اینکه اگر انسان از گناه پرهیز کرد، آبرومند می شود، گفت:اگر انسان دنبال گناه و جلوه های گناه برود ، قلب انسان،تیره می شود و دیگر هدایت شدنی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار