خبرهای داغ:

چالش جدی بانوان استان سمنان چیست؟

مسئول مرکز تحقیقات حقوق، زنان و خانواده "سلاله" وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان ناآگاهی از هویت انسانی و اجتماعی را چالش جدی بانوان در برهه کنونی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۳۷۹۰۲
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷



بانو امیراحمدی در گفت و گو باخبر  سمنان تصریح کرد: ترسیم《الگوی سوم؛ زن مسلمان ایرانی با هدف تبیین نسل جوان و نوجوان در حال مفهوم یابی است و مهم ترین چالش بانوان استان یعنی عدم آگاهی آنان از هویت انسانی و اجتماعی شان را مرتفع خوهد کرد.
وی اظهار داشت: شمسا (شناسایی مسائل سراسری استان ها) با استفاده از ظرفیت نخبگان بومی هر منطقه، مسایل را به هسته های حل مساله و مطالبه گری جهت پشتیبانی محتوایی ارائه می دهد تا چرخه شناسایی، پیگیری و حل مساله طی شود.
وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات حلقه وصل میان حکمرانی و سیاستگذاری های نظام با بدنه علمی جامعه و دانشگاه‌هاست.
وی در پاسخ به این سوال که «متولی امور زنان و خانواده در استان کیست» ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده استانداری در استان و فرمانداری در شهرستانها را به عنوان متولی امور زنان و خانواده به رسمیت می‌شناسیم؛ اما دستگاه اجرایی مشخصی که متولی امور زنان و خانواده در استان باشد، وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در ۷۰ کشور جهان وزارت خانواده وجود دارد و از زمان شکل گیری این وزارت، رشد قابل توجهی در حوزه خانواده و جمعیت در آنها صورت گرفته است، ازعدم وجود چنین دستگاه اجرایی در کشور انتقاد کرد.
امیراحمدی در مورد فعالیت‌های حال حاضر مرکز تحقیقات اظهار داشت: مشغول انجام پروژه‌ای در خصوص ترسیم الگوی سوم زن(هویت انسانی و جنسیتی زن) با هدف تبیین آن برای نوجوانان و جوانان و نشر آن هستیم.
وی گفت: وقتی مخاطبان ما جامعه اثر گذار و نخبگانی هستند، مطالعه به هیچ وجه نباید حذف شود؛ مخصوصاً در حوزه زنان و خانواده و از آنجایی که مسئله زنان و خانواده برای کشور از مسائل درجه یک است، مطالعه در حوزه زنان و خانواده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این مورد به سخنان شهید مطهری اشاره کرد که دو چیز باعث تولید علم و نوآفرینی میشود که عبارت است از مطالعه و تفکر.
وی در مورد مجموعه پنج جلدی نقش و رسالت زن که از گردآوری بیانات مقام معظم رهبری درمورد موضوعات زن و خانواده و سبک زندگی تدوین شده است، افزود: با مطالعه این کتاب ها متوجه شدم خیلی از نگرش ها و برخوردهای ما در جامعه نسبت به زن، اسلامی و مطابق با نظرات رهبری نیست.
او مهمترین چالش اساسی بانوان استان را عدم آگاهی آنان از هویت انسانی و اجتماعی خودشان عنوان کرد و به نقش شورای فرهنگ عمومی استان در این موضوع اشاره کرد و افزود: این شورا از ظرفیت بالایی در هماهنگ کردن دستگاه های مختلف برای پرداختن به موضوعات زن و خانواده برخوردار است.
شایان ذکر است مرکز تحقیقات حقوق، زنان و خانواده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان از دی ماه ۱۳۹۹ و با در نظر گرفتن سیاست های کلی "خانواده" و "جمعیت" ابلاغی مقام معظم رهبری، چهار هدف عمده در حوزه زنان و خانواده را دنبال می کند و امید است در چشم اندازی پنج ساله، هویت یک زن تراز اسلام در ابعاد مختلف فرهنگی، معنوی، اجتماعی را به جامعه اسلامی بشناساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار