خبرهای داغ:

منشاء دود غلیظ در شهر اهواز چیست؟

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: مشکل خاصی در اهواز رخ نداده و منشا دود منتشر شده در سطح شهر پیدا نشده است.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۵۹
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

علی بنی‌عگبه رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار دود غلیظ در سطح شهر اهواز اشاره و اظهار کرد: بر اساس پایش‌های میدانی که انجام شده، مشکل خاصی در اهواز رخ نداده و منشا این دود در سطح شهر پیدا نشده است.

وی افزود: با بررسی تصاویر ماهواره‌ای، احتمالا این دود، ناشی از آتش‌سوزی بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم در کشور عراق است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: با خشک شدن بخش عراقی تالاب هورالعظیم در چند روز اخیر این بخش دچار حریق شده است که با کنترل و پایش مسیر حرکت دود منتشر شده، می‌توان گفت دودی که بخشی از اهواز را فرا گرفته، ممکن است ناشی از این مسئله باشد.

بنی‌عگبه تصریح کرد: با توجه به تفاوت نوع دود و بوی ناشی از حریق سایت دفن زباله صفیره اهواز، این دود ناشی از آتش‌سوزی در سایت دفن زباله در شهر اهواز نیست.

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نسبت به آتش سوزی در بخش ایرانی هورالعظیم در تابستان امسال هشدار داد و گفت: دود ناشی از آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم چهار شهرستان را فراگرفته و پیش‌بینی می‌شود غلظت آلودگی هوا در ساعات آینده افزایش یابد.

انتشار دود در شهرستان‌های اهواز، دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه مربوط به آتش سوزی در نیزارهای بخش عراقی تالاب هورالعظیم است که از جمعه شب (۲۷ خرداد)آغاز شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها