کمیته تحول برنامه‌های اوقات فراغت در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود/ نیازمند برنامه‌ریزی متحولانه در امورات فرهنگی و فراغت جوانان هستیم

مخلص الائمه گفت: نیازمند برنامه‌ریزی متحولانه در امورات فرهنگی و فراغت جوانان و نوجوانان هستیم و این مسئله بعد از تعطیلی دوساله تابستان به واسطه کرونا بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۳۹۸۷۸
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

کمیته تحول برنامه‌های اوقات فراغت در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود/ نیازمند برنامه‌ریزی متحولانه در امورات فرهنگی و فراغت جوانان هستیمذبه گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در جلسه ساماندهی امور جوانان استان مرکزی در اراک گفت: در خصوص برنامه های اوقات فراغت انتظار ویژه ای از شهرداری ها، دهیاری ها و صدا و سیما در راستای غنی سازی برنامه ها وجود دارد و باید برنامه ریزی ویژه ای در این راستا انجام شود.

مخلص الائمه اظهار کرد: در راستای غنی سازی برنامه های اوقات فراغت و محتوای آنها کمیته تحول برنامه های اوقات فراغت در استان مرکزی راه اندازی می شود و کلیه دستگاه های زیرمجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان مکلف به مشارکت و همکاری با این کمیته تخصصی هستند.

وی ادامه داد: نوآوری، توجه به مسئله آموزش و تاریخ معاصر کشور ، توجه به مناطق محروم و حاشیه نشین، توجه به سلامت جسمی، روحی و معنوی مخاطبین در برنامه ها ، توجه به ایمنی در اردوها، مردم پایه بودن و مردم محوری از جمله شاخصه های ارزیابی برنامه های اوقات فراغت دستگاه ها است که باید به آن توجه ویژه شود.

استاندار مرکزی باین کرد: در ابتدای شروع برنامه های اوقات فراغت تابستان سالجاری نیازمند محتوا سازی فاخر هستیم و لذا دستگاه هایی که در این راستا کلیپ فاخر و اثرگذار در راستای جذب جوانان و نوجوانان تهیه کنند جوایزی نفیسی دریافت خواهندکرد.

وی یادآور شد: رعایت استانداردها و شاخص های مدنظر در برنامه های اوقات فراغت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کلیه دستگاه ها توسط دفتر امور اجتماعی استانداری ارزیابی خواهند شد.

مخلص الائمه افزود: نیازمند برنامه ریزی متحولانه در امورات فرهنگی و فراغت جوانان و نوجوانان هستیم و این مسئله بعد از تعطیلی دوساله تابستان به واسطه کرونا بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در راس امور قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر در هر دستگاه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در خصوص اوقات فراغت به خوبی مطالعه کنند و تحقق تکالیفی که رهبری در این خصوص مشخص کردند یک ضرورت مهم است و توجه به این مهم جزو شاخص‌های ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیماری کرونا طی دوسال گذشته یک حصر خانگی ایجاد کرده بود و نیاز است نوآوری در اجرای برنامه‌ها بویژه برای جبران ۲ سال گذشته مد نظر قرار گیرد.

مخلص الائمه گفت: توجه به عفاف وحجاب در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: نیاز است کلیه تجارب ، ایده ها و انتقادات در حوزه برنامه های اوقات فراغت با کلیه دستگاه ها و کارشناسان متولی به اشتراک گذاشته شود و دعوت از متخصصان در این حوزه امری ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات