خبرهای داغ:

منطقه آزاد اروند آمادگی لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین را دارد

دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند گفت: این منطقه آزاد آمادگی لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه را دارد.
کد خبر: ۹۴۴۲۶۵۷
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

حجت الاسلام عادل فریحی روز دوشنبه در گفت‌وگو با برنامه بازتاب شبکه آبادان حوزه استحفاظی منطقه آزاد اروند برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را ۵۵ هکتار تا نقطه صفر مرزی بیان کرد و گفت: در ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند ۲ قرارگاه فنی، زیرساختی و عمرانی و قرارگاه فرهنگی و ارتباطی تعریف شده است.

وی با تشریح اقدامات قرارگاه عمرانی منطقه آزاد اروند در این راستا افزود: قسمتی از کار بهسازی و هموارسازی ورودی جاده امام رضا(ع)،اتوبان شلمچه و تامین روشنایی گیت‌های این جاده در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ مرداد سال جاری به اتمام برسد.

وی در ادامه داد: با توجه به تقسیم بندی کار در ستاد اربعین شهرستان قرار است بخشی خدمات عمومی همچون نظافت محوطه پایانه ، ساماندهی و آماده سازی سرویس‌های بهداشتی و نظافت عمومی در نقطه صفر مرزی و بعد از آن در خاک عراق صورت گیرد.

حجت‌الاسلام فریحی بیان کرد: به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی خدمات عمومی و استقرار موکب‌ها در خاک عراق نیز انجام خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند با اشاره به راه‌اندازی درمانگاه شلمچه گفت: در بحث خدمات بهداشتی نیز در مرحله نخست درمانگاه شلمچه راه‌اندازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام فریحی در ادامه افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا پیش‌بینی شده و امکانات و تجهیزات لازم برای درمانگاه تامین خواهد شد ولی این موضوع در سطح وسیعتر پیگیری می‌شود.

زائران اربعین حسینی به شایعات مبنی بر افزایش قیمت گذرنامه توجه نکنند

مسئول هماهنگی دفاتر پلیس + ۱۰ خوزستان نیز گفت: تعرفه و نرخ گذرنامه تغییری نکرده و همان قیمت سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و مردم به شایعات توجه نکنند.

محمد زرگانی افزود: در استان خوزستان ۵۶ دفتر پلیس + ۱۰ فعال وجود دارد که برای خدمات رسانی به مردم تمهیدات لازم دیده شده و در هر دفتر حداقل ۲ سیستم و کاربر وجود دارد.

وی با بیان اینکه تشرف زائران بدون روادید به عتبات عالیات امکانپذیر نیست گفت: شرایط معمولی صدور گذرنامه حداکثر یک هفته است ولی با توجه به تقاضای بالا در این روزها ممکن است نهایتا ۱۰ روز تا ۲ هفته به طول انجامد.

وی در ادامه گفت: دفاتر پلیس + ۱۰ برای رفاه حال شهروندان ساعات کاری خود را افزایش داده و قرار شده که سامانه تا ۱۰ شب برای امکان ثبت اطلاعات فعال باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها