خبرهای داغ:

پخت و توزیع غذا بین عزاداران امام حسین(ع) در ابادان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان ازپخت غذای گرم و توزیع آن بین عزاداران اباعبدالله الحسین (ع)در روستای شلهه حاج حسین توسط پایگاه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) خبرداد.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۵۶
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ناحیه مقاومت بسیج آبادان: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در گفتگو با خبرنگار بسیج در این خصوص گفت: حقیقت این است که امام حسین (ع) هر چه داشته در راه خداوند بذل نموده و این حرکت حضرت در نزد خداوند دارای جایگاه والایی است و هر حرکت و جوششی هم که در پی این حرکت حسینی شکل گیرد، دارای پاداش فراوان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان درادامه افزود: آیین اطعام در ایام محرم مملو از ارزش های انسانی و اسلامی است که در کنار همیاری مردم، نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید ماست و نشانه هایی از یکدلی مردم و شریک بودن در عزای سرور و سالار شهیدان است. در همین راستا گروه جهادی پایگاه مقاومت امام سجاد(ع) ازتهیه وتوزیع۴۰۰پرس غذای گرم بین عزاداران امام حسین(ع) و نیازمندان در روستای شلهه حاج حسین توزیع کردند.

وی درپایان تصریح کرد:
ضمن قدردانی وتشکر ازآنان که بادل پرمحبت ودستانی بخشنده، همنوعان خود را چون خویش دوست دارند که درامر طبخ وتوزیع غذای گرم گام های بلند برداشتند.


طنین یا حسین شله پزان بسیجی در شب های سوگواری

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان از پخت شله زرد توسط بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهدای کوت شنوف وتوزیع آن در بین عزاداران دهستان منیوحی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بسیج ناحیه مقاومت بسیج آبادان:فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در گفتگوباخبرنگار بسیج گفت: در آستانه عاشورا بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهدای کوت شنوف با پخت شله از عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام پذیرایی می کنند طنین یا حسین شله پزان در شب های سوگواری که با آداب و سنن خاصی همراه است، بیش از هرچیز دیگر بیانگر عشق و ارادتشان به سالار شهیدان است.

ایشان افزود:محرم از دیرباز نزد مناطق روستای شهر آبادان به ویژه دهستان منیوحی و شلاهی از جایگاه خاصی برخوردار بوده و همواره عزاداریها ی این دهه با شور واشتیاق فراوان برگزار می شود چرا که دهه اول ماه محرم کنگره عظیم ارادتمندان به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

سرهنگ شاهپور احمدی عنوان کرد:از سوی دیگر ایام محرم، روزهای نذر و نیاز به درگاه الهی و روا شدن حاجات است و به همین سبب از قدیم در آبادان و در بعضی از شهرها و روستاهای خوزستان، هر کسی به وسع خود در اطعام عزاداران می ‌کوشد.

ایشان درادامه گفت:امسال نیز همزمان با ایام شهادت امام حسین (ع)و یاران وفادارش بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهدای کوت شنوف بر اساس یک سنت دیرینه، دیگ های شله را برای پذیرایی ازعزاداران مهیا کرده اند و به تعداد۱۰۰۰ ظرف شله زرد در سطح دهستان منیوحی توزیع شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها