خبرهای داغ:
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد:

جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک در شیراز برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک از یکشنبه اول آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۳۴۷۲
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، مصطفی مشفقیان رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از میزبانی شیراز در جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره از یکشنبه، اول آبان ماه در شیراز آغاز به کار خواهد کرد و تا پنجم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی، هدف اصلی "جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک" را آموزش شهروندی و آماده سازی شهروندان به ویژه کودکان کلان شهر شیراز برای ورود به عرصه های زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: آموزش شهروندی برای تربیت شهروندانی آگاه و مسئولیت پذیر را از جدی ترین تکالیف شهرداری است.

مشفقیان گفت: سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در این راستا اقدامات گسترده ای را طراحی کرده و مسیری را پیش گرفته تا با قوتی افزون در حوزه های سبک زندگی اسلامی، فرهنگ آپارتمان نشینی، ترافیک و حمل و نقل شهری، حفظ باغات و فضای سبز، پسماند و بازیافت و... قدم بردارد.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه برنامه های دیگری نیز برای قشرهای مختلف در دستور کار داریم در ادامه اضافه کرد: تصور بر این بوده که مهم ترین قشر جامعه که بتوان در حوزه فرهنگ سازی روی آنها اثرگذاری بیشتری داشت کودکان هستند که در این جشنواره نیز تمرکز اصلی بر کودکان است.

مشفقیان بیان کرد: این جشنواره به صورت نمایش های خیابانی و همچنین نمایش های عروسکی بوده تا اثرگذاری و جریان سازی گسترده تری را در میان کودکان شیرازی داشته باشد.

محمد زنده دل رئیس اداره فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در خصوص جزییات این جشنواره عنوان کرد: از تابستان امسال، فراخوان جشنواره ملی نمایش های خیابانی و عروسکی شهروند کودک در رسانه های کشوری منتشر شد و در نهایت بیش از 120 اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: در بازبینی و داوری اولیه، 20 اثر برتر در حوزه های متفاوت نمایشی شامل نمایش های خیابانی، عروسکی و عروسک های غول پیکر انتخاب شدند که از یک تا پنجم آبان ماه؛ همه روزه از ساعت 15:30 تا 18:30 در پنج محل مشخص شده به صورت میدانی برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت برگزاری نمایش پیش بینی می شود که روزانه 10 هزار نفر از شهروندان برای تماشای نمایش حضور به هم رسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها