خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد

بهره‌مندی ۳ روستای محروم خوزستان از طرح نذر آب هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از بهره‌مندی اهالی سه روستای محروم از طرح نذر آب هلال احمر استان در پنجمین مرحله اجرای این طرح خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۵۱۹۶
|
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶

وحید شعبانی با اشاره به اجرای طرح نذر آب از سوی هلال احمر خوزستان، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های بشردوستانه مشخص حوزه داوطلبانه، نذر آب است و در طرح نذر آب ۵، بیش از ۲ میلیارد ریال خدمات حمایتی توسط جمعیت هلال احمر خوزستان ارائه شده است.

وی با اشاره به اجرای پویش ملی نذر آب از سال ۱۳۹۷ برای ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات خانوارهای روستایی محروم، افزود: این طرح در مناطق کمتر توسعه یافته و دارای تنش آبی خوزستان اجرا شده که پس از ارزیابی در شهرستان‌های مختلف، روستای پاریو جذب از شهرستان اندیکا و روستاهای بنی معامه شمالی و ظهیریه از شهرستان هویزه برای پنجمین مرحله نذر آب در استان انتخاب شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه خدمات نذر آب در قالب پروژه‌های آبرسانی، معیشتی- حمایتی، اقلام بهداشتی و ارائه خدمات درمانی رایگان و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی ارائه می‌شود، عنوان کرد: امسال این فعالیت‌ها با چهار محور اصلی زیست محیطی، سلامت محور، معیشت محور و توانمند سازی انجام شد که با مراجعه ۳۲۰ نفر به کاروان سلامت از خدمات دارویی به ارزش ۲۸ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال بهره‌مند شده‌اند.

شعبانی در تشریح خدمات ارائه شده به مناطق محروم تصریح کرد: این خدمات شامل ۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۷۹۰ میلیون ریال، ۱۰۰بسته کمک آموزشی به ارزش ۱۵ میلیون ریال، ۳۵۰ بسته اقلام بهداشتی به ارزش ۲۶۵ میلیون ریال و خدمات آبرسانی به ارزش یک میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال میان خانوارهای کم برخوردار در روستاهای بنی معامه شمالی،ظهیریه و پاریو جذب توزیع شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها