خبرهای داغ:

جمع‌آوری ۱۸۰۰ میلیارد تومان زکات

رئیس کمیته امداد کشورگفت: بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زکات در ۹ ماهه امسال در کل کشور جمع آوری شده است.
کد خبر: ۹۴۸۱۸۱۵
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سید مرتضی بختیاری در جشنواره کشوری زکات که به میزبانی شیراز برگزار شد، با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 800  میلیارد تومان زکات در 9 ماهه امسال در کل کشور جمع آوری شده است، اظهار داشت: این رقم شامل  زکات واجب، مستحب ، فطریه و کفاره بوده است.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه این اجلاس هجدهمین اجلاس سراسری زکات است، افزود: این جشنواره با هدف آگاه سازی و مردمی سازی فریضه زکات برگزار می شود که در برنامه ریزی های کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در اولویت قرار دارد.

بختیاری در ادامه جریان سازی و فرهنگ سازی زکات از مطالبات این دست برنامه‌هاست، اعلام کرد: 11 درصد از زکات جمع‌آوری شده در کل کشور در 9 ماهه گذشته، زکات واجب و 34 درصد زکات فطریه بوده است.

آیت الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: همه تعالیم دین به توحید باز می‌گردد و مرحوم آیت الله علامه طبابایی، دین را توصیف "لا اله الا الله" می‌داند و این نگاه توحیدی را باید در دنیا توزیع کنیم زیرا ما موحد هستیم.

وی افزود: مردم باید برای خدا بایستند و از خدا مغفرت بطلبند و امروز در نظام جمهوری اسلامی آزمایش می‌شود که چه کسانی پای خدا ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: جبهه توحید در مقابل جبهه مشرکان باید قرار بگیرد و آنانی که زکات نمی‌دهند از مشرکان هستند. امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت زکات بیان کرد: اگر فردی یک ذره از زکات را منع کند موقع مرگ مسلمان از دنیا نمی‌رود و این نشان دهنده اهمیت زکات است.

وی ادامه داد: زکات یکی از مرزهای بین مسلمانی و نامسلمانی است و برای تبیین زکات باید برنامه ریزی کنیم و جشنواره زکات اقدام خوبی در این زمینه است.

آیت الله دژکام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل حکومت اسلامی را یک فرآیند می‌دانند و فرآیند اجرای حکم الهی زکات در جامعه از مراحلی می‌گذرد و برای اجرای آن به قانون نیاز داریم که دارای قانون هستیم اما باید نظارت بیش از قانون گذاری در بخش اجرایی مورد توجه قرار بگیرد و در خصوص زکات باید آئین‌نامه اجرایی داشته باشد زیرا موجب باز شدن دست شوراهای زکات خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه گفت: فارس از استان‌های نمونه حوزه زکات در کشور است و از زحمات کمیته امداد فارس برای برخورد پدرانه با ایتام قدردانی می‌کنیم.

استاندار فارس ضمن دعا برای تعجیل در ظهور امام عصر (عج) ادامه داد: برگزاری جشنواره زکات برای اولین بار در خارج از تهران و در شیراز برگزار شده است که امیدواریم کشاورزان ما با عمل به وظیفه زکات موجبات برکات این سرزمین را فراهم کنند.

ایمانیه با اشاره به 9 سال خشکسالی در فارس، بیان کرد: امیدواریم که بارش‌ها تا پایان سال زراعی ادامه یابد‌ وی به مدیران استان فارس گفت: برپاداشتن نماز بهترین راه ارتباط خدا با بندگان است و مدیران اجرایی، قضائی، انتظامی و نمایندگان مردم اولین وظیفه آنها اقامه نماز و وظیفه دوم آنها پرداختن به زکات و استفاده از زکات در کمک به فقراست.

استاندار فارس با اشاره به معنای وسیع زکات گفت: اگر افراد دارای ثروت، زکات را پرداخت کند، ارتباطات اجتماعی و صمیمیت ها در جامعه افزایش خواهد یافت و زمینه رحمت الهی در جامعه فراهم می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر نماز و زکات به امر و به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم تاکید شده است، گفت: در قرآن کریم به پرداخت کنندگان زکات درود فرستاده می‌شود و استان فارس آماده حمایت از حوزه زکات با تمام ظرفیت‌های خود است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها