خبرهای داغ:
سردار جوانی:

گام دومی‌های انقلاب، از زمینه سازان ظهور و تمدن ساز اسلامی هستند

سردار جوانی گفت: جهاد تبیین یعنی مبارزه با دشمن برای بازپس گیری اذهان و دل‌های به تصرف دشمن درآمده با بیان و استدلال، صحبت، منطق، و سند و مدرک.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۳۸
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ششمین همایش گام دومی‌های انقلاب در راستای جهاد تبیین که به همت سپاه ناحیه ثارالله برگزار شد، با اشاره حضور مردم در جشن پیروزی انقلاب، سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) تبریک گفت و اظهار داشت: آنچه که در 22بهمن امسال رخ نمود، در همه دلهای نیروهای ولایتمدار و مومن به انقلاب این اطمینان و باور را تقویت کرد که "این پرچم را روزی به دست صاحبش برسانیم"، اتفاق خواهد و دشمنان هرگز موفق نخواهند شد ملت ما را در مقابل خودشان تسلیم کنند.

وی با بیان اینکه یکی از برجسته ترین و ارزشمندترین ویژگی های یک ملت که در ملت ما در حد اعلای خود خودنمایی می کند، این است که روی ارزش ها و آرمان های خود استقامت داشته باشد، تصریح کرد: دشمنان ما 44سال تلاش کردند استقامت ملت ما را بشکنند و آن ها را تسلیم خود کنند، و در سال 1401، با کارها و زمینه سازی های قبلی، فتنه های را که طراحی و اعتشاشاتی را که ایجاد کردند، بر این باور بودند که در این سال کار جمهوری اسلامی به پایان می رسد؛ حتی با یک عبارتی گفته بودند مسئولین جمهوری اسلامی برف زمستان 1401 را نخواهند دید؛ چون فکر می کردند با فریب ملت بخصوص جوانان، می توانند ملت ایران را تسلیم خود کنند.

حماسه 22بهمن، نشان از اشتباه بودن محاسبه دشمن داشت

سردار جوانی ادامه داد: آنچه که در سالروز پیروزی انقلاب خود را نشان داد، اشتباه بودن این محاسبه دشمن بود که مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند: دشمن یک مهندسی کرده بود و در این مهندسی، همه امکان ها و ظرفیت ها را برنامه ریزی کرده بود تا در یک مقطع کوتاه، ایران را بی ثبات کند و در یک روند سوریه سازی، توانمندی ارضی را مخدوش و دولت مرکزی را تسلیم، امنیت و آرامش را از بین برده، و یک جنگ داخلی را در کشور نهادینه کند و در نهایت به زعم خود، ایران را آزاد و جمهوزی اسلامی را ساقط کند؛ که این محاسبه اشتباه بود، چون در 1401، باز هم ملت ما به دشمن تفهیم کردند که تو هنوز این ملت را نشناخته ای، این ملت، یک ملت عاشورایی، ی ملت امام حسینی است، و الگوهای زنانش، زنانی چون صدیقه طاهره و زینب کبری دارد و مردانش، الگوهایی چون شهدای کربلا را دارند، لذا این ملت بر آنچه که در شعارهای خود سر داد که "ما اهل کوفه نیستیم"، با معرفت ایستاده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه سال 1401 ماه پایانی را پیش رو دارد و درحالیکه یک شکست بزرگ و راهبردی در کارنامه دشمنان، و یک پیروزی پرافتخار در کارنامه ملت ثبت شد، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند 22بهمن 1401، حقیقتا یک حماسه واقعی در سراسر کشور بود. این حماسه آنقدر بزرگ و اصیل است که دشمنان در بن بست تحلیلی قرار گرفتند و دوستان سر به سجده شکر گذاشتند.

گام دومی ها،حقیقتا زمینه ساز ظهورند

وی به همایش جهاد تبیین برای گام دومی ها اشاره کرد و گفت: گام دومی ها این افتخار را خواهند داشت که به طور قطع از زمینه سازان ظهور و از پیشگامان در تمدن سازی و به منصه ظهور رساندن تمدن اسلامی هستند، چون در گام اول و چله اول و در این چهار سال از چله دوم، کارهای بزرگی انجام، و زمینه های فراوانی فراهم شده که برای تحقق آرمان تمدن سازی اسلامی است که دشمن را به وحشت انداخته است.

وی با تاکید بر اینکه فرمان جهاد تبیین را باید جدی بگیریم، چون این دسیسه آخرین و نقشه شیطانی دشمن که امید به آن بسته است که شاید بتواند با آن، حرکت ملت ایران را متوقف کند، خنثی سازی اش با جهاد تبیین است، تصریح کرد: جهاد یعنی مبارزه با دشمن؛ دشمن چگونه عمل می کند که با جهاد تبیین باید نقشه هایش را خنثی کرد؟ امروز مقام معظم رهبری می فرمایند جنگ، جنگ ترکیبی است، دشمن در همه حوزه ها و صحنه ها، با همه ابزار و امکان، ورود دارد و تلاش میکند تا ضربه زده و آسیب برساند، اما در راس نقشه های دشمنان، تبلیغات قرار دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در جنگ شناختی دشمن، تمرکز راهبردی، با بهره گیری از امپرطوری رسانه ای، تصرف دلها و مغزهای مردم، بخصوص جوانان است. در جنگ ترکیبی، دشمن بر روی جنگ شناختی تمرکز می کند، و راه مقابله با آن، جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه اگر حق جهاد ادا شود، در پیروزی تردیدی وجود ندارد، چون جهاد، یعنی مبارزه با دشمنان در راه خدا در مقابل درشمنان خدا، و اگر ملتی اینگونه جهاد کند، در پیروزی در میدان لحظه ای تردید نباید پیدا کند، به آیه ای از قرآن اشاره و معنی کرد: جهاد کنید در راه خدا و حق جهاد را ادا کنید.

سردار جوانی با یادآوری اینکه امروز مامور به جهاد تبیین هستیم، ادامه داد: جهاد تبیین، یعنی اینکه ما تبلیغات دشمن را بی اثر کنیم. دشمن از طریق دروغ و شایعه سازی، تحریف، سیاه نمایی، بزرگ نمایی مشکلات و انکار پیشرفت ها و موفقیت ها، به دنبال این است که با تصرف ذهن ها از طریق فضای مجازی، امپراطوری رسانه ای و شبکه های ماهواره ای، ذهان تصرف کرده را به گونه ای جهت دهد که سه ویژگی برجسته در این اذهان باشد.

گام دومی‌های انقلاب، از زمینه سازان ظهور و تمدن ساز اسلامی هستند

وی با بیان اینکه اولین مورد، این است که ذهن به تصرف دشمن درآمده، نسبت به اسلام و انقلاب و امام و روحانیت و سپاه و بسیج و جریان های انقلابی، بدبین است، افزود: مورد دوم، بی اعتمادی نسبت به مسئولین است و سومین مورد، نسبت به آینده ناامید باشند. یعنی ذهنی شکل بگیرد که ایران را سیاه و ایرانی را بدبخت و بیچاره، و کشور را عقب مانده و منزوی، و جمهوری اسلامی، انقلاب و نظام ولایی را عامل مشکلات بداند.

تعریف از دشمن، گامی از جهاد تبیین است

به گفته سردار جوانی، در جهاد تبیین باید ابتدا تعریفی از دشمن داشته و دشمنی دشمن را بشناسیم، لذا در جهاد تبیین باید واقعیات را تبیین کنیم و دیگری افشای دروغ های دشمن و پاسخ به آن باشد؛ همچنین مشکلات را هم تبیین کنیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران، جهاد تبیین را در واقع جهاد روشنگری و آگاه سازی عنوان، و تصریح کرد: باید این راه را رفت تا دشمن نتواند جوانی از جوانان ارزشمند کشور ما را فریب دهد. دشمن به عبارت ساده به دنبال گول زدن و فریب دادن است.

وی با بیان اینکه یکی از دروغ های دشمن که باید در جهاد تبیین افشا شود و دروغ بودنش را برای خصوصا نسل جوان آشکار ساخت، و گام دومی ها در جمع های مختلف باید به آن اهتمام لازم را داشته باشند، این است که دارند جمهوری اسلامی، ولایت و رهبری، سپاه و نیروهای انقلاب و امام را متهم می کنند که اینها دارند برای کشور دشمن تراشی می کنند؛ افزود: ما که با دنیا سر جنگ نداریم، انقلاب که پیروز شد، امام، نظام اسلامی را براساس منطق، فقط ارتباط با دولت اسرائیل را غاصب را به رسمیت نمی شناسد.

سردار جوانی ادامه داد: هنر امام این بود که کشور ایران را که در حلقوم آمریکا فرو رفته بود، بیرون کشید و اداره کشور را از یک کشور کاملا وابسته خارج کرد و امور را به دست مردم داد.

وی با یادآوری اینکه از همان روزهای اول، همه قلدرها و زورگوهای عالم، آمریکا، شوروی و صهیونیست ها و اروپایی ها دشمنی را شروع کردند و گفتند اگر این ملت بر اساس اسلام، آزاد باشد، حرکت و پیشرفت کند، اسلام قابلیت تمدن سازی اش آشکار شود، ملت ایران یک الگو شود و بر ملتهای دیگر تاثیربخشی کند، کم کم دوره آقایی ما تمام می شود، تاکید کرد: پس از همان اول بنا را بر دشمنی گذاشتند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران اقلاب اسلامی با یادآوری کودتاها و دشمنی ها و ترورها و تحریم ها و تحمیل هشت سال دفاع مقدس، تاکید کرد: یکی از موارد جهاد تبیین این است که ببینید دشمن کجا دارد دروغ می گوید و این دروغ ها را فهرست کرده و در جهاد، نگذاریم دروغ های دشمن در جامعه اثرگذار باشد.

سردار جوانی با اشاره به فتنه اخیر در سال جاری، با بیان اینکه در این فتنه هم با دروغ جوانان را تحریک کرده و به خیابان کشاندند، ادامه داد: دشمن می خواهد با این دروغ ها، نظام اسلامی، مسئولین و معتقدین به این نظام مقدس را ظالم، زورگو، غیرمنطقی و غیرمردمی جلوه دهد.

تحریف واقعیات و دروغ پردازی، از راهکارهای جنگ ترکیبی دشمن است

وی با بیان اینکه در همین اغتشاشات دشمن بیش از 30هزار دروغ را با امپراطوری رسانه بیان کرد، افزود: تحریف واقعیات، از دیگر راهکارهای دشمن است، و در این راه، با ساخت مستند و سریال، جای شهید و جلاد، و خادم و خائن را عوض می کند و این موارد، در راستای تحریف واقعیات و تاریخ است.

سردار جوانی، جهاد تبیین را افشای چهره های خیانتکار عنوان و تصریح کرد: جهاد تبیین یعنی مبارزه با دشمن برای بازپس گیری اذهان و دلهای به تصرف دشمن درآمده با بیان و استدلال، صحبت، منطق، و سند و مدرک.

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی تنهای رژیمی در ایران است که در زمان آن، به خاطر ماهیت سراسر وابسته اش در چند مقطع بخشهایی از ایران جدا می شود بدون شلیک حتی یک گلوله؛ افزود: جهاد تبیین یعنی روایت کنیم گه چرا انقلاب شد؟ آرمان انقلاب چیست؟ یعنی اینکه بتوانیم دستاوردهای انقلاب را به درستی بیان کنیم، چون این دستاوردها انکار می شوند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دشمن های ما ثابتند، گفت: جهاد تبیین یعنی اینکه بیان کنیم که چرا این دشمنان با ما دشمنند؟ ولی این دشمنان چون در 44سال کذشته هرکاری توانستند، کردند و به نتیجه نرسیدند، امروز به دروغ، حیله و نیرنگ و تبلیغات روی آورده اند تا نظام اسلامی را از اذهان و دلها دور کنند و تصویر بد ارائه دهند، و ما باید این تصاویر را در اذهان، واقعی کنیم.

سردار جوانی با بیان اینکه ما باید در جهاد تبیین رهبر و دشمن را آنطور که واقعا هستند به مردم معرفی کنیم، تاکید کرد: وقتی جوان رهبری را حکیم و فرزانه دید، دیگر اینگونه سخن نمی گوید.

وی با اشاره به اینکه آخرین کاری که در جهاد تبیین، مشکلات را آنگونه که هستند، همراه با دلایل آن بیان کنیم و راه حل بدهیم؛ تصریح کرد: دشمن مشکلات را چندبرابر نشان می دهد و دلایل این مشکلات را نظام اسلامی و رهبری، سپاه، روحانیت و معتقدان به نظام معرفی می کنند؛ در حالیکه دستاوردهای ما بسیار بیشتر از مشکلات است، و عمده دلیل این مشکلات، این است که در آن حوزه هایی که مشکل داریم، این است که انقلابی عمل نکرده ایم، و دولتمردان، رهنمودهای رهبری را جدی نگرفتند.

دشمن هرگز از شیطنت دست برنمی دارد

سردار جوانی با بیان اینکه دشمن دست از شیطنت بر نمیدارد، به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد که فرمودند: سختی های راه باقیمانده تا رسیدن به قله ها، بسیار کمتر از راه طی شده است.

وی گفت: معنی این حرف، این است که عمده سختی ها را پشت سر گذاشته ایم. در کلام شهید سلیمانی هم داریم که از سختی های زیادی عبور کردیم. اما امروز دشمن احساس می کند جمهوری اسلامی که دست به مقاومت و ایستادگی زده، خصوصا با توجه به دولت و رویکرد جدید، اگر دو سه سالی مجال داشته باشد، بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هم غلبه پیدا می کند و دیگر نمی شود کاری کرد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در برخی حوزه ها برای مقابله با ما دیگر ناتوان است، تصریح کرد: یکی از این حوزه های، نظامی و دفاعی است، پس به فشارهای اقتصادی امید بسته بود و فکر می کرد با تحریم ها و فشارهای زیاد در این حوزه، ایران را به زانو در می آورد؛ اما نه تنها ملت ایران به زانو در نیامد، بلکه تحریم ها را هم دور زد و از تحریم ها هم عبور کردیم، پس دشمن نگران است که به زودی ایران اسلامی به یک شکوفایی و اقتدار اقتصادی خواهد رسید،

سردار جوانی افزود: تنها راه باقیمانده، همین حیله و دروغ و جنگ ترکیبی است؛ پس تلاش می کند تا با ناامیدسازی و سیاه نمایی و بدبین سازی مردم نسبت به حکومت، داخل را به هم بریزد تا دولت و مسئولان نتوانند با آرامش و ثبات این مشکلات را هم حل کنند.

زمان انتقال قدرت از غرب به آسیاست

وی با بیان اینکه دشمن زمان را برای مقابله با جمهوری اسلامی کوتاه می بیند، ادامه داد: در این 44ساله، روند افت قدرت را داشتند و جمهوری اسلامی روند شدت قدرت؛ و در این مدت، آقایی چندصدساله غرب به آسیا منتقل می شود و جمهوری اسلامی یک ضلع قدرت جدید جهانی است، و معنی آن، این است که آینده برای ایران، درخشان خواهد بود و این آینده درخشان یعنی زمینه سازی ظهور، یعنی تمدن سازی اسلامی، و دشمن با این جنگ شناختی می خواهد جلوی این اتفاق را بگیرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه ملت ایران به بلوغ رسیده اند و این بلوغ را در راهپیمایی 22بهمن امسال نشان دادند، تصریح کرد: ما باید با چهاد تبیین، این سلاح دشمن را هم خنثی کنیم؛ چون با جهاد تبیین است که ذهن، واقع نگر می شود و ذهن واقع نگر دارای احساس، انقلاب را تحسین و تکریم می کند و پرچم انقلاب را به دست می گیرد و ما باید با جهاد تبیین این جمله سردار سلامی را که خطاب به دشمن گفت:" شما به جوانانی در ایران چشم دوختید که ایران را با آنان دچار چالش کنید، ولی ما با همین جوانان با شما مقابله خواهیم کرد.

سردار جوانی گفت: راه اینکه جوانان در راه انقلاب قدم بگذارند، جهاد تبیین است، جهادی که مبتنی بر منطق، اخلاق، سعه صدر، و استدلال برای اقناع دلهای جوان، علم و اطلاعات، زبان و بیان گویا و حافظه قوی است که سلاح در این جهاد است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها