خبرهای داغ:
دکتر معتمد؛

گرامیداشت شهدا تنها به یک مجلس باشکوه، ختم نمی شود

مسئول سابق پژوهشگاه امام جعفر صادق سپاه گفت: گرامیداشت شهدا تنها در یک مجلس باشکوه ختم نمیشود بلکه اهدافی دارد که باید در کل جامعه‌ی اسلامی نمایان شود.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۸۴
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج دزفول حجت الاسلام دکتر عزت اله معتمد در مراسم گرامیداشت چهلمین روز از در گذشت سردار شهید فریدون غلامی در شهر منتظران افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند یاد و خاطر شهیدان کمتر از اجر شهادت نیست چرا که بدون شک گرامیداشت شهدا و حماسه و دلاوری هایشان ادامه‌ی فرهنگ شهادت و حرکت جهادی در کشور اسلامی است.

 

وی در ادامه اذعان کرد: بزرگداشت شهدا صرفا به یک مجلس باشکوه ختم نمیشود بلکه اهدافی و مضامینی دارد که اثراتش نه تنها در نظام جمهوری اسلامی بلکه در کل منطقه اسلامی جلوه گر خواهد شد همانگونه که در فرهنگ قرآنی و آموزه های دینی ما خداوند شهید را از قلمرو مردم عادی جدا کرده و در قلمرو انبیا، اوصیا و صدیقین قرار داده است.

 

مسئول سابق پژوهشگاه امام جعفر صادق سپاه با اشاره به اینکه امروزه در نظام اسلامی همه بر سفره‌ی شهدا نشسته و استقلال و عظمت و کشور مدیون خون شهداست، گفت: مجهادانی که در میدان جهاد ثابت قدم بوده و اراده‌ای فولادین داشتند هیچگاه از تیر و ترکش و مجروح شدن سست نمیشدند.

 

معتمد مجاهدان در راه خدا را شکست نا پذیر دانست و‌ افزود: پرونده شکست از ازل تا ابد برای مجاهدین میدان حق باز شدنی نبود و مجاهدین خدا حتی اگر مجروح هم باشند باز هم شکست ناپذیرند بنابراین نباید از دشمن و مبارز با آن هراسی داشت زیرا که‌ وقتی خدا و میدان خدا شکست ناپذیر باشد دشمن مغلوب و از بین رفتنی است.

 

وی توکل به خدا را ضرورت جامعه اسلامی و کارگزارن نظام اسلام دانست و گفت: پشتیبان عراق در جنگ تحمیلی غرب و شرق بود و پشتیبان ایران توکل به خدا، چرا که در هشت سال دفاع مقدس ما غیر از توکل به خدا چیز دیگری برای پیروزی نداشتیم و سرداران و پیشکسوتان جنگ میدانند که تنها با توکل به پیروزی دست یافتیم.

 

مسئول سابق پژوهشگاه امام جعفر صادق بیان داشت: هر کسی که بخواهد در نظام اسلامی مسئولیت بپذیرد باید متوکل و مجاهد باشد و‌ اگر این ویژگی را نداشته باشد و بماند بدون شک به آرمان شهدا و امامان و انبیا خیانت کرده است چرا که امام می فرماید این انقلاب ثمره تلاش تمام انبیا است.

 

وی احسان، گره گشایی و خدمت به مردم را از ویژگی های شهید غلامی برشمرد و گفت: خدا شهید غلامی را محبوب دلها کرد چرا که او معیت خداوند را در همه عرصه‌ و زمینه ها به همراه داشت و بخاطر این ویژگی ها بود که مصداق احسان و اکرام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها