خبرهای داغ:

آیین نوروزخوانی ویژه نوروز 1402 در شهر سرخه برپا شد

کارناوال شادی و نوروزخوانی ویژه نوروز 1402 در شهر سرخه برپا شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۲۱
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان حسن عربی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگاران از جمله برنامه های نوروزگاهی ۱۴٠۲ شهرستان سرخه را برپایی کارناوال شادی و نوروزخوانی در آستانه سال جدید عنوان کرد و اظهار داشت: میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سرخه با هدف افزایش سطح نشاط اجتماعی، برنامه شاد و مفرحی برا نوروز در سطح شهر به اجرا گذاشت.
وی با اشاره به استقبال پرشور شهروندان سرخه ای از این برنامه گفت: کارناوال شادی و نوروزخوانی با اجرای برنامه های ویژه و متنوع از جمله اجرای گروه فرهنگی هنری فانوس چاشم همراه بود و مورد استقبال مردم شهر سرخه قرار گرفت و لحظات بیادماندنی را برای مردم سرخه رقم زد.
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه عنوان کرد: برنامه های شاد فرهنگی همچون عمو نوروز، سفره هفت سین و اجرای موسیقی های نوروزی بخشی از برنامه های این کارناوال در آستانه نوروز 1402 بود.
شهرستان سرخه در استان سمنان در فاصله 180 کیلومتری شرق تهران و در 20 کیلومتری مرکز استان قرار دارد. وسعت آن 9222 کیلومتر مربع است و از شرق به شهرستان مهدیشهر، از شمال به استان تهران، از غرب به شهرستان آرادان و از جنوب به دشت کویر محدود شده است. شهرستان سرخه دارای یک شهر و دو دهستان (هفدر و لاسگرد) و 14 روستا است. این روستاها عبارتند از مؤمن آباد، افتر، لاسجرد، اروانه، بیابانک، صوفی آباد، امامزاده عبدالله پایین، عبدالله آباد بالا، ایج، جوین، شاهزاده محمد زید، اسدآباد و آل دره.
کاروانسرای شاه عباسی لاسجرد، خانه حشمت اللشکر، مسجد جامع و چهلستون، آرامگاه شیخ علاءالدوله، آرامگاه شیخ محمود مزدقانی، چشمه های معدنی آب گرم و چشمه های معدنی تلخاب از جمله جاذبه های فرهنگی، گردشگری و تاریخی این شهرستان به شمار می رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها