کارشناس مسائل سیاسی:

برای ملت‌های آزاده روز جمهوری اسلامی نقطه عطفی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: روز جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای ملت‌های آزاده است و افول جبهه استکبار از این تاریخ آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۰۱۲۴۰
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین احمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با ایلام بیدار با تبریک روز جمهوری اسلامی گفت: استقلال حکومت جمهوری اسلامی ایران که بعد از رای گیری در روز‌های دهم و یازدهم فروردین ماه صورت گرفت و در روز دوازدهم فروردین ماه با کسب ۲/ ۹۸ درصد آرا به ثبت رسید، برگ زرین دیگری بر افتخارات انقلاب اسلامی که توانست ملت مظلوم ایران را از زیر یوغ و بردگی مستکبرین عالم و رژیم ستم‌شاهی آزاد کند رقم زد و معنای استقلال و آزادی که شعار اصلی نظام مقدس و با برکت جمهوری اسلامی ایران است را تداعی بخشد و در واقع اولین حکومتی بود که با خواست و اراده مردم و برپایه احکام اسلامی آن هم در آن دوران مدرن شکل گرفت.

وی اظهار کرد:اصطلاحی که حضرت امام (ره) در توصیف نظام ایده آل و مطلوب به کار بردند جمهوری اسلامی بود. در واقع امام راحل پذیرش حق مردم در انتخابات نظام سیاسی حاکم و همچنین نظارت دائمی مردم بر امور مسئولین را در راستای رسالت اسلامی حمایت از حقوق مردم و مظلومین را به ثبت رساندند، اسلامی که حکومت منتخب مردم را از دموکراسی غربی جدا کرده و پایه‌های اصلی نظام را شکل داد.

وی افزود:برگزاری رفراندوم آن هم بعد از گذشت ۵۰ روز از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و رای حداکثری مردم به جمهوری اسلامی ایران که نمونه این گونه همه پرسی مردمی و انتخاب چنین حکومتی اسلامی که اکنون آرزوی بسیاری از ملت‌های آزادی خواه جهان است در هیچ صفحه‌ای از صفحات تاریخ در سراسر گیتی مشاهده نمی‌شود، نشان از ولایتمداری و بلوغ فکری ملتی داشت که حکومت شاهنشاهی را تجربه کرده بودند و لگدمال شدن عزت کشور و مردم را توسط سردمداران نظام طاغوت با وابسته کردن کامل کشور به غرب و قدرت‌های بزرگ و همچنین وابستگی شدید اقتصاد کشور به فروش نفت خام را به عینه دیده بودند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:پس از سرنگونی حکومت سلطنتی و ظهور جمهوری اسلامی، کشور با رسیدن به معنای کامل خودباوری بعد از گذشت چهار دهه به پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا با تکیه بر توان داخلی دست پیدا کرد که تمام دانشمندان جهان را انگشت به دهان کرده است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به قرار گرفتن در بین ۱۰ کشور دنیا در زمینه سلول‌های بنیادی، قرار گرفتن در بین ۱۰ کشور دنیا در زمینه جراحی و پیوند قلب و ریه، خارج کردن کشور از وابستگی و تامین منابع بین بیگانگان و تکیه بر توان داخلی، قرار گرفتن ایران در بین ۱۰ کشور دنیا در حوزه فضایی، هسته‌ای شدن ایران، لگدمال کردن هیمنه پوشالی آمریکا و درهم کوبیدن سطوت و شکست ناپذیری آن‌ها و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد:پایان دادن به نظام سلطنتی ۲۵۰۰ ساله و کاشت نهال با برکت نظام جمهوری اسلامی که در بطن آن نور احکام و فرامین اسلامی آمیخته شده است و همچنین اقتدار کنونی کشور با وجود کینه توزی ها، دشمنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه و فلج کننده، سبب خیزش بیداری اسلامی در سراسر جهان به ویژه در میان کشور‌های اسلامی شده است.

وی در پایان بیان داشت:بر کسی پوشیده نیست که ایران به دلیل پیشرفت‌های حاصله از تغییر نظام دیکتاتوری سلطنتی و انتخاب حکومت جمهوری اسلامی توسط مردم که تجلی مردم سالاری دینی است تاثیر بسیار زیادی در بیرون از مرز‌های خود داشته و اکنون به عنوان الگویی موفق، پایه ریز انقلاب‌های دیگر در بسیاری از کشور‌های اسلامی همسایه شده است و قطعاً تاثیر ظهور جمهوری اسلامی در آینده نه چندان دور در کشور‌های غیر اسلامی را نیز شاهد خواهیم بود.

ارسال نظرات