خبرهای داغ:

برگزاری آئین بزرگداشت امامان جمعه شهید کازرون/ خون شهید لیلة القدر همواره جاری است

مردم شهید پرور کازرون در مراسمی سالگرد دو امام جمعه شهید این شهرستان را برگزار کردند.
کد خبر: ۹۵۰۴۸۰۴
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آئین بزرگداشت دو شهید محراب کازرون، شهیدان حاج شیخ عبدالرحیم دانشجو و حاج شیخ محمد خرسند با حضور اقشار مختلف مردم و مقامات محلی در گلزار شهدای امامزاده سیدمحمد نوربخش این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون ضمن اشاره به نقش آفرینی روحانیت و علمای این دیار در ادوار مختلف تاریخ به خصوص ایام انقلاب و خدمات دو امام جمعه شهید گفت: امروز مردم شهرستان کازرون به ویژه جوانان به وجود چنین ستارگان درخشانی افتخار می کنند.

امام جمعه کازرون اظهار داشت: اگر به پیام تسلیت مقام معظم رهبری در خصوص شهادت شهید خرسند توجه کنیم متوجه می شویم که ایشان حدود ده خصلت برای این شهید گرانقدر برشمرده اند.

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: عناوینی همچون «شهادت مظلومانه»، «امام جمعه فعال»، «امام جمعه موفق» ، «شهادت در شب قدر پاداش بزرگ الهی»، «روحانی با اخلاص و پرتلاش» و در ادامه پیام نیز مقام معظم رهبری در خصوص ایشان از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیا خدا را مسألت می کنند که در محدود پیام هایی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد اتلاق چنین القابی بوده ایم.

امام جمعه کازرون گفت: اگر دیگرانی که خارج از شهرستان بوده اند این پیام مقام معظم رهبری را در خصوص شهید خرسند فقط دیده یا شنیده اند ، مردم شهرستان کازرون این صفات را لمس کرده اند که الگوی مدیریتی و الگوی نماینده ولی فقیه بودن را در همین شهر و در وجود شهید خرسند دیده اند و ایشان چه زیبا ماموریت
و مسئولیت خود را با شهادت به پایان رساندند.

حجت الاسلام صباحی گفت: تمامی آنهایی که با شهید خرسند آشنا بوده اند اطلاع دارند که ایشان به شدت دوستدار اهل بیت علیهم السلام به خصوص امام حسین (ع)، اهل بکاء و اشک، طرفداری از مردم و فداکاری برای مردم و علاقه و احترام به خانواده به خصوص مادر داشته اند که از زوایای پنهان زندگی ایشان نیز ، رسیدگی و کمک به فقرا و نیازمندان بوده است که در خصوص رسیدگی به فقرا ، خود بنده در محل دفتر خود، توسط خاطرات و مواردی که از طرف مردم و مددجویان نقل می شد پی به این خصوصیت ایشان برده ام.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: بنده همین جا و در حضور فرزندان، برادر و همسر شهید خرسند اعتراف می کنم که چه در مراسم هزاران نفری کم نظیر تشییع ایشان و چه در مراسم های گرامیداشت و تکریم شهید خرسند، مردم از ما مسؤولین جلوتر بوده اند چون شهید خرسند مردمی بود، تربیت شده مکتب علمای این شهر به خصوص حضرت آیت اله ایمانی و شهید عزیز شهید حاج عبدالرحیم دانشجو بود و این سلسله نورانی امامت و دیانت و ۱۳۰۰ شهید والامقام، چهره انقلابی شهرستان کازرون را رقم زده اند .

حجت الاسلام محمد صباحی در پایان گفت: ما در هر محفل، خیریه، مدرسه و هر نمازجمعه ای که می رویم مردم به یاد شهید خرسند، از مسؤولین مطالبه می کنند. از شما خواهشی دارم اینکه برای مسئولین این شهرستان دعا کنید تا با توسل و‌ تضرع و منش خود، مردم وقتی ما را می بینند یاد شهید خرسند بیفتند و برای این شهید بزرگوار جانشین خلفی باشیم. ان شاءالله که ما لیاقت خدمت در شهرستان ۱۳۰۰ شهید کازرون را داشته باشیم و بتوانیم مسیر انقلاب را تا ظهور آقا امام زمان عج طی کنیم.

به گزارش بسیج، شهید حجت الاسلام شیخ عبدالرحیم دانشجو، اولین رئیس دادگستری شهرستان کازرون پس از انقلاب و امام جمعه این شهر در مرحله سوم سوء قصد در روزهای آخر ماه مبارک رمضان با زبان روزه در سال 1360، هنگام بازگشت از مسجد امام حسین (ع) در خیابان شریعتی کازرون و در نزدیکی منزلش توسط دو نفر موتورسوار منافق مورد هدف سه گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه شهید کازرون روز هشتم خردادماه سال 1398 مصادف با سحرگاه شب 23 ( شب قدر) ماه مبارک رمضان، هنگام برگشت از مراسم احیا، مقابل منزلش توسط عامل فرقه انحرافی، مورد حمله با چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار