خبرهای داغ:

ساخت اولین پارک‌موزه علم و فناوری وقفی در تبریز

تبریز- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از احداث اولین پارک‌موزه علم و فناوری غیر دولتی در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۰۴۰۸
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

به گزار ش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید جعفری‌راد در این‌باره اظهار کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت وقف در حوزه علم و فناوری و با پیشگامی دانشگاه میزان و خیرین، اولین پارک‌موزه علم و فناوری غیردولتی در تبریز احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد، ادامه داد: مساحت این پروژه ۵ هزار متر مربع است که با کاربری آموزشی و پژوهشی، مجوزهای اولیه آن از سوی وزارت علوم نیز صادر شده است.

جعفری راد همچنین درباره مشخصات فنی این پروژه تشریح کرد: این پروژه در ۱۱ طبقه سازه‌ای احداث خواهد شد که یک طبقه به عنوان موزه علم و فناوری استان و سایر طبقات هم برای فعالیت در حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی اختصاص خواهد داشت.

وی همچنین یادآور شد: جای بسی خوشحالی است که خیرین عزیز استان ما علاوه بر ساخت مدارس، برای توسعه حوزه علمی و فناوری نیز رغبت دارند و مصداق همین رغبت‌شان، احداث اولین پارک‌موزه علم و فناوری تبریز است.

جعفری‌راد اضافه کرد: این طرح با مشارکت دانشگاه میزان، پارک علم و فناوری استان و خیرین اجرا می‌شود که دکتر منادی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز به عنوان نماینده خیرین دانشگاه میزان در این طرح حضور دارند.

وی همچنین اضافه کرد: مقدمات ساخت اولین پارک موزه علم و فناوری غیردولتی در زمینی با کاربری آموزش عالی انجام شده است که در این راستا قرارداد اولیه بین دانشگاه میزان و پارک علم و فناوری استان منعقد شده است.

جعفری‌راد با یادآوری اینکه زمین این پروژه وقف عام است، تشریح کرد: امیدواریم با مشارکت فعالانه خیرین عزیز استان، شاهد شکوفایی بیش از پیش بخش علم و فاوری در استان عزیزمان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها