خطیب جمعه بن:

هفته وحدت نشان دهنده برادری بین مسلمانان است

امام جمعه شهر بن گفت: هفته وحدت نشان دهنده برادری بین مسلمانان شیعه و اهل سنت است.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۳۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال وبختیاری ؛حجت‌الاسلام سيد محمد تقی غضنفری در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه شهر بن با سفارش خود و نمازگزاران به رعايت تقوای الهی، اظهار کرد: در آستانه شهادت امام عسکری(علیه السلام) قرار داریم که در روایتی ایشان فرمودند شما را به تقوای الهی و پارسایی در دین و تلاش برای خدا و راستگویی سفارش می‌کنم.

وی با اشاره به سخن امام عسکری(علیه السلام) گفت: برای دست‌یابی به تقوای الهی نیاز به عمل است و تقوا بدون عمل امکان ندارد.

امام جمعه شهر بن تصریح کرد: تلاش و کوشش باید برای خدا باسد و مومن واقعی اهل بیکار نشستن و افسرده بودن نیست و همیشه در حال تلاش و کوشش است.

غضنفری یکی‌دیگر از وظایف مومن واقعی را امانت‌داری دانست و بیان کرد: در دین ما به امانت‌داری بسیار سفارش شده است وباید برای این مهم با تمام توان به آن عمل شود.

وی سجده طولانی را یکی‌دیگر از سفارشات امام عسکری(علیه السلام) دانست و افزود: سجده یکی از آداب بعد نماز است.

امام جمعه بن خاطرنشان کرد: شیعیان باید برای اهل بیت زینت باشند و اعمال و رفتار آن‌ها به‌گونه‌ای باشد که به عنوان الگو به جامعه معرفی شود و نباید اعمال و رفتار شیعیان موجب شرم و زیر سوال بردن ائمه اطهار(علیه السلام) باشد.

غضنفری با تاکید به برپایی نماز اول وقت گفت: مردم جامعه ما باید در برپایی نماز اول وقت الگویی برای دنیا باشند چرا که این امر از اهمیت بالایی در زندگی دنیا و آخرت برخوردار است.

وی به هفته وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سال 58 دکتر محمد مفتح به شهادت رسیدند که ایشان تلاش‌های بسیاری برای نزدیک کردن حوزه و دانشگاه انجام دادند که به همین منظور 27 آذر با این عنوان نام‌گذاری شده است.

امام جمعه بن اظهار کرد: نزدیک شدن حوزه و دانشگاه باید بدون نقص و اساسی باشد.

غضنفری افزود: دشمن به دنبال جدا کردن حوزه و دانشگاه‌ها است و در تلاش است که به اهداف خود در دانشگاه‎ها دست یابد پس باید دانشجوها و مسئولین حوزه و دانشگاه مراقب نفوذ دشمنان در این مکان‌ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید اسلامی باشد چرا که اگر این امر محقق نشود حوزه و دانشگاه ما به وحدت دست نخواهند یافت.

امام جمعه شهر بن گفت:ما به هفته وحدت نیاز داریم و نه هفته براعت و این درحالی است که برخی هفته براعت را بیان کرده اندو این نشان میدهد برخی با اهدافی دست به این کار زده اند و باید مردم ما از بصیرت بالایی برخوردار شوند.

غضنفری در پایان گفت: شیعیان و اهل سنت باید برادرانه در کنار هم زندگی کنند و نگذارند دشمنان موجب نفاق و دشمنی در بین این دو شوند.

ارسال نظرات