عضو کمیسیون تلفیق در گفتگو با "بسیج" خبرداد

بررسی مجدد موضوع حذف یارانه افراد در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق!

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: عصر امروز در کمیسیون تلفیق بودجه جلسه ای در خصوص حذف یارانه افراد بررسی مجدد خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۶۱۰۳۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به رفتار دوگانه دولت در حذف یارانه اظهار داشت: دولت در کمیسیون تلفیق بودجه ادعا کرد نمی‌تواند درآمد 48 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها محقق کند. 

ندیمی گفت: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به مصوبه دولت در مورد یارانه‌ها رای نداد و پیشنهاد دیگر داد که از نظر مجلس دچار اشکالاتی است .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حذف یارانه بر اساس  دارایی افراد نیست  بلکه درآمد ملاک حذف یارانه است خاطرنشان کرد: شاید فردی املاک و دارایی داشته باشد اما درآمد ماهیانه نداشته باشد بنابراین میزان درآمد افراد ملاک حذف یارانه است این طرح پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس بوده که بنده نیز با آن  به دلیل مشکل اجرایی مخالف هستم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پاسخ به این سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج مبنی بر اینکه چرا دولت با وجود اینکه بانک جامع اطلاعاتی ندارد یارانه مردم را حذف می کند افزود: عصر امروز در کمیسیون تلفیق بودجه جلسه ای در همین موضوع برگزار خواهد شد به بررسی  کیفیت اعتراض و اعطای یارانه خواهد پرداخت چون موضوع درآمد به خصوص برای مشاغل آزاد  که شناسنامه ثروتی ندارند خیلی سخت بوده و ماهانه مشخص می شود درحالی که باید در پایان سال درآمد داشته باشد.

ندیمی در خصوص اینکه دولت گفته یارانه‌بگیران بی نیاز باید دو برابر جریمه بپردازند تصریح کرد: دولت در این پیشنهاد به ماهیت افراد ورود نکرده؛ به پیشنهاد یکی از نمایندگان این طرح در کمیسیون تلفیق رای آورده که بر مشکلات کار می افزاید به دلیل اینکه جرم برای کاری که از ابتدا یقین داشتیم چند ماه کمتر حقوق داشته که اگر انجام نشود دوباره تعبیر شود این ها دشواری های کار است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار