مقدم‌کیا:

قاریان نوجوان عراقی به ایران می‌آیند

دبیر طرح ملی تلاوت از حضور قاریان نوجوان عراقی در ایران خبر داد و گفت: قاریان نوجوان طرح امیرالقراء عراق اواخر شهریورماه به ایران می‌آیند.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۸۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به مسابقات قرآن «امیرالقراء» عراق اظهار داشت: پس از آغاز طرح ملی تلاوت، با مسئولان قرآنی عراق جلساتی داشتیم و این طرح را برای آن‌ها توضیح دادیم که مورد استقبال قرار گرفت و پس از مدتی آموزش به قاریان نوجوان عراقی در طرحی با عنوان «امیرالقراء» آغاز شد.

وی با بیان اینکه عراق در زمینه آموزش قرآن ضعف‌هایی دارد، افزود: در عراق بحث تبلیغی بیش از آموزشی رونق دارد به طوری که مسابقات قرآن زیادی دارد اما به امر آموزش کم‌توجهی می‌شود که خوشبختانه با تلاش معهدالقرآن عتبه عباسیه(ع) طرح «امیرالقراء» اجرایی شد و ما نیز به منظور روند صحیح اجرای آن تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

مقدم‌کیا با اشاره به اینکه «امیرالقراء» نخستین طرح آموزش قرآن در عراق است که به صورت گسترده فعالیت دارد، گفت: در این طرح نوجوانان عراقی تحت آموزش قرار می‌گیرند و در پایان طرح آزمونی از آن‌ها اخذ می‌شود تا توانمندی‌های خود را مورد سنجش قرار دهند.

دبیر طرح ملی تلاوت با بیان اینکه برترین‌های طرح امیرالقرا‌ء به ایران می‌آیند، خاطر نشان کرد: طبق توافقی که با مسئولان عتبه عباسیه(ع) داریم همانطور که برترین‌های طرح ملی تلاوت در مسابقات شوق تلاوت در کربلا به رقابت می‌پردازند، قاریان نوجوان عراقی نیز به منظور آشنایی با برنامه‌های قرآنی ایران و تشویق به کشورمان دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه در طرح امیرالقراء قاریان نوجوان از سبک‌های «شحات‌انور»، «منشاوی»، «عبدالباسط» و «عراقی» تقلید می‌کنند، گفت: 15 قاری نوجوان عراقی به همراه مسئولان و گروه خبری اواخر شهریورماه به دعوت طرح ملی تلاوت به ایران می‌آیند و ما در مشهد میزبان این عزیزان هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار