مدیرعامل بانک مسکن منتشر کرد

از جمله اهداف مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن، درون زایی است

مدیرعامل بانک مسکن در نامه ای برخی از اهداف مرکز توسعه کارآفرینی را منتشر کرد.
کد خبر: ۸۹۲۳۵۴۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، مدیرعامل بانک مسکن در نامه ای برخی از اهداف مرکز توسعه کارآفرینی را منتشر کرد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم
«مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن»
۱۳۹۶/۶/۳۰

خوشحالم که توانستیم به لطف خداوند و همکاری تک تک کارکنان بانک، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر درون زایی و دانش بنیانی اقتصاد ، و توجه به استعدادهای جوان و تحصیل کرده کشور (بعنوان بزرگترین سرمایه فنا ناپذیر)، گام کوچکی در ایجاد ظرفیتِ نهادیِ بمنظور پشتیبانی از توسعه کارآفرینی کشور برداریم .
بانک مسکن بعنوان بزرگترین بانک تخصصی – توسعه ایی و دولتی کشور از منظر توسعه ایی خود بعنوان بازوی اجرایی سیاستهای دولت به دنبال حمایت از ایده های نو، تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی و پشتیبانی از کارآفرینی توسط جوانان تحصیل کرده و مستعد کشور است و از منظر بانکداری تجاری خود و در راستای سیاستهای بازاریابی و فرا بازاریابی بدنبال خلق مشتریان آینده خود است. طراحی و راه اندازی مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن با هدف ایفای دو شأن توسعه ایی و تخصصی – تجاری بانک مسکن صورت گرفته است.
ما بدنبال حمایت و پشتیبانی از یک اکوسیستم کارآفرینی و حلقه های سه گانه مدیریت خدمات انکوباتوری (از طریق برون سپاری به مراکز رشد دانشگاه) تا خدمات شتاب دهندگی و توانمندسازی و در نهایت خدمات واگذاری و خروج هستیم.
گروه بانک مسکن متشکل از گروه مالی، شرکت تامین سرمایه، شرکت سرمایه گذاری مسکن، شرکت فناوری اطلاعات ناواکو هر کدام به اتکاء ظرفیت تخصصی خود به ارائه خدمات توانمندسازی به صاحبان ایده پرداخته و با پشتیبانی از تجاری سازی طرحها، بسته جذب سرمایه و تأمین مالی شرکتهای نوین (Start ups) را فراهم می نمایند.
شرکت گروه مالی بانک می تواند با سازوکار Coinvestment و Equity Finance و یا تشکیل Venture capital fund، شرکتهای نوپا را تاسیس و با واگذاری و یا نگهداری آن به تقویت ساختار مالی آنها بپردازد. ماموریت اصلی این مرکز توانمند سازی صاحبان ایده ها پس از طی مرحله انکوباتوری و در نقطه شروع کسب و کار از طریق خدمات شتاب دهی است.
فاز اول خدمات از حوزه های مسکن و ساختمان، Fitch و بانکداری الکترونیکی شروع و در فاز بعدی به حوزه های حمل و نقل و سایر بخش های وزارت راه و شهرسازی توسعه خواهد یافت.
تمایز رقابتی این مرکز، اطمینان از وجود بازار مصرف برای ایده های تجاری سازی شده از یکطرف و جذب سرمایه از طرف دیگر است. بطوریکه:
۱- خریدار طرحهای نوین حوزه ساختمان، شرکت سرمایه گذاری مسکن خواهد بود
۲- خریدار طرحهای تجاری شدهِ حوزهِ IT، بانک مسکن خواهد بود.
۳- خریدار طرحهای Fitch ، شرکت ناواکو خواهد بود.
۴- موسس و متعهد پذیره نویسی صندوق های جسورانه، شرکت تامین سرمایه خواهد بود.
۵- و در نهایت خریدار سهام شرکت های start ups، گروه مالی بانک مسکن خواهد بود.
بانک مسکن نیز با پشتیبانی از حلقه های سه گانه اکوسیستم کارآفرینی، به مشتریان ارزشمند وفاداریِ دست می یابد که در واقع خود خلق کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار