دکتر شهبازی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

آمادگی سازمان بسیج مهندسین برای تحقق جهش تولید

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور گفت: طبق لایحه بودجه سال 99 کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، امسال 100 هزار نیروگاه 5 کیلو واتی خورشیدی خانگی در مناطق محروم و کم برخوردار نصب می شوند.
کد خبر: ۹۲۴۱۵۵۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، علی اصغر شهبازی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج‌ با تاکید بر آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و ورود جدی‌تر بسیج به حوزه‌های مختلف صنعت و معدن ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای تحقق جهش تولید اظهار کرد: در اولین جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج مهندسین صنعتی کشور در سال جاری با رویکرد نقش آفرینی اقشار دانشور بسیج با محوریت موضوع صنعت و معدن عناوین کلی برنامه های این سازمان برای تحقق جهش تولید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که اهم آن عبارتند از:

فعال سازی صنایع کوچک و متوسط راکد و نیمه فعال از طریق پایش، عارضه یابی و تعاملات بین دستگاهی
فعال سازی معادن راکد و نیمه فعال با رویکرد فرآوری و توسعه صادرات
کمک به توسعه صادرات مردمی با رویکرد رونق تولید و اشتغال
کمک به کارآمدی دستگاه های حاکمیتی با ایفای نقش سرمایه های اجتماعی
خدمت رسانی و محرومیت زدایی با پیاده سازی طرح های اجرایی از جمله جهاد روشنایی (توسعه نیروگاه های کوچک مقیاس)
کمک به ایجاد اشتغال پایدار از طریق بهره گیری از مزیت های نسبی کشور از جمله گوهرسنگ ها

وی گفت: ما توانستیم در سال‌ 98 و 99، طرح احداث 100هزار نیروگاه خورشیدی 5 کلیو واتی را در لایحه بودجه کشور بگنجانیم و با رایزنی های گسترده به تصویب مجلس شورای اسلامی برسانیم.

شهبازی با ابراز امیدواری که در سال جدید 100 هزار نیروگاه خانگی 5 کیلو واتی را در مدار قرار خواهیم داد، افزود: 100 هزار خانوار که در این مناطق کم برخوردار زندگی می‌کنند و تنها با یارانه‌ها زندگی خود را می‌گذرانند، با تکمیل این نیروگاه‌ها می‌توانند یک درآمد حداقلی بین 700 تا 1 میلیون تومان داشته باشند.

وی با اشاره به همکاری خوب مجموعه ساتبا در وزارت نیرو اذعان کرد: اگر وزارت نیرو همراهی بیشتری کند می‌توانیم ظرف 6 ماه اول امسال 50 درصد این نیروگاه‌ها را نصب کنیم؛ این طرح هم از لحاظ محرومیت‌زدایی و هم از منظر پدافند غیر عامل می‌تواند برای کشور بسیار مفید باشد.

شهبازی در قسمتی دیگر از عملکرد بسیج مهندسین صنعتی به موضوع پایش عارضه یابی در سال گذشته پرداخت و گفت: پارسال 3500 واحد صنعتی کوچک و متوسط پایش عارضه یابی شد که توانستیم بالغ بر 500 واحد را احیا کنیم، درحالی که گروه‌های جهادی ما هویت حقوقی نداشتند و تعامل در این بخش با مشکل برخورد شد و انتظار می‌رود در سال جدید پایش عارضه‌یابی را با قدرت بیشتری جلو ببریم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با ذکر اینکه نهاد بسیج امتداد مردمی دستگاه و نهادهای حاکمیتی است خاطر نشان کرد: ما امسال برنامه‌ای که مجموعه بسیج می‌تواند در قالب یک بسته هم افزا به کمک دستگاه‌های حاکمیتی بیایید را تدوین کردیم.

وی گریزی هم به همکاری با مجلس شورای اسلامی برای رونق تولید زد و گفت: امسال مذاکراتی را برای قانون‌گذاری جهت قوت بیشتر تولید با نمایندگان مجلس داشتیم و باید بگویم که بیش از چندین هزار قانون بلااستفاده و معارض تصویب شده که هم مانع تولید و هم مانع رونق می‌شود که متاسفانه تا کنون قوانینی که مانع رونق تولید می‌شود بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

 

ارسال نظرات