طرح جوان زرندی

برگزیده مسابقات جهانی مبارزه با کرونا در کشور ترکیه شد

صادق سعیدی، جوان نخبه و مخترع زرندی، در مسابقات جهانی اختراعات در مقابله با ویروس کرونا ۲۰۲۰ کشور ترکیه، موفق به کسب رتبه برتر شد.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۲۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
  • به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، بسیجی صادق سعیدی، جوان نخبه و مخترع زرندی، در مسابقات جهانی اختراعات در مقابله با ویروس کرونا ۲۰۲۰ در کشور ترکیه، موفق به کسب رتبه برتر در رده پروژه‌های طلایی و کسب دو گواهی نامه طلایی از فدراسیون جهانی مخترعان و مرجع برگزار کننده این رویداد در کشور ترکیه شد.
    علی صادق زاده، فرماندار زرند در دیدار با صادق سعیدی، جوان نخبه و مخترع زرندی در محل فرمانداری، ضمن تبریک و تهنیت برای کسب رتبه برتر و افتخار آفرینی برای جمهوری اسلامی ایران و همشهریان زرندی، گفت: مسئولان شهرستانی به وجود چنین جوانان برومند، فعال و نخبه افتخار و احساس غرور می کنند؛ زیرا که چنین جوانانی برای توسعه بیش از پیش و درخشیدن اسم و آوازه زرند و زرندی‌ها در میادین کشوری و بین المللی، مایه خیر و برکت هستند.
    او با اشاره به وجود بیش از ۶ هزار نیروی جوان بومی زرندی فعال در صنایع و معادن شهرستان، افزود: بزرگ ترین سرمایه شهرستان زرند، شما جوانان هستید و باید جوانان به طور جدی تلاش کنند و با برنامه ریزی بلند مدت برای آینده، در آبادانی و توسعه شهرستان نقش مهمی را ایفا کنند.
    فرماندار شهرستان زرند در این دیدار بر حمایت از نخبگان و رفع مشکلات پیش رو برای تجاری سازی و تولید این طرح با کمک دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی و همچنین مشارکت صنایع و معادن در زرند در سال جهش تولید تاکید کرد.
    او اتخاذ مدیریت علمی و برنامه ریزی‌های اصولی و هدف دار و اخذ مجوزات و استعلامات لازم و ارائه آن برای بررسی‌های بیشتر در خصوص بومی سازی این پروژه برگزیده در زرند را از این جوان نخبه زرندی خواستار شد.
    سعیدی، جوان نخبه زرندی و عضو فعال مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به بحران کرونا در سراسر جهان گفت: در این برهه زمانی بسیار حیاتی، همه افراد مرتبط با دنیای اختراعات و نوآوری باید ایده‌ای را برای تسریع در مسیر بهتر شدن زندگی انسان‌ها ارائه کنند و گامی برای کاهش تلفات و یافتن درمان کووید ۱۹ بردارند.
    او افزود: با پیشنهاد و حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) و بنیاد جهانی اختراعات و نوآوری (WIIF) رویدادی تحت عنوان مسابقات اختراع در مقابل ویروس کرونا (Inventions VS Corona) با هدف ایجاد انگیزه برای مخترعان و نوآوران حوزه بهداشت و پزشکی در زمینه کمک به جهانیان در مبارزه با گسترش ویروس کرونا در کشور ترکیه برگزار شد که اختراع اینجانب دستگاه ساشه مخروطی و مدادی به عنوان ضدعفونی کننده هوشمند و بسته بندی تک نفره مواد ضدعفونی، موفق به کسب رتبه برتر در رده پروژه‌های طلایی در این مسابقات بین المللی و کسب دو گواهی نامه طلایی از فدراسیون جهانی مخترعان و مرجع برگزار کننده این رویداد در کشور ترکیه شد.
    سعیدی در ادامه بیان داشت: شرکت کنندگانی با طرح های اختراعی و نوآوری از ۳۵ کشور جهان در این رویداد آنلاین و مجازی شرکت کردند که از کشور ایران ۴۸ ایده و نوآوری در این رویداد حضور داشت.
    صادق سعیدی متولد سال ۱۳۶۵ زاده روستای دشتخاک از توابع بخش مرکزی زرند، دارای چهار اختراع ثبت شده و ۱۴ طرح صنعتی ثبت شده ملی است.
    خبرنگار :علی نجف پور
ارسال نظرات