کارشناس مسایل دینی و مذهبی در گفتگو با بسیج:

عرفه نقطه آغاز بندگی و تعهد عشق ورزی است

حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان گفت: عرفه هنگامه بخشش و بازگشت و استجابت دعا و نقطه آغاز بندگی و تعهد عشق ورزی به آستان سراسر رحمت حضرت دوست است.
کد خبر: ۹۲۶۱۶۹۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: عرفه هنگامه بخشش و بازگشت و استجابت دعا و آغاز مسیر بازگشت از پلیدی ها به روشنایی است.

وی با اشاره به آیه 37 سوره بقره ادامه داد: آنگاه که حضرت آدم(علیه السلام ) از جوار خداوند رانده شده بود، چهل بامداد بر فراز کوه صفا در حال گریه و انابه بود، تا جبرئیل امین بر وی نازل شد و به وی فرمود به درگاه الهی توبه کن و به سوی او بازگرد؛ آدم(علیه السلام) تا غروب عرفه دستش به آسمان بلند بود و اشک می ریخت تا بخشیده شد.

فتاحیان افزود: عرفه روز آغاز مناسک حج است که توسط جبریل امین به ابراهیم خلیل الله آموخته شد و سپس پرسید آموختی؟ و جواب شنید: "عرفت: شناختم" و ازین رو بر این روز مبارک نام عرفه نهادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد دعای امام حسین(علیه السلام) را باعث با اهمیت تر شدن این روز دانست، دعایی سرشار از مضامین و عالی ترین آموزه های عرفانی و عقیدتی.

فتاحیان تصریح کرد: طبق روایات، در این روز عزیز حضرت حق تعالی به حاجیان در عرفات و زائران ابی عبدالله (علیه السلام) در کربلا و همه دل شکستگان و آرزومندان در هر جا که دست دعا بلند کرده باشند نظر رحمت می افکند و دعایشان را برآورده می کند.

وی، در پایان تاکید کرد: عرفه روزی است که زمزمه های حسین(علیه السلام) هستی را به شوق می آورد و جهان را سرمست این همه سرسپردگی لایتناهی می نماید.

 

ارسال نظرات