اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ایلام

رئیس سازمان صمت استان ایلام، گفت: طی دو سال گذشته تاکنون به طور میانگین بیش از ۷۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شده است.
کد خبر: ۹۲۸۴۹۶۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ، رضا محمدرحیمی رئیس سازمان صمت استان ایلام گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی با تصویب هیات وزیران در سال ۹۴ تشکیل شد.

وی افزود: بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی، رفع موانع مربوط به تولید و اشتغال، اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های تولیدی از اهم وظایف تعیین شده این کارگروه است.

رئیس سازمان صمت ایلام، بیان داشت: طی دو سال گذشته تاکنون به طور میانگین بیش از ۷۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شده است.

محمدرحیمی ادامه داد: همچنین برابر ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت کشور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام با رشد ۴۲ درصدی و کسب رتبه سوم در سه ماهه نخست سال جاری اثربخشی ویزیت‌های این کارگروه را نوید می‌دهد.

وی بیان داشت: در سال جاری 46 جلسه اصلی و فرعی رفع موانع تولید برگزار و مشکلات 134 پرونده مطرح شده که از این تعداد 44 مورد مربوط به تامین مالی و تسهیلات، 130 مورد تعیین تکلیفی بدهی معوق، 9 مورد امور زیربنایی و 25 مورد نیز مربوط به معافیت است.

رئیس سازمان صمت ایلام، تصریح کرد: یکی از مهمترین جلسات ستاد تسهیل شهرستانی راه اندازی مجدد و به موقع واحد تولید الکل در شهرستان بدره است که در زمان شیوع ویروس کرونا با تولید روزانه ۴ هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی توانست یاری گر حوزه بهداشت و درمان استان باشد.

محمدرحیمی گفت: علی‌رغم اجرای تحریم‌های اقتصادی و تبعات آن از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حجم سرمایه‌گذاری در استان چهار برابر افزایش یافته است که این مهم نشات گرفته و از اراده عملی تیم اقتصادی استان و بازدهی جلسات مختلف از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است.

ارسال نظرات