خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری اعلام کرد:

"بسیج، پیشرو خدمت، امید آفرین" شعار محوری در هفته بسیج

۴۱ سال از عمر بسیج می گذرد و ملت ایران تنها این افتخار را دارد که چنین تشکیلاتی را در درون خود پرورش داده باشد و در مقابله با مشکلات به میدان بیاید و تهدیدات تبدیل به فرصت شود.
کد خبر: ۹۲۹۳۲۶۲
|
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج که  در محل سازمان بسیج مستضعفین  برگزار شد، اظهار داشت: درود می فرستیم به روح شهید سلیمانی و اولین‌ هفته بسیج است که این شهید بزرگوار را در کنار خود نداریم.

نشست خبری رئیس سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد
وی افزود: ۴۱ سال از عمر بسیج می گذرد و ملت ایران تنها این افتخار را دارد که چنین تشکیلاتی را در درون خود پرورش داده باشد و در مقابله با مشکلات به میدان بیاید و تهدیدات تبدیل به فرصت شود.
وی افزود: امسال ویروس کووید ۱۹ در کشور وجود دارد و اولین موضوع که می خواهم عرض کنم همین موضوع است.
سردار سلیمانی با اشاره به فعالیت بسیج در مبارزه با کرونا، گفت:مجاهدت در تولید ماسک یکی از اقدامات بود و بیش از ۷۰ میلیون نفر نیز غربالگری شدند و در مرحله اول ابتلا کاهش پیدا کرد. تولید ماسک کاملا بومی شده و در بازار وجود دارد. بیش از ۱۷ میلیون تولید ماسک روزانه در سراسر ایران است.
وی با اشاره به اقدامات دیگر بسیج افزود: در هفته بسیج و در ۵ آذر ۳۰ هزار جهیزیه تقدیم زوج های جوان خواهیم کرد. ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی و توزیع ماسک رایگان خواهیم داشت.
سلیمانی گفت: طرح تکمیلی با عنوان "حاج قاسم سلیمانی" را انجام خواهیم داد برای مقابله با ویروس کرونا. این طرح محله محور است و ظرفیت های محلی برای هم افزایی در نظر گرفته شده است. یک پزشک و چهار پرستار و ده بهیار در گروه هایی در نظر گرفته شده و به روند مقابله با کرونا کمک می کند.
وی افزود: در همه استانها این طرح ان شاءالله به خوبی پیش خواهد رفت و با کمک مردم عزیز شاهد کاهش ویروس کرونا باشیم.
وی شعار محوری بسیج در هفته بسیج را «بسیج، پیشرو خدمت، امید آفرین» عنوان کرد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی مباحثی زیادی را در دستور کار قرار دادیم.
وی گفت: در بعد ایجاد کارگاههای اقتصاد مقاومتی۱۷۴۴ امسال ایجاد شده است. رشد خوبی در گروه های جهادی داشتیم که بیش ۴۲ هزار گروه ثبت شده است. ۱۰۲۳۸ پروژه محرومیت زدایی را داشتیم که تاکنون بیش از ۴ هزار مورد آن انجام شده است.
رئیس بسیج در خصوص همکاری بسیج در مقابله با ویروس کرونا گفت: از ابتدای ویروسی کرونا بسیج در همه عرصه ها فعال است. تا ولید ماسک با درخواست سازمان غذا و دارو و با همکاری بسیج اصناف انجام شده است. این ظرفیت ها وجود دارد و هماهنگی ها با وزرات بهداشت انجام شده است. طرح تکمیلی شهید سلیمانی که هدفش قطع زنجیره ویروس کرونا است و محله محور است یکی از این طرح هاست.
سردار سلیمانی در خصوص نظارت بر قیمت ها گفت. هماهنگی های لازم با وزارت بازرگانی انجام شده و در مرحله اول ۲۵۰۰ همیار کمک کردیم و تقاضا داشتند به بیش از ۴ هزار نفر برسد که  در دست برنامه ریزی است. در کشف کالاها بسیج فعال بوده و کمک به وزارت کشاورزی هم خواهیم کرد و در توزیع اقلام مثل گوشت و تخم مرغ بسیج فعال است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها