معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا در گفت و گو با بسیج مطرح کرد

غربالگری بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی/ غلبه بر کرونا،فقط با همکاری مردم

ساری- معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا از غربالگری بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۹۵۸۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
غربالگری بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی/ غلبه بر کرونا،فقط با همکاری مردم
 
خبرگزاری بسیج در مازندران به مناسبت ایام الله دهه فجر  با فرماندهان و مسئولین بسیج و سپاه کربلا طبق روز شمار ایام الله دهه فجر به گفت و گو نشسته است. نهمین روز از دهه فجر دکتر، ولی اللهی معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا با موضوع «انقلاب اسلامی؛ بسیج فداکار، خدمت مومنانه، مدافعان سلامت» مهمان خبرگزاری بود.

دکتر، ولی اللهی در این گفت و گو ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اینکه بعد از شروع انقلاب اسلامی و شکل گیری بسیج به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) ورود مردم به اداره کشور شکل قانونی به خود گرفته است، گفت: تجربیات دوران انقلاب اسلامی  تجربیات بسیار گرا نبهایی است بویژه تجربیات در دوران دفاع مقدس که مردم در حوزه‌های مختف به میدان آمدند و بابصیرت و همچنین هدایت رهبر کبیر انقلاب در تاریخ درخشیدند.
 
*دفاع مقدس سند پرافتخاری است که بسیجیان رقم زدند

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا با بیان این مطلب که بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی همه نگاه‌ها به جنگ معطوف شد، افزود: حضور به موقع مردم در میدان جنگ، و دفاع از مرز و بوم باعث شد که یک وجب از خاک کشور دست بیگانه نیفتد لذا جنگ تحمیلی سند پرافتخاری است که بسیجیان آن را رقم زدند.

دکتر ولی اللهی در ادامه سخنان خود به حوزه بهداشت و درمان در دفاع مقدس هم اشاره و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هم امدادگرانی که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها بسیجی بودند، در همه صحنه‌ها حضور داشتند و خالصانه همپای پزشکان متخصص بسیجی برای حمل مجروح و رسیدگی به درمان مجروحان رکورد زدند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا  با تصریح بر اینکه بعد از دفاع مقدس هم حضور بسیج در میدان نهای بهداشت و درمان ادامه دارد، اضافه کرد: حضور به موقع و به هنگام بسیج در جبهه مقابله با کرونا باعث شد که ملت از این آزمون سربلند بیرون بیاید.  
 
*حضور شجاعانه  و به هنگام بسیجیان در جبهه مقابله با کرونا

دکتر ولی اللهی با اشاره به اینکه در اوایل انتشار ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته به دلیل ناشناخته بودن این ویروس ترس و واهمه‌ای در جامعه و بین کادردرمان نیز ایجاد شده بود، افزود: بسیجیان از همان ابتدا وارد میدان مقابله با این ویروس ناشناخته شدند و بی باکانه برای دفاع از سلامت مردم باحضور در بخش‌های مختلف بیمارستانی، کمک به کادر درمانی، تدفین متوفیان کرونایی، تولید و توزیع اقلام بهداشتی، تولید مواد ضدعفونی کننده در پایگاه‌های مقاومت و مساجد، ضدعفونی اماکن و معابر، تلاش کردند که تداعی کننده دوران دفاع مقدس بود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا با بیان اینکه در یک برهه زمانی کوتاه بالغ بر ۵ میلیون ماسک توسط بسیجیان تولید و بین مردمی توزیع شده است، گفت:بیماری کووید ۱۹ وارد پیک‌های مختلفی شد و روند طولانی شدن این بیماری با حضور مردم و کمک به کادردرمانی دریک پیک زمانی باعث کاهش بیماری شده است.

دکتر واللهی با باین اینکه ادامه دار شدن بیماری در پیک دوم، کادر درمان را خسته کرده است، اضافه کرد: کادردرمانی در ایام دوران کرونا جهاد کردند.
 
 
غربالگری بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی/ غلبه بر کرونا،فقط با همکاری مردم
 
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا با بیان اینکه ساه انگاری و غفلت درباره بیماری کووید ۱۹ باعث شد که دوباره کشور وارد موج سوم کرونا شود، خاطرنشان کرد: برخی کشور‌ها در پیک سوم کرونا برای ایران فوتی‌های بالای هزار نفر را متصوربودند، اما بر خلاف تصور آنان تعداد فوتی‌های چندصدنفر به زیر ۱۰۰ نفر سیده بود گرچه حتی فوت یک نفر هم برای ما سخت و ناگوار است. اما به همت کادردرمان  و بسیجیانی که کمک کننده کادر درمان بود تا حدودی این همه گیری مهار شد.

دکتر واللهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مازندران به دلیل مهاجرپذیر بودن و توریستی از اولین استان‌ها بود که درگیر بیماری کرونا شد، گفت:طرح شهید سلیمانی در پیک سوم با دستور رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد. تفاهم نامه‌ای بین بسیج و ورازت بهداشت شکل گرفت و دستور این تفاهم نامه ورود جوانان انقلابی برای مهار کرونا بود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا با بیان اینکه بسیج دو کمیته حمایت و عملیات برعهده بسیج است، افزود: طبق تفاهم نامه با وزارت بهداشت سه کمیته نظارت، درمان و شناسایی بر عهده وزارت بهداشت بوده است.
 
دکتر واللهی با اشاره به اینکه بسیج در رصد وشناسایی بیماران هم کمک کار وزارت بهداشت شد، خاطرنشان کرد: در کمیته عملیات بحث قرنطینه بیماران و در کمیته حمایت هم اهدای سبد معیشتی مختص خانواده‌های آسیب دیده کرونایی در دستور کارقرار گرفت.
 
*تبدیل ۷۰ درصد از پایگاه‌های مقاومت به سلامت
 
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا با تصریح براینکه کرونا تهدید را به فرصت تبدیل کرده است، گفت: پایگاه‌های مقاومت به پایگاه‌های  سلامت تبدیل شدند و ۷۰ درصد پایگاه‌ها به سامانه علوم پزشکی مختص کرونا وصل و کد کاربری برای آنان تعریف شده است. با توجه به اینکه هرتیم رصد دو نفره ۴۰ خانواده را تحت نظر دارد از طریق سفیران سلامت بتوانند روند شناسایی را تسهیل کنند.
 
دکتر واللهی به جزییات این طرح اشاره و اضافه کرد: در طر ح تبدیل پایگاه‌های مقاومت به سلامت، تمام کمک‌های معیشتی و حمایت‌های دارویی به بیماران کرونایی صورت میگیرد و پایگاه مقاومت به صورت کامل در حوزه سلامت و معیشت محله اشرافیت کامل دارد.
 
*فعالیت ۲۴ هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا  در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۲۴ هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت:  ۷ هزار و ۳۰۰ تیم وارد عرصه مقابله با کرونا شدند.
 
به گفته دکتر ولی اللهی در حوزه سلامت ۳ هزار ۱۰۳ تیم و همچنین یک هزار ۲۳۰ تیم در حوزه نظارت در کنار هلال احمر، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کنند.
 
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا از غربالگری کرونایی بیش از یک میلیون ۱۰۰ هزار نفر در مازندران هم خبر داد و اضافه کرد:۱۴۹ نفر هزار  قرنطینه و همچنین بیش از  ۱۵۱ هزار نفر قرنطینه معکوس شدند که این قرنطینه معکوس شامل آن دسته از افراد بالای ۶۰ سال است که از منزل خارج نشوند.
 
*تست سریع کرونا برای ۸۰ هزار نفر 

دکتر واللهی در ادامه به انجام تست سریع کرونا برای ۸۰ هزار نفردر طرح شهید سلیمانی  هم اشاره کرد و گفت:۲۶ هزار نفر در این تست مشخص شد که به بیماری کرونا مبتلا شدند.
 
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا با بیان اینکه وضعیت کرونا در مازندران ثابت است و روند کاهشی مناسبی نداریم، گفت: ان شاء الله با کمک مردم به روند عادی زندگی در کشور برگردیم و مردم به زودی طعم غلبه بر کرونا را بچشند.

انتهای پیام/
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها