خبرهای داغ:
مهدی نژاد نوری:

وقتی که از مردمی سازی صحبت میکنیم در درجه اول منظورمان بسیج است

معاون علمی وزیر دفاع گفت: وقتی که از مردمی سازی و ظرفیت های مردمی صحبت میکنیم در درجه اول منظورمان بسیج است، چرا که بسیج از مردم تشکیل شده و ما ظرفیت و توانایی بسیج را به مردم تعمیم میدهیم.
کد خبر: ۹۳۱۹۶۲۰
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمد مهدی نژاد نوری معاون علمی وزیر دفاع بعد از ظهر امروز، در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری اظهار داشت: خدارا شاکریم که علی رغم همه‌ی تحریم ها‌ی حد اکثری و تلاش‌های دشمن توانسته ایم که پیشرفت کنیم و بدون توقف جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی جایگاه خوبی است.
مهدی نژاد نوری افزود: وقتی که از مردمی سازی و ظرفیت‌های مردمی صحبت میکنیم در درجه اول منظورمان بسیج است، چرا که بسیج از مردم تشکیل شده و ما ظرفیت و توانایی بسیج را به مردم تعمیم میدهیم.
بازار یک منطق بیشتر ندارد آن هم سود است، اما در عرصه‌ی علم و فناوری انتخاب خوب و خوبتر معیار‌های متفاوتی وجود دارد.

وی ادامه داد، بنابراین میتوان گفت: انتخاب درست از بین طرح‌ها و ابتکارات مردمی انتخاب بسیار مهمی است که در نتیجه آن برای انتخاب صحیح فرآیند و سازکاری باید تعیین شود.
وی افزود:ما در سطح نیرو‌های مسلح سند علمی دفاعی امنیتی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی آماده کرده ایم که در آن افق ۱۴۱۴ ترسیم شده که بر محور‌ها و موضوعات مختلفی توجه شده.
وی با بیان این که باید اولویت‌هایی از نیازمندی‌های استان‌ها انتخاب شود افزود: بحث بعدی تضمین بازار و خرید محصول است که ایده و طرح را به نتیجه میرساند.
بحث رقابت با محصولات رقیب در بازار صنایع علمی بحث مهمی است.
معاون علمی وزارت دفاع گفت: بالفرض اگر تحریم‌ها برداشته شوند و محصولات خارجی وارد ایران شوند، محصولات داخلی ما باید توان رقابت با نمونه‌های مشابه را داشته باشند، حسن کار نو آوران ارائه راه حل برای مشکلات و برتر جلوه دادن کار‌های خودشان است.
محمد مهدی نژاد نوری در ادامه افزود: سهم و وظیفه‌ی ما این است که مسیری ایجاد کنیم که دستاورد‌های اقشار دانشور در مسیر مناسب و خوب به مصرف کننده‌ها برسد.
مهدی نژاد نوری گفت: اگر بسیج بتواند منابعی را از منابع دولتی به عرصه بیاورد باید خرج زیر ساخت‌ها بشود، یکی از مشکلات به ثمر رساندن ابتکارات، مشکل تامین منابع است و ما باید از تکنیک‌های مختلفی در بحث تامین منابع استفاده کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها