بسیج کارگران استان یزد در بیانیه ای آورده است:

مسئولان همت خود را مانع زدایی از ارتقای شأنیت مادی، حرفه‌ای و معنوی کارگران قرار دهند

شایسته است مسئولان امر علاوه بر همه جانبه نگری و برنامه ریزی برای دلگرمی بیشتر کارگران ارجمند، وجهه همت خود را مانع زدایی از فرآیند‌های ارتقای شأنیت مادی، حرفه‌ای و معنوی کارگران قرار دهند...
کد خبر: ۹۳۳۷۳۶۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،  بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد به مناسبت روز قشر بسیج کارگری بیانیه ای صادر کردند. متن بیانیه:
به نام خدا
«تقدس کار و تکریم کارگر باید در راس برنامه‌ها باشد و در منطق اسلام، کار، عمل صالح و عبادت است که این، جایگاه و ارزش کارگر را در نظام اسلامی نشان می‌دهد». امام خامنه‌ای مدظله العالی
نامگذاری این ایام به نا‌م هفته کار و کارگر فرصتی را فراهم کرده است تا کار و تلاش و کرامت کارگران شریف که نقش بی‌بدلیلی در خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور بر عهده دارند، مورد تجلیل و تکریم قرار گیرد.
تردیدی نیست که پاسداشت شأن و جایگاه رفیع کار و کارگر که مورد تأکید آموزه‌های دینی و ارزش‌های انسانی است و با پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی اهمیتی دوچندان یافته است؛ در این برهه زمانی بیش از هر زمان دیگری به تقویت اقتصاد مردمی مد نظر رهبر فرزانه انقلاب- مد ظله العالی- منتهی خواهد شد.
انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، کار و سرمایه انسانی را دو بال برای رسیدن به قله‌های غرورانگیز پیشرفت می‌داند و تجلی گاه برگ‌های زرینی از احساس مسئولیت و حضور آگاهانه کارگران پرتلاش شده و خواهد شد.
در این راستا کارگران استان یزد به نمایندگی از کارگران ایران اسلامی اعلام می‌دارند علی‌رغم وجود مشکلات فراوان معیشتی و اقتصادی که از طرفی حاصل تحریم‌های غیرانسانی و زیاده‌خواهی استکبار جهانی و از طرفی نیز بخشی از آن، محصول ضعف مدیریت و نظارت ناکافی می‌باشد؛ هیچگاه در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری (حفظه الله) و همچنین همکاری با دولت تدبیر و امید که برگرفته از اراده ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی است کاستی به خرج نمی‌دهند و اجازه نخواهد داد بدخواهان داخلی و مغرضان و کینه‌ورزان خارجی با استفاده ابزاری از کارگران در پوشش خواسته‌های صنفی این جامعه همیشه وفادار به نظام و آرمان‌های امام راحل (ره) را مورد بهره‌برداری سیاسی خود قرار دهند و از دولتمردان و مسئولین محترم اجرایی نیز انتظار داریم نقش سازنده کارگران عزیز در توسعه و پیشرفت کشور را ارج نهاده و در جهت رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنان اقدام مضاعفی را از خود نشان دهند.
همچنین با نزدیک شدن به ایام انتخابات که مجرای اراده ملت ایران خواهد بود، زمزمه‌های وساوس سیاست ورزان مغرض و خناسان فریب کار بیش از پیش به گوش میرسد، اما حاشا و کلا که بازوان پرتوان این نظام ولایی، صحنه را خالی کنند و وجهه انقلابی خود را دست خوش قهقهه‌های شیطانی آنان که با کاهش مشارکت سیاسی رخ می‌دهد قرار دهند.
شایسته است مسئولان امر علاوه بر همه جانبه نگری و برنامه ریزی برای دلگرمی بیشتر کارگران ارجمند، وجهه همت خود را مانع زدایی از فرآیند‌های ارتقای شأنیت مادی، حرفه‌ای و معنوی کارگران قرار دهند تا طعم شیرین عدالت علوی و رشادت حسینی در هم آمیزد و قله‌های افتخار به دست فرزندان برومند این آب و خاک فتح شود.
نجابت و صبوری قشری که موتور محرک تولید است؛ نباید به سود سرمایه سالاران و قدرت طلبانی باشد که می‌دانید و می‌دانیم.
توجه به قوانین و اسناد بالادستی؛ مصوبات اجرایی و ظرفیت‌های خفته قانونی که با توجه به واقعیت میدانی کار نگاشته شده اند می‌تواند راهگشای سودمندی برای ارتقای کیفیت زندگی کارگرانی شایسته این دیار باشد. گاهی گره‌هایی که بند‌های فقر و فساد و تبعیض را در دالان‌های تو در توی بوروکراسی محکم‌تر می‌کنند با سرانگشت تدبیر مدیرانی کاردان گشوده می‌شود.
امنیت شغلی و ارتقای منزلت اجتماعی و اقتصادی کارگران مورد توافق همه دلسوزان است و چه بسا ظرفیت‌هایی که این امور را به سهولت به سامان می‌رساند.
در سالی که با درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، به نام تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است، بی‌تردید این اقدام هوشمندانه فرصت ارزشمندی برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته خواهد بود که می‌طلبد مسئولین محترم اجرایی اهتمام بیشتری در جهت رفاه و تقویت قدرت خرید کارگران و دستیابی به معیشتی آبرومندانه را برای کارگران تلاشگر در دستور کار خود قرار دهند.
در پایان سرافرازی نظام جمهوری اسلامی و پایداری انقلاب اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای (حفظه الله) را از خداوند متعال خواستاریم و بار دیگر از مسئولین اجرایی کشور، درخواست انجام اقدامات متناسب با تامین نیاز کارگران و توسعه معیشتی ایشان را داریم.

سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه الغدیر استان یزد
ارسال نظرات