همزمان با ایام گرامیداشت حماسه دفاع مقدس؛

ویژه برنامه آقا مهدی در کرج برگزار شد+تصاویر

فرمانده حوزه 125 شهید رجایی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج از برگزاری ویژه برنامه سردار شهید آقا مهدی شرع پسند در بستر فضای مجازی و نیز به صورت زنده در جوار مزار این فرمانده دلیر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۰۱۹۲
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، برادر پاسدار محمدرضا فیروز زارع، فرمانده حوزه بسیج 125 شهید رجایی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج از برگزاری ویژه برنامه سردار شهید آقا مهدی شرع پسند در بستر فضای مجازی و نیز به صورت زنده در جوار مزار این فرمانده دلیر و محبوب دفاع مقدس در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) خبر داد.

وی ادامه داد: حوزه 125 شهید رجایی (ره) کرج در هفته افتخار انگیز دفاع مقدس موفق به اجرای 25 عنوان برنامه دفاعی مقدسی شده است که گل سرسبد این برنامه ها، اجرای ویژه برنامه بررسی ابعاد شخصیتی و زندگی شهید سرافراز اسلام آقا مهدی شرع پسند است.                                                                                                                                                               

فرمانده حوزه بسیج 125 شهید رجایی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج ادامه داد: این ویژه برنامه با حضور دوستان و همرزمان این شهید آسمانی و اولین فرمانده سپاه کرج در پنج روز و به مدت 10 ساعت با پخش زنده در بستر کانال روبیکا و خبرگزاری مردم برگزار شد.

وی افزود: ابعاد مختلف شخصیتی این اسطوره دفاع مقدس توسط راویان دفاع مقدس و همرزمان شهید از جمله حاج علی کرمی، حاج مصطفی کریم پناه، حاج حمید پارسا، حاج عباس شعبانی و حاج مجید ایزدیار در قالب موضوعاتی همچون ابعاد عرفانی، مدیریتی و نحوه ارتباط وی با بسیجیان و سبک فرماندهی او بررسی شد.

فیروز زارع هدف از برگزاری این ویژه برنامه را شناساندن این چهره درخشان دوره دفاع مقدس به نسل های حاضر و آینده عنوان و مطرح کرد: این شهید شاخص دوران دفاع مقدس الگوی بسیار خوبی در ابعاد شخصیتی مدیریتی و معنوی است و می تواند به عنوان چراغ راه درمسیر جوانان قرار گیرد.

فرمانده حوزه بسیج 125 شهید رجایی سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج  گفت: ما با اجرای این برنامه سعی کردیم ارتباط روحی و عاطفی را بین نسل دفاع مقدس و نسل سوم و چهارم انقلاب برقرار کنیم و واقعیت نورانی این فرمانده خوشنام دفاع مقدس را برای همگان به تصویر بکشیم.

فیروز زارع خاطرنشان کرد: علاقه مندان می تواند این مجموعه تصویری خاطرات دوران دفاع مقدس را علاوه بر پخش زنده در محیط روبیکا و آرشیو جلسات به صورت مکتوب نیز در آینده ای نزدیک دریافت کنند و از این گوهر ارزشمند بهره مند شوند.

مهدی شرع‌پسند در سال 1333 در محله کارخانه قند کرج در خانواده‌ای متدین به دنیا آمد. وی در سال 1352 پس از اخذ دیپلم به خدمت سربازی اعزام شد و از همان زمان سعی کرد با تحقیق و مطالعه، فضای سیاسی و اجتماعی زمان خود را بهتر بشناسد. پس از پایان خدمت سربازی‌، برای مبارزه و فعالیت‌های سیاسی به قم رفت و با اشتغال در یک چاپخانه زیرزمینی به چاپ و توزیع کتاب‌های ممنوعه ضد رژیم پرداخت.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابتدا وارد کمیته انقلاب اسلامی و پس از شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرج، عضو سپاه شد و اوایل پیروزی انقلاب، برای سرکوب فعالیت‌های ضد انقلاب با سمت جانشینی فرمانده سپاه کرج به کردستان اعزام شد.

آقا مهدی با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های جنگ اعزام شد و اغلب با سمت فرماندهی و یا جانشینی فرمانده در عملیات های متعددی از جمله فتح‌المبین، بیت‌المقدس و رمضان شرکت کرد و سرانجام در عملیات والفجر 5 به شهادت رسید و پیکر او در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها