فرمانده سپاه ثارالله در نشست صمیمی با نخبگان بسیج جامعه زنان عنوان کرد:

فرهنگ بسیج به دنبال تبیین گفتمان فاطمی است

سردار حسین معروفی گفت: اگر در مقابل نظام کسی ایستاد با هر سابقه ای انقلابی نیست زیرا این فرهنگ به دنبال تبیین "گفتمان فاطمی" است.
کد خبر: ۹۳۹۲۸۵۴
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، نشست صمیمی بسیج جامعه زنان  نخبگان با سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله به مناسبت هفته بسیج برگزار شد

سردارحسین معروفی ضمن تشکر از مسئول جامعه زنان سپاه ثارالله کرمان که جمع نخبگانی را گرد هم،آورده است گفت:  در جلسات نخبگان نباید بیان طرز فکر امنیتی و سیاسی تلقی شود بلکه باید مشکلات و دغدغه ها بیان شود و درکنار آن راهکارهم تبیین شود و البته باید راهبردی بگوییم .

این مقام مسئول  افزود: زن نباید ابزار شود زیرا شخصیت زن اعتبار طبیعت و جامعه است اگرعاطفه را از زن جدا کنید جامعه بهم خواهد ریخت.
سردار معروفی  تصریح کرد : باید بیاندیشیم که چه کنیم فساد و انواع آسیب های اجتماعی همچون مواد مخدر و روابط نادرست کم شود زیرا این مسائل موارد مبتلا به ماست ، باید فکر کنیم که انواع معضلات را چطور از بین ببریم و حجاب برتر را چطور در حد اعلا قرار دهیم تا دختران ما آن را عاشقانه  داشته باشند


فرمانده سپاه ثارالله کرمان  تاکید کرد: کسانی در خانواده شخصی و زندگانی خود موفق می شوند که قبل از پدر و مادر بودن با فرزندان خود رفیق باشند،

 این مقام مسئول گفت: ما تجربه سخت جنگ تحمیلی را داریم و اکنون در جنگ نرم در حال تلاشیم تا پیروز شویم لذا باید فرزندان را با مکتبی رشد داد تا رفاقت خانواده را درک کنند و خانواده نیز طرح رفاقت قوی با نوجوان و جوان خود داشته باشد.

وی افزود: با برگزاری این جلسات نخبگانی باید بتوانید طرح مسئله کنید، راهکار دهید و طرح‌های جدید و نخبگانی را برای مسائل مبتلا به جامعه اسلامی و رفع انواع معضلات اجتماعی را مقتدرانه و کارشناسی شده ارائه دهید تا در مسیر اعتلا تصمیمات جدی اتخاذ کنیم .

این مقام مسئول با بیان اینکه دور هم نشستن زنان بسیجی تبلور قدرت نرم است، اذعان کرد: برای رفع مشکل ورزش بانوان که دغدغه آن احساس شد لذا خواهر عشرت کردستانی را به عنوان مشاورورزش فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان منصوب می کنیم تا در این امر راهکارهای قابل اجرا برای رفع مشکلات بانوان برداریم.

وی افزود: مهم است، بسیج را درست معرفی کنیم، گردان های کوثرخواهران باید با هدف معرفی بسیج اقدام کنند و در برخی مواقع نیز درامنیت کمک کننده باشند و البته بر اساس فرهنگ و قومیت هر منطقه فعالیت بسیجیان را باید تدوین کنید تا در راستای گام دوم انقلاب و ترویج تفکر بسیج قدم بردارند.

حسین معروفی بیان کرد: بسیجیان ما در گام اول جنگ سخت داشتند و اکنون در جنگ نرم گام دوم را بر داشته اند ، در حال حاضر با وجود جنگ نرم ، چه کسانی باید فرزندان انقلاب را  رشد دهند و اسلام شناس بار بیاورند و تفکر عاشورایی بسیج را در قلب آنان نهادینه کند؟!

این مقام مسئول افزود: فرهنگ بسیج بر گرفته از فرهنگ عاشورا  است، اینکه ویژگی های فرهنگ عاشورا چیست؟و عاشورا چگونه باعث بقای دین شد یا چه فرهنگی بود و چه منطقی داشت که نطفه بسیج در عاشورا بسته شد را باید به مردم گفت و این فرهنگ با جاذبه دین مداران واقعی همچون سردار سلیمانی در حال حاضر به جهان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه برخی انقلابیون جاذبه ندارند و دافعه آنها در مقابل مردم قد علم می کند، گفت: حاج قاسم بزرگترین شخصیت تقریبی جهان است و به جز ایشان هیچ کس نتوانسته است، خودش را به این زیبایی به عنوان شیعه اثنی عشری به جهان معرفی کند که دید جهان را به شیعه ، ملت ایران ، اسلام و انقلاب اسلامی اینگونه عوض کند.

معروفی ادامه داد: فرهنگ بسیج خط کش ندارد، اما بی منطق نیست و نگاه جامع الاطراف دارد ،مگر بسیج مال جناح هاست؟!بسیج متعلق به انقلاب است، بسیج سیاسی است اما سیاست زده نیست و طبق سیاست امامین انقلاب و ائمه معصومین عمل می کند.


وی با بیان اینکه بسیج جریان ساز است، گفت: بسیج از مردم، برای مردم و با مردم است جسم و جان بسیج سپر مردمی دارد و اگر مردمی ماندیم موفق می شویم اما اگر معامله گر شدیم نتیجه اش می شود، خانه نشینی علی ، می شود غیبت  امام عصر ، می شود حصر امامین ما و در محاصره نظامی قرار گرفتن آنان لذا بسیج بر منطق امامان معصوم حرکت می کند.

معروفی اذعان کرد: فرهنگ بسیج بر اصول پا فشاری می کند، مطالبه گر است و برای بقای  اصول که برگرفته از اندیشه امامین انقلاب و قانون اساسی است، جان می دهد، بنابر این اگر در مقابل نظام کسی ایستاد با هر سابقه ای انقلابی نیست زیرا این فرهنگ به دنبال تبیین "گفتمان فاطمی" است.


وی با اشاره به اینکه ظرفیت سازی بسیج باید شکل گیرد، گفت: فرهنگ بسیج است که اجازه قد علم کردن انسان ها در مقابل بی بصیران را می دهد، اگر دشمن شناسی نداریم پس بصیرت نداریم، در فتنه 88 کسانی که سکوت کردند امام انقلاب را نشناختند و در فتنه گیر افتادند اما بسیج موقعیت شناس است.
معروفی ادامه داد : رهبر ایران دیده بان تیزبین انقلاب است اگر ما جامعه را به این سمت که بسیج یک اندیشکده است سوق دهیم، می توانیم نگاه انقلاب و بصیرت اسلام  را در جامعه ساری و جاری کنیم، آن زمان است که می توانیم به خود باوری برسیم.

این مقام مسئول گفت:: اندیشه زیبا در بسیج است زیرا اگر شما قرآن را زیبا نبینید در آیاتش تفکر نخواهید کرد و بی شک زمانی که پدر و مادر را زیبا ببینی بر کف پای مادر  بوسه خواهی زد، بنابر این زیبایی اندیشه است که یک مادر 6 فرزندش را به میدان رزم  فرستاد تا درمیدان رزم شهید شود و این اندیشه زیبای بسیج بود که مادران شهدا را به این مسیر (جهاد و شهادت) سوق می داده است.


وی ادامه داد: شهید سلیمانی خروجی بسیج است که باید الگو  سازی شود ،بنابر این در حوزه فرهنگی  3 مسئله اولویت دارند، حفظ دین، هویت ایرانی و هویت زن باید اصل قرار بگیرند و نظام تربیتی شهدا را باید بر اساس دین و قرآن به دانش آموزان ارائه دهیم.

معروفی تاکید کرد: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب نباید به شعار تبدیل شود و ما باید مطالبه گر باشیم و از مسولان بخواهیم که گزارش دهند و اعلام کنند در گام دوم چه کردند؟ کادر سازی ،سازمان دهی اقتصاد و شایستگی جوانی و واگذاری کار به جوانان ، چرا اجرایی و انجام نشده است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان خاطر نشان کرد  : ترویج گفتمان مقاومت جهاد و شهادت باید به صورت جدی انجام شود، کشور مسلمانی که فرهنگ جهاد، شهادت و مقاومت را از آن بگیرند خودش محکوم به تسلیم است و نیازی به جنگ ندارد.


انتهای پیام /

ارسال نظرات