خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصلحی:

امروز با تهاجم اجتماعی دشمن روبرو هستیم

همدان-وزیر اسبق اطلاعات باتاکید براینکه امروز با تهاجم اجتماعی روبرو هستیم،گفت:طبق فرمایشات رهبری علوم انسانی باید در مسیر آموزه‌های دینی باشد اما امروز اینگونه نیست و دشمن تهاجم سنگین اجتماعی را شروع کرده است.
کد خبر: ۹۳۹۳۱۸۱
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حیدر مصلحی در مراسم تجلیل از طلاب جهادی که به همت سازمان بسیج طلاب همدان در سالن انصار همدان برگزار شد، ضمن هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج به معنای واقعی کلمه ایام الله و مقوله‌ای است که در مدیریت ولایت فقیه این مجموعه یعنی به کارگیری مردم در اداره حکومت طراحی شده است.

وی با بیان اینکه طلاب در حرکت‌های مردمی و اعتقادات تاثیرگذار هستند، عنوان کرد: مقوله ولایت فقیه یک مقوله مدیریتی است که خدای متعال طراح آن است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به آیه «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» و مقوله ولایت فقیه با توجه به جایگاه عظیم و بزرگی که در اداره جامعه دارد، گفت: همانگونه که خداوند در ارسال رسل اداره جامعه را بر عهده خود جامعه می‌گذارد، ولایت فقیه هم دقیقا همین کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه معیار و میزان توسط انبیا بیان شده است، ابراز داشت: مردم باید قسط و عدل را در جامعه پیاده کنند.

مصلحی با تاکید بر اینکه خداوند متعال اداره حکومت و ایجاد قسط و عدل را بر عهده مردم گذاشته است، گفت: امام خمینی (ره) همان مسیر خداوند متعال و آیات قرآن را طی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای شکل گیری انقلاب امام خمینی(ره) بسیج را شکل داد که البته بعدها به این عنوان نامگذاری شد، ادامه داد: امام (ره) مردم را برای اداره حکومت در عرصه‌های مختلف به میدان آورد.

وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه مسیر امام (ره) در دوران زعامت مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) دنبال می‌شود، افزود: مقام معظم رهبری در فتنه‌های مختلف، مباحث فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی مردم را به میدان آورد.

وی با بیان اینکه اوج این حرکت مردمی دوران دفاع مقدس است که گنجینه‌های متفاوتی در آن وجود دارد، عنوان کرد: من توفیق داشتم از سال ۶۰ در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشم و بسیاری از عقبه‌ها و اسرار دفاع مقدس را می‌دانم.

مصلحی با تاکید بر اینکه عرصه دفاع مقدس به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری گنجینه‌های ارزشمندی را دارد، عنوان کرد: در حال حاضر در بررسی نقش و حضور روحانیت دیدیم که حوزه علمیه نجف در دفاع مقدس نقش کلیدی داشته است.

وی گفت: همین امروز در اردوهای راهیان نور جوانان عراقی در مناطق جنگی حضور می‌یابند افرادی که به شهدای ما افتخار کرده آنها را مقدس دانسته و از آنها درس می‌آموزند.

وزیر اسبق اطلاعات با بیان خاطراتی از دفاع مقدس و نقش طلاب در ۸ سال دفاع مقدس گفت: در مقطعی از جنگ، صدام بخش قابل توجهی از خلبانان خود را اعدام کرد چرا که ‌آنها در حوزه نجف با علما ارتباط پیدا کرده و از آنها اجازه گرفته بودند تا بمب‌ها را در بیابان‌ها بریزند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس از جمله شهید دقایقی طلبه بودند، افزود: نقش طلاب فقط خواندن حدیث و آیه و روایت نبود، روحانیت در عرصه‌های نظامی حال و هوای معنوی که در دفاع مقدس و شب‌های عملیات ایجاد کرده بود فراموش نشدنی است.

مصلحی با تاکید بر اینکه اگر امروز افرادی مانند شهید همدانی، شهید سلیمانی و ... را داریم، نتیجه حضور طلاب بسیجی در دوران دفاع مقدس بوده است، عنوان کرد: روحانیت جهاد اکبر را به معنای واقعی در جبهه و در بین فرماندهان پیاده کردند.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص وضعیت فعلی انقلاب و توطئه دشمنان عنوان کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب و حرکتی که به وجود آورد قرار است  دنیای بشری را تحت پوشش خود قرار دهد و دنیا زیر چتر تمدن اسلامی قرار می‌گیرد.

وزیر اسبق اطلاعات با اشاره به گفته یکی از اندیشمندان خارجی مبنی بر اینکه تمدن اسلامی مانند دیگر تمدن‌ها فسیل نشده و مانند شیری است که فعلا زمین گیر شده است که اگر بیدار شود غرب باید بداند که روزگار سختی خواهد داشت، گفت: امام خمینی(ره) این شیر خفته را بیدار کرد به همین دلیل غرب برای مقابله با آن کارهای بسیاری کرد که از جمله آنها می‌توان به ترور ۱۷ هزار شهید، تهاجم فرهنگی، تهاجم اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اگر امروز با معضلات اجتماعی مانند طلاق رو به رو هستیم، بدانید که بخش زیادی از آن نتیجه توطئه دشمنان و بخشی از آن به نتیجه کم کاری طلاب برمی‌گردد، عنوان کرد: رهبر انقلاب تاکید بر بومی‌سازی و اسلامی کردن علوم انسانی داشتند بنابراین ما باید در این راستا گام برداریم.

مصلحی با تاکید بر اینکه در دوران تهاجم فرهنگی خیلی از جوانان را از دست دادیم و امروز با تهاجم اجتماعی روبرو هستیم، گفت: طبق فرمایشات رهبری علوم انسانی باید در مسیر آموزه‌های دینی باشد اما امروز اینگونه نیست و دانشگاه‌ها علوم غربی را تدریس می‌کنند و دشمن تهاجم سنگین اجتماعی را شروع کرده است.

وی با اشاره به اینکه تهاجم دشمن در عرصه اقتصادی به ویژه در دولت گذشته لطمات سنگینی به کشور وارد کرد و برای انقلاب هزینه داشت، تصریح کرد: دشمن برنامه‌های سنگینی برای مقابله با انقلاب طراحی کرده و در این چند سال اخیر از جمله برنامه‌هایی که می‌تواند بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد مسئله نفوذ است.

وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه دشمنان می‌دانند اگر بخواهند انقلاب را زمین بزنند یا متوقف کنند باید از نفوذ استفاده کنند به همین دلیل نفوذ در دولت قبل به شکل سنگین در همه دستگاه‌ها شکل گرفت، ابراز داشت: لطمه این نفوذ در دولت فعلی بروز خواهد کرد پس به مراقبت جدی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه دشمن در بخش نفوذ موردی گاهی افرادی را تربیت می‌کند تا دست به  ترور فیزیکی بزند، ادامه داد: گاهی نیز این نفوذ ترور شخصیت است مانند اتفاقی که توسط یکی از این تیم‌ها برای یکی از چهره‌های برجسته انقلاب رخ داد.

مصلحی با بیان اینکه این تیم هنوز فعال است و توانسته در این سال‌ها به ویژه در دولت گذشته آسیب جدی به کشور بزند، خاطرنشان کرد: در عرصه نفوذ جریانی نیز دشمن می‌خواهد مردم، مسئولان و نخبگان را در محاسبات و تصمیم‌گیری‌ها دچار اشتباه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات