خبرهای داغ:

برگزاری جلسه فصلی شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان کازرون

جلسه فصلی شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان کازرون برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۵۹
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، با حفظ پروتکل های بهداشتی و با حضور حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه شهرستان، حجت الاسلام مصطفی انصاری فرد رییس دادگستری، حسین دهقان دادستان عمومی و انقلاب، امراله قلندری رییس اداره پیشگیری های انتظامی و امنیتی دادگستری کل استان فارس، مهدی توکلی مدیر سجام دادگستری کل استان فارس، حسین پرنیان کارشناس پیشگیری از جرم دادگستری کل استان فارس، سرهنگ غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، سرهنگ احمدیان جانشین فرماندهی انتظامی، سرهنگ کمانی رییس پلیس راهور کازرون،محمدبازیار کارشناس پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کازرون و جمعی از مسئولین شهرستان در محل دادگستری کازرون برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام انصاری فرد پس از خیر مقدم به مدعوین، اشاره ای به موضوعات و دستور کار جلسه از جمله مسئله سرقت ها و اتخاذ تصمیمات و تدابیر های لازم و همچنین وضعیت وقوع تصادفات شهرستان کازرون و راهکار های پیشگیرانه پرداخت.

رئیس حوزه قضایی ضمن بحث و بررسی منابع آبی شهرستان و مشکلات دریاچه پریشان که زمانی تنها دریاچه آب شیرین کشور بود بیان کرد: با چالش هایی جهت احیای این دریاچه روبه رو هستیم از جمله چاه هایی که اطراف این دریاچه موجود است که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص موضوع ساخت وساز های غیرمجاز و تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی و وضعیت تصرف و تخریب اراضی ملی،منابع طبیعی،محیط زیست نیز مباحثی را بیان و مطرح نمود.

همچنین انصاری فرد در خصوص عملکرد دستگاه قضایی نیز اظهار داشت: این مجموعه صلح و سازش را افزایش داده که از اول سال۱۴۰۰تا نیمه دوم آذر ماه ۱۳ پرونده قتل سازش داده شده که در قتل کاهش و در سازش ۱۰۰درصد افزایش داشته ایم. وی در خصوص تکمیل این صحبت خود بیان داشت: این قتل ها مربوط به سالیان گذشته می باشد که منتج به اخذ رضایت گردیده و گرنه در سال جاری با کاهش این جرم روبرو بوده ایم.

درادامه انصاری فرد در خصوص پرونده های طلاق نیز بیان نمود : با توجه به راه اندازی مصلحین قرآنی موفق شدیم تا الان قریب به ۱۱۰۰ پرونده طلاق را سازش دهیم که این رضایت بخش می باشد و در پایان سخنان خود از شورای تامین شهرستان جهت تعامل با دستگاه قضا تقدیر و تشکر نمود.

سپس حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون در خصوص مباحث جلسه و راهکارهای پیشنهادی جهت پیشگیری از حوادث و سوانح ترافیکی افزود: باید جهت پیشگیری از تصادف فرهنگ سازی کنیم، باید عوامل انتظامی،نظامی،حوزه قضایی،مردم شریف کازرون همگی بسیج شویم تا بتوانیم فرهنگ سازی غنی به عمل آید.در حوزه مردم که فرهنگ شهروندی می باشد باید با کمک حوزه قضایی و عوامل پلیس راهور فرهنگ شهروندی گسترش یابد‌.

حجت الاسلام صباحی امام جمعه کازرون در مورد پارکینگ طبقاتی هم گفتند: که هم خیر هست و هم شهرداری و شورای شهر آماده همکاری می باشد که انشالله این امر فرهنگی اجتماعی محقق خواهد شد.

حسین دهقان دادستان عمومی وانقلاب نیز در خصوص مباحث جلسه افزود: باید در مورد بحث ترافیک کارگروهی تشکیل شود که بحث تصادفات و حوادث را بررسی کنند و در محورهای حادثه خیز علاجی انجام گیرد و مباحثی کامل پیرامون معضلات مربوطه تشریح و تبیین و راهکارهای پیشگیرانه را مطرح نمود.

سپس دیگر اعضا حاضر در جلسه به بحث و بررسی موضوعات اعضا تصویب و جهت اجرا به ادارات مربوطه ابلاغ گردید.

همزمان با جلسه، طی تعامل ادارات متولی و دستور دادستانی چندین هکتار از اراضی کشاورزی که مورد ساخت و ساز غیرمجاز واقع شده بود تخریب و به چرخه کشاورزی برگشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها