خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه:

نقش اصلی معلمان هویت بخشی به سرمایه های انسانی جوامع است

تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه علت توجه ویژه امام راحل به شهید مطهری را نقش سازنده و تاثیرگذار او در نیرو پروری و تمدن سازی برای انقلاب به عنوان یک معلم، عنوان و بیان کرد: نقش اصلی معلمان، هویت بخشی به سرمایه های انسانی جوامع است.
کد خبر: ۹۴۳۱۰۲۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مهدی نیا در دیدار با مسئولینی از آموزش و پرورش مهمترین سرمایه جوامع را سرمایه های انسانی قلمداد کرد و با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل دینی در کنار علم آموزی، متذکر شد: در سلسله مراتب تربیتی انسان، نقش محیط آموزشی از نقش محیط خانوادگی بالاتر است و این به جهت برتری علمی این محیط می باشد.

   وی اضافه کرد: در جامعه کنونی که سرمایه های انسانی ما دایما در معرض و متاثر از تهاجمات فکری و تبلیغاتی دشمن است، تربیت دینی سرمایه های انسانی نیازمند معلمانی با انگیزه های دینی، انقلابی و برنامه دار بوده و آموزش و پرورش بار عظیمی از مسئولیت را در جهت تبیین احکام، معارف اسلامی و اقامه نماز بر عهده دارند.

   رئیس آموزش و پرورش نیز در این دیدار، سپاه و بسیج را پشتوانه اصلی تربیتی آموزش و پرورش قلمداد کرد و با بیان اینکه قسمت عظیمی از سند تحول آموزش و پرورش، اجرای برنامه های بسیج است، اظهار داشت: اگر خردمندانه، تیزبینانه، ژرف اندیش و جامع نگر داشته باشیم می بینیم که آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند رسالت سنگین تربیتی را به سرانجام برساند و نیازمند پشتیبانی های بسیج است.

   رحیم احمدی تربیت بر مبنای تعالیم انسان ساز اسلام، نظر فلاسفه اسلامی و سیره ائمه معصومین(ع) و رسول اکرم(ص) را مبنای تربیتی آموزش و پرورش دانست و متذکر شد: هدف از تعلیم و تربیت، ساختن انسانهایی همچون معصومین(ع) است لذا مبنای تربیتی ما محبت برگرفته از سیره پیامبر(ص) بوده و در این راه، معلمان ما خود را سربازان واقعی انسانهای وارسته ای همچون شهید سلیمانی می دانند.

   وی اجرای طرح بهنام محمدی در مدارس بر اساس یک مثلث سه ضلعی که منزل، مدرسه و مسجد، اضلاع آن را تشکیل می دهند را موجب انس دانش آموزان با قرآن و مساجد دانسته و اظهار داشت: امروز که تمام هجمه دشمن بر جدا سازی دانش آموزان و جوانان ما از مساجد و فرهنگ اسلامی است، اجرای این طرح و غنی سازی دانش آموزان نسبت به سواد رسانه ای، ما را در رسالت عظیم تربیتی آنان، برون رفت از منجلاب های اجتماعی و شکست برنامه های دشمن، موفق تر خواهد کرد.

   در پایان این دیدار از دنیا کدخدایی به جهت کسب رتبه برتر استانی در بین خادمین الشهدای استان، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل گردید.

   بمناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، رئیس و معاونینی از آموزش و پرورش میانه با مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه دیدار کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها