خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان خبر داد؛

تصویب ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح جامع فاضلاب دزفول

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق اعتبارات ملی برای تکمیل طرح جامع فاضلاب دزفول مصوب شده است.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۷۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

محمدرضا کرمی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: طرح جامع ساماندهی فاضلاب شهر دزفول از سال ۱۳۷۷ در دوران مدیریت بنده در این شهرستان آغاز شد و اکنون این طرح حدود ۶۳ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه طرح فاضلاب دزفول وارد مدار شده است، افزود: با توجه به پیشرفت قابل توجه این طرح در حال حاضر بخش عمده‌ای از مشکلات فاضلاب منطقه برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان در ادامه پیگیری و تکمیل فاضلاب شهر دزفول و تمام استان به ویژه شهرهای جنوبی را که دارای مشکلات حادی در این زمینه هستند، از مهمترین اولویت‌ها و اهداف خود برشمرد و عنوان کرد: بنده از سال گذشته پیگیری‌های زیادی از طریق ماده ۵۶ برای اخذ یک وام قابل توجه برای حوزه فاضلاب دزفول انجام داده‌ام که این پیگیری‌ها نتایج مثبتی در پی داشته است به طوری که پیش بینی می‌شود با وام ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومانی که درخواست داده‌ام، موافقت شده و در سال جاری عملیاتی شود.

کرمی نژاد از همکاری و مساعدت‌های «سیداحمد آوایی» نماینده مردم دزفول در مجلس برای دریافت این وام قدردانی کرد.

وی با اشاره به مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به خوزستان، یادآور شد: یکی از بندهای این مصوبات اختصاص ۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب و فاضلاب اهواز و ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سایر شهرهای استان بود.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان ادامه داد: از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ۵ شهر خوزستان در نظر گرفته شده که با پیگیری‌هایی که انجام دادم، دزفول در این ۵ شهر قرار گرفت؛ بنابراین سهم شهرستان دزفول ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

کرمی نژاد با بیان اینکه این اعتبار بزودی به تصویب نهایی می‌رسد، گفت: به معاونت فاضلاب اعلام کرده ام که مناقصات را انجام دهد و پیمانکار قوی و قابل قبولی برای این مهم انتخاب کند.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این موارد، در حال حاضر دو پیمانکار با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در حال انجام عملیات در حوزه فاضلاب دزفول هستند و قطعاً این پروژه به نقطه قابل توجهی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه احداث ۳ تصفیه خانه در ۳ شهر خوزستان شامل دزفول، اندیمشک و اهواز در دستور کار است، گفت: در این زمینه به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم و عملیات احداث این تصفیه خانه‌ها بزودی اجرایی می‌شود.

کرمی نژاد با بیان اینکه با تمام توان به دنبال رفع مشکلات در حوزه آب و فاضلاب شهرستان دزفول هستم، خواستار همکاری مسئولان این شهرستان در راستای تکمیل هرچه زودتر و بهتر پروژه‌ها شد.

وی اضافه کرد: در دو ماه اخیر دو حلقه چاه در دزفول وارد مدار بهره برداری شده و چاه مصلی در حال تکمیل و لوله گذاری است تا با انجام این اقدامات نیز مشکلات موقت آب شرب این شهرستان برطرف شود.

کرمی نژاد گفت: در صورت احداث تصفیه خانه‌ای که برای دزفول مد نظر بنده است تمام مشکلات آب شرب این منطقه تا افق ۳۰ ساله برطرف خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها