خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خبر داد

سهم ۴۴ درصدی بهره وری در رشد ۷.۸ درصدی آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: تامین ۴۴ درصد از رشد ۷.۸ درصدی برنامه‌ریزی شده برای استان در سال ۱۴۰۱ از محل ارتقای بهره وری حاصل خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۸۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی، محمد فرشکاران ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: تلاش برای بهبود بهره وری تلاش برای زندگی بهتر افراد جامعه است؛ به طوری که تنها در طول ۱۵ سال اخیر افزایش بهره وری در سطح جهان ۴۵ برابر شده است.

وی افزود: وجود ساختار سازمانی مناسب، روش‌های اجرایی کارآمد، تجهیزات و ابزار کار سالم، فضای کار متعادل و از همه مهمتر نیروی انسانی واجد صلاحیت و شایسته از ضروریاتی هستند که برای نیل به بهره وری مطلوب باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

فرشکاران یادآور شد: رهبر انقلاب در بیانات نوروزی خود صراحتاً چندین بار به موضوع بهره وری اشاره و از اینکه بهره وری در کشور پایین است، گلایه کرده‌اند و تحقق شعار امسال را منوط به بهره وری دانسته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی ارتقای بهره وری را شاه بیت اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: اقتصاد دانش بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید و بهبود کیفیت محصول می‌شود و بهره وری را افزایش می‌دهد.

مهمترین موانع بهره وری در اقتصاد کشور

فرشکاران در ادامه مدعی شد: وظیفه دولت است که فرهنگ بهره‏وری را در قالب طرح ملی «جنبش بهره‏ وری» در جامعه مطرح کند؛ دولت باید به بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات اضافی و دست وپاگیر بپردازد تا از ویژگی انعطاف‏پذیری برخوردار شود و با گزینش مدیران کارآمد و تقویت نظام‌های نظارتی، به بهبود سطح بهره‏ وری کمک کند.

وی وابستگی اقتصاد ملی و مخارج دولت به عوائد نفت و گاز، محیط کسب و کار نامساعد، مبتنی نبودن نظام جبران خدمت بر بهره‌وری و عدم تناسب نیروی انسانی با نیاز بازار کار را مهمترین موانع بهره وری در اقتصاد کشور دانست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در پایان صحبت‌های خود اعلام کرد: تأمین ۴۴ درصد از رشد ۷.۸ درصدی برنامه‌ریزی شده برای استان در سال ۱۴۰۱ از محل ارتقای بهره وری حاصل خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها