خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر خبر داد

غرق شدن جوان ملایری در دریاچە سد

همدان-مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر از پیدا شدن جسم بی جان یک شهروند در دریاچە سد این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۷۳۰۰
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹

محمودرضا ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار کرد: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز طی تماسی با سامانە ۱۲۵ سازمان آتش نشانی گزارشی مبنی بر غرق شدن یک نفر در سد ملایر داده شد.

وی گفت: گروه غواصی سازمان، بلافاصله عازم محل شدند و پس از حدود ۳۰ دقیقه غواصی و جستجو در کف دریاچه سد، پیکر جوان ۲۵ ساله را از آب خارج کردند و به کمک عوامل ۱۱۵ اقدام به احیا کردند که متاسفانه مثمر ثمر نبود و مرگ جوان اعلام شد و برای تحقیقات بیشتر تحویل پزشک قانونی داده شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر با اشاره به اینکه سد ملایر بزرگترین سد در غرب کشور ایران است که در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر ملایر قرار دارد و مردم به ویژه در ایام تعطیلی در کنار آن اتراق می‌کنند و گاها اقدام به شنا در سد می‌کنند،گفت: شنا در سد ملایر خطرات بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد فکر می‌کنند کسانی در آب پشت سد غرق شده‌اند که شنا بلد نبودند ولی باید گفت که حتی افراد حرفه‌ای نیز در آب پشت سد جان خود را از دست می‌دهند.

ملکی عنوان کرد: علت اصلی غرق شدن افراد این است که در زمان آب‌گیری سد، میزان سطح آب با پیش بینی منطبق نبوده و در مسیر آبگیری خانه‌های به جا مانده، درختان قطع شده و یا تیرهای برق نیز در آب پشت سد باقی مانده‌اند در زمان حرکت سیلاب، شاخ و برگ‌ها و اجسام کوچک و بزرگی وارد سد شده و برخورد شناگر به این اجسام می‌تواند خطرآفرین باشد.

وی افزود: بسیاری از فوت شدن‌ها به دلیل همین برخورد اجسام با شناگر است که باعث می شود تا فرد جان خود را از دست دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر تصریح کرد: فراز و نشیب‌ها و عمق آب پشت سد نیز بسیار متفاوت است و بسیاری از افراد به دلیل این که از این موارد اطلاعی ندارند، با شنا کردن در پشت سد جان خود را از دست داده و غرق می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شنا، حتی ورزشی نظیر قایق رانی نیز در پشت سد ممنوع است و همان خطرهای احتمالی برای این افراد نیز وجود دارد و ممکن است باعث غرق شدن آنها شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات