تأمین مسکن کارگری در شهرک صنعتی اشتهارد در دستورکار قرار گرفت

نشست بررسی تامین مسکن کارگری با حضور نمایندگان اداره کل مسکن و شهرسازی و شرکت شهرک های صنعتی استان البرز و تعدادی از صاحبان صنایع شهرک صنعتی اشتهارد در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۰۱۵
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نشست بررسی تامین مسکن کارگری با حضور نمایندگان اداره کل مسکن و شهرسازی و شرکت شهرک های صنعتی استان البرز و تعدادی از صاحبان صنایع شهرک صنعتی اشتهارد در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز برگزار شد و موضوع امکان سنجی تخصیص زمین برای مسکن کارگری شهرک صنعتی اشتهارد و مشارکت ساخت مسکن توسط صاحبان صنایع مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مسکن کارگری در شهرک صنعتی اشتهارد در دستورکار قرار گرفت

عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز هدف از برگزاری این جلسه را بررسی امکان تامین زمین در شهرک صنعتی اشتهارد به منظور احداث مسکن کارگری عنوان کرد و گفت: این جلسه پیرو دستور استاندار مبنی بر تامین مسکن کارگری جهت استقرار کارگران در شهرک صنعتی اشتهارد و درخواست تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی در خصوص تامین نیروی انسانی و کمبود نیروی کار به دلیل فقدان مسکن مورد نیاز جهت استقرار کارگران، تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن دعوت از شرکت شهرک های صنعتی استان و اداره کل مسکن و شهرسازی مقرر شد مقدمات اخذ مجوز واگذاری شرکت های شهرک صنعتی از محل زمین های طرح توسعه این شهرک و اخذ مجوزهای لازم زمین جهت ساخت مسکن کارگری و در اختیار گذاشتن زمین ها به واحدهای تولیدی صورت گیرد. با اینکه این اداره کل به صورت مستقیم در این خصوص ماموریتی ندارد اما این نشست به لحاظ هماهنگی جهت سهولت در امکان تخصیص زمین و تحویل آن به تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی تشکیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اینکه در فاز اول پیش بینی های لازم برای ادامه اخذ مجوزهای مورد نیاز صورت می گیرد، بیان کرد: مقرر شد جلسات بعدی با حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اتاق تعاون استان برگزار شود تا دیگر شرایط پیش بینی شده برای تامین زمین جهت مسکن کارگری مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در این جلسه موضوعاتی مانند تامین زیرساخت ها و همچنین مباحث حقوقی مربوط به این امر توسط صاحبان صنایع و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برگزاری جلسات فوق تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها