خبرهای داغ:

بیش از یکهزار مدرسه ناایمن در خوزستان وجود دارد/30 مدرسه در آبادان باید ایمن سازی شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در خوزستان پنج هزار و ۷۰۰ مدرسه وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزارو 200 تا 300 مدرسه نا ایمن هستند.
کد خبر: ۹۴۳۹۲۴۶
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

در خبری که چند روز گذشته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در خصوص نا ایمن بودن ساختمان‌ها از لحاظ تجهیزات سیستم اطفاء منتشر شد، از نا ایمن بودن ساختمان برخی مدارس و مهدکودک‌ها نیز صحبت شده بود.

با توجه به اینکه استان خوزستان از جمله استان‌هایی است که به لحاظ فرسودگی بالای فضای آموزشی در برخی مناطق و حتی مراکز شهرها خطر ساز بوده و شفافیت موضوع نا ایمن بودن مدارس اهمیت بسیار زیادی برای والدین دانش‌آموزان دارد.

30 مدرسه در آبادان باید ایمن سازی شود

مسعود حمیدی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز، اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس به طور مستمر ساختمان‌های آموزشی را بررسی و به ما گزارش می‌دهد، اساس همین گزارش‌ها می‌توانیم بگویم: چند ساختمان آموزشی نا ایمن، در حال تخریب و یا دارای مشکل داریم.

وی افزود: چنانچه ساختمانی به مرحله‌ای رسیده باشد که ایمنی آن مورد تایید نباشد قطعاً آن ساختمان را تخلیه و اجازه استفاده از آن توسط دانش‌آموزان داده نمی‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به مشکل دار بودن بالغ بر 40 درصد مدارس استان در مراکز شهرها، گفت: از آنجایی که اغلب اعتبارات مربوط به احداث، ایمن‌سازی و یا نوسازی مدارس به مناطق حاشیه اختصاص داده می‌شود مشکل این مدارس هنوز حل نشده است.

حمیدی نژاد گفت: در بازدید چند روز گذشته از شهرهای آبادان و خرمشهر مشخص شد حدود 30 مدرسه در آبادان وجود دارد که باید ایمن سازی شوند.

1300 مدرسه نا ایمن در خوزستان

علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان نیز با اشاه به اظهار رئیس سازمان آتش نشانی اهواز، اظهار کرد: در هیچ مدرسه‌ای از مدارس قدیمی استان تا کنون سیستم اعلام حریق نداشتیم اما مدارسی که ظرف چهار، پنج سال گذشته احداث شدند، با توجه به استاندار شدن نقشه‌ها، سیستم اعلام حریق و نه اطفاءحریق در آن‌ها در حال انجام است.

وی افزود: بخاری‌های گازی و نفتی از تمام مدارس استان جمع شده است تا حادثه‌ای رخ ندهد و به جای آن‌ها شوفاژها را جایگزین کردیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه در کل کشور حدود بیست تا 25 درصد مدارس نا ایمن هستند، گفت: در خوزستان حدود 5 هزارو 700 مدرسه وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزارو 200 تا 300 مدرسه نا ایمن هستند که یا باید تخریب، بازسازی و یا مقاوم ‌سازی شوند.

قربانی با تاکید بر اینکه در تقسیم بندی که انجام دادیم یک بخش مربوط به مدارسی است که باید تخریب شوند و یک بخش که باید مقاوم سازی شود، بیان کرد: سازه‌هایی که در مدارس وجود دارند در شرایط عادی مشکلی ندارند تمام نگرانی ما مربوط به زمانی است که زلزله‌ای شدید رخ بدهد.

وی عنوان کرد: در زلزله‌هایی که در چند سال گذشته رخ داد تا کنون هیچ مدرسه‌ای چه در کشور و چه در استان فرو ریزش نداشت، مدارسی هم که ترک برداشت تعمیر شد تا دانش‌آموزان به خطر نیفتند.

قربانی با بیان اینکه در چند سال گذشته یکی دو مورد دستور تخلیه مدارس داشتیم، افزود: چنانچه به صورت موردی اتفاق خاصی در مدرسه‌ای به وجود آید پس بررسی مدرسه مورد نظر توسط کارشناسان تصمیم به تخلیه یا برطرف شدن مشکل می‌‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها