کارشکنی در روند فعالیت میدان میوه و تره بار یاسوج/ کمترین قیمت در میدان و بالاترین قیمت در شهر/ ماجرایی که برملا شد

میدان میوه و تره بار یاسوج به منظور حمایت از شهروندان و پایان دادن گران فروشی میوه در استان توسط مسئولان دولت سیزدهم راه اندازی شد و پس از آن مافیای میوه درصدد تعطیلی این میدان هستند.
کد خبر: ۹۴۳۹۴۲۲
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و یویراحمد، میادین میوه و تره بار یک شبکه گسترده توزیع محصولات کشاورزی می باشد که با هدف تنظیم عرضه بازار محصولات کشاورزی و فراهم نمودن امکان دسترسی ارزان و سریع تر شهروندان به میوه و تره بار در کشور شکل گرفته است . در حال حاضر در اغلب شهرهای بزرگ کشور میادین میوه و تره بار زیر نظر سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداریها و با مجوز وزارت کشور فعالیت می کنند.

کارشکنی در روند فعالیت میدان میوه و تره بار یاسوج/ کمترین قیمت در میدان و بالاترین قیمت در شهر / ماجرایی که برملا شد

شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در سال های گذشته بدون میدان میوه تره بار بود تا اینکه در آذرماه سال گذشته میدان میوه تره بار آن افتتاح شد.

به منظور حمایت از شهروندان و پایان دادن گرانفروشی میوه در استان، در دولت سیزدهم، عزم مسئولان برای راه اندازی میدان میوه و تره بار یاسوج جزم شد.

داستان ادامه دار گران فروشی ها در بازار میوه یاسوج

با راه‌اندازی این میدان، قرار بود میوه با قیمت مناسبی به دست مردم برسد و هزینه خانوارها کاهش یابد اما با گذشت چند ماه از راه اندازی این میدان هنوز قیمت میوه در مغازه های میوه فروشی استان بالاست و مردم در این باره نگرانند.

کارشکنی در روند فعالیت میدان میوه و تره بار یاسوج/ کمترین قیمت در میدان و بالاترین قیمت در شهر / ماجرایی که برملا شد

نماینده شرکت سرمایه‌گذار بازار میوه و تره بار یاسوج می گوید: با وجود پیگیری های استاندار، معاون اقتصادی استاندار، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد همچنان این میدان با موانع و مشکلاتی مواجه است و به دلیل عدم نظارت کافی سازمان جهاد کشاورزی استان بر بازار میوه و تره بار ،مغازه داران با هر قیمتی که دوست دارند میوه را تامین و عرضه می کنند. 

علی اصغر عوض پور افزود: در غرفه های تنظیم بازار که در میدان جهاد و پایین تر از چهار راه هلال احمر استان راه اندازی کرده ایم بهترین نوع گیلاس با قیمت ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان به فروش می رسد اما مردم همان گیلاس را در سایر مغازه های شهر یاسوج با قیمت ۱۳۰ هزار تومان می خرند که جای تعجب است.

وی از شهروندان هم استانی خواست تا از میدان میوه و تره بار یاسوج مایحتاج خود را با کمترین قیمت تهیه کنند.

کارشکنی در روند فعالیت میدان میوه و تره بار یاسوج/ کمترین قیمت در میدان و بالاترین قیمت در شهر / ماجرایی که برملا شد

عوض پور با اشاره به اینکه تاکنون ۹ غرفه عرضه میوه و تره بار تنظیم بازاری در شهر یاسوج دایر شده است ،گفت: به زودی سه غرفه دیگر نیز در محلات این شهر راه اندازی خواهند شد.

نماینده شرکت الماس خدمات ابراز داشت: انواع میوه و تره بار با درجات مختلف و کیفیت بالا در میدان یاسوج وجود دارد و تاکنون کسی برای میوه ای مراجعه نکرده است که وجود نداشته باشد.

عوض پور با اشاره به گرانفروشی میوه و تره بار در شهر یاسوج گفت: با راه اندازی میدان میوه و تره بار یاسوج قیمت به سمت شفافیت پیش رفته و عده ای به دنبال کارشکنی و تعطیلی این میدان هستند. 

وی افزود : با توجه به شفافیت قیمت ها که در میدان میوه و تره بار یاسوج بوجود آمده، مغازه داران سطح شهر از این شفافیت فراری هستند، به گونه ای که با ۳۰ درصد سود راضی نبوده و به دنبال سود ۷۰ تا ۸۰ درصدی هستند.

عوض پور ابراز داشت: از مسئولان و مدیران کهگیلویه و بویراحمد تقاضا داریم که ما را حمایت کنند تا شاهد رونق و فعالیت بازار میوه و تره بار یاسوج باشیم و انتظار داریم ادارات دولتی نیز از این میدان خرید کنند.

کارشکنی در روند فعالیت میدان میوه و تره بار یاسوج/ کمترین قیمت در میدان و بالاترین قیمت در شهر / ماجرایی که برملا شد

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هشت غرفه در میدان میوه و تره بار یاسوج فعال هستند،گفت: مغازه داران از میدان خرید نمی کنند و به طور مثال گوجه ای که به قیمت شش هزار تومان با احتساب ۳۰ درصد سود قانونی باید به قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان به فروش برسانند را از میدان میوه و تره بار شیراز با قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کرده و باقیمت ۱۵ هزار تومان به مشتری عرضه می کنند.

عوض پور برخی حرف ها مبنی بر اینکه شرکت سرمایه گذار میدان میوه و تره بار یاسوج توان مالی ندارد را کذب خواند و گفت: این میدان با تمام توان به کار خود ادامه می دهد.

 

ارسال نظرات