رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی نیازمند لایحه نیست

میثم لطیفی گفت: تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی، نیازمند لایحه نیست بلکه اراده دولت و مجلس را می‌خواهد.
کد خبر: ۹۴۳۹۹۷۷
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛میثم لطیفی در بدو ورود به استان مرکزی و پس از استقبال رسمی از وی توسط دکتر مخلص الائمه، استاندار مرکزی عنوان کرد: هدف از این سفرها، آشنایی با مسائل استانها و کمک به حل مسائل اداری و حکمرانی محلی در سطح استان است که گاهی پیش از سفر و گاهی پس از سفر ریاست جمهوری به استان‌ها انجام می‌گیرد.


وی در خصوص همسان‌سازی پرداخت در ادارت و شرکت‌های مختلف دولتی بیان کرد: در حال حاضر سه مسیر پیش‌رو است، در بازه زمانی کوتاه‌مدت پیشنهاداتی مطرح شده است که اقداماتی در حوزه خارج از حکم انجام گیرد و در بلندمدت باید به یک قانون جامع مشترک دست یابیم.


لطیفی با بیان اینکه قانون مختلف در حوزه استخدام و نظام جبران خدمات باعث ایجاد تنوع شده است، گفت: البته تنوع در برخی از فضاها که کار مبتنی بر بهره‌وری انجام گیرد، مطلوب است، اما اگر تنوع مبتنی بر تفاوت‌های برخورداری دستگاه‌ها از بودجه عمومی و درآمدهای اختصاصی باشد، قطعا مطلوب نیست.


وی تاکید کرد: آنچه امروز کارکنان دستگاه‌های اجرایی را اذیت می کند، تنوعی است که گاهی مبتنی بر عملکرد و بهره‌وری نیست.


لطیفی در خصوص وضعیت نیروهای شرکتی در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: در این راستا دولت و مجلس همکاری دارند، البته حل این موضوع نیازمند لایحه نیست، بلکه نیازمند اراده در مجموعه دولت و مجلس است تا بتوان در مجموعه دولت، رابطه استخدامی افرادی که کار تخصصی انجام می‌دهند از شرکتی به قرارداد کارمعین، پیمانی و یا حتی رسمی تغییر کند.


وی تاکید کرد: مسلما طبق قانون امکان بزرگ کردن دولت وجود ندارد، اما استفاده از نیروهایی که در مجموعه دولت و در جهت انجام امور دولت تلاش می‌کنند، بسیار اهمیت دارد و پیش‌بینی می‌کنیم شاید بتوان با آزمون‌های خاص زمینه جذب این افراد را میسر کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات