وزیر اسبق جهاد کشاورزی:

دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی باید علم خود را به جامعه منتقل کنند

وزیر اسبق جهاد کشاورزی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی علم خود را به جامعه منتقل کنند و آن را در چهاردیواری خود نگه ندارند.
کد خبر: ۹۴۴۰۳۶۹
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، عباسعلی زالی، وزیر اسبق جهاد کشاورزی امروز در مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج جامعه کشاورزی که به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان البرز و با حضور مسئولین کشوری و استانی در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در مسائل مختلف، به ویژه در رابطه با کشاورزی، به صورت تخصصی برخورد می کنند.

دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی باید علم خود را به جامعه منتقل کنند

وی، بسیج، جهاد سازندگی، جهاد کشاورزی و امثال این ها را نعمات الهی دانست و افزود: اگر به درستی این نعمت های خداوند را مورد بهره برداری قرار ندهیم، بی شک مورد مؤاخذه قرار خواهیم گرفت بنابراین باید بسیار مراقب باشیم. مقام معظم رهبری، امسال را سال اقتصاد دانش بنیان نامگذاری کردند؛ اقتصاد دانش بنیان یعنی ما بتوانیم از مجموعه نعمات خداوند در رابطه با اقتصاد به صورت صحیح بهره برداری کنیم.

وزیر اسبق جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه جوانان ایرانی از نظر هوش در دنیا مشهور هستند، عنوان کرد: در حال حاضر دانشکده کشاورزی چقدر فارغ التحصیل دارد که استخدام سازمان ها و مراکز دولتی نیستند؟ جمعیت کارمندی کشور ما 34 برابر 10 کشور پیشرفته جهان است یعنی متوسط جمعیت کارمندی آن ها از یک در هزار کمتر است اما در کشور ما از هر هزار نفر، 34 نفر کار دولتی دارند.

زالی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر دانش بنیان کردن کشور و اقتصاد مطرح کرد: بزرگترین تشکیلات دولتی در بخش کشاورزی در شهر کرج قرار دارد که مؤسسه تحقیات اصلاح و تهیه نهال و بذر نمونه ای از آن است اما 96 درصد بذر خود را از خارج وارد می کنیم. به نظر من هر یک از ما در هر جایگاهی که هستیم، در برابر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه آثار وجودی ما باید در مسائل کشور انعکاس پیدا کند، البرز را استان علم و فناوری برشمرد و اظهار کرد: مسئله اصلی علم و فناوری در این استان، کشاورزی است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، در صورتی که به درستی به این موضوع بپردازیم، سایر اقدامات اقتصادی کشور نیز به خوبی پیش می رود و دانش بنیان می شود، از منابع خوب استفاده می کنیم و عملکرد بالایی خواهیم داشت.

وزیر اسبق جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در صورت عمل به فرمایشات رهبری در زمینه اقتصاد دانش بنیان، محصولات کشور وارد رقابت با سایر محصولات در دنیا خواهد شد و با بیان اینکه این مجموعه در حال پشت سر گذاشتن 123 سالگی خود است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی علم خود را به جامعه منتقل کنند و آن را در چهاردیواری خود نگه ندارند. همه ما وظیفه داریم علم این حوزه را به جامعه منتقل کنیم تا بتوانیم همان گونه که در عرصه نظامی درخشیدیم، در صنعت و کشاورزی نیز خوش بدرخشیم.  

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها