مدیر خانه بلاکچین ایران در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی روسیه :

رویداد اسکوکوآکس بین 26 کشور اجرا می شود و یک فرصت درجهت خنثی کردن تحریم ها است

مدیر عامل خانه بلاکچین ایران در حاشیه دیدار با اعضای اتاق بازرگانی روسیه پیرامون رویداد اسکوکوآکس از ایجاد بانک فرامرزی و ایجاد واحد پول دیجیتالی مشترک که بتواند رابطه تجارت کشورها را تسهیل کند خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۰۶۱۰
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

علی پاک باخته گان زنجانی، عضوهیات مدیره  کمیسیون رمز ارز  و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور درجمع خبرنگاران گفت: تفاهم نامه همکاری بین تجار ایران و روسیه بر اساس رویداد اسکوکوآکس  که قرار است سه ماه آینده برگزار شود، صورت گرفت که کشورهای حوزه پیمان شانگهای ، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (به اختصار C.I.S.)  و کشورهای همسایه ایران که شامل ۲۶ کشور  هستند در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: این رویداد با هدف ایجاد  بانک فرامرزی و ایجاد واحد پول دیجیتالی مشترک که بتواند رابطه تجارت کشورها را تسهیل کند برگزار می شود.

پاک باخته گان زنجانی یادآور شد:  دبیر کل رویداد آقای سجودی و بنده هم به عنوان معاونت مالی بانکی رویداد و ایجاد بانک فرامرزی معرفی شدم .

وی با بیان اینکه در این رویداد 26 کشور  حضور دارند که در واقع  نیمی از جمعیت جهان  و 40 درصد  خشکی جهان را شامل می شوند افزود: این اتفاق بزرگ و خیلی خوبی است که برای بنگاه های خصوصی در حال وقوع   است.

رئیس کمیسیون رمز ارزو بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز درعین حال بیان کرد: امروزه داد و ستد مالی  در بین تجار با توجه به وضعیت تحریم،بسیار سخت است و اگر یک واحد پول مشترک بین کشور ما و کشورهای دیگر که تحریم شده اند ایجاد شود قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و این موضوع موجب کاهش بار مالی برای کشور ما می‌شود و در نهایت کالایی که به دست مردم می‌ رسد  با قیمت بهتر و ارزان تر داد و ستد می شود.

مدیر خانه بلاکچین ایران  افزود: اصلی ترین کار ما تسهیل در تبادلات مالی با عنوان سوئیفت (SWIFT) است که باعث می‌شود هر کالایی را به راحتی با پرداخت پول دریافت کنیم و در نهایت به نفع مردم ایران است.

همچنین دکتر محمد حسن محبیان، عضو هیات مدیره و نائب رئیس  خانه بلاکچین ایران در حاشیه این  دیدار  گفت: تجربه طلایی ایران   در رابطه با مقابله با تحریم، کمکی برای کشورهای مورد تحریم از جمله روسیه است.

وی  اظهار کرد: ما به عنوان بخش خصوصی در قالب  تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی کشور روسیه‌که بخش خصوصی محسوب می شود،  زیرساختی را برای امور بانکی، مسائل تحریم و امکاناتی که می‌توان در زمینه زیرساخت‌های مالی بانکی آماده کنیم،منعقد کردیم.

محبیان، تجربه طلایی ایران را در رابطه با مقابله با تحریم ، اینگونه تشریح کرد: با توجه به تجربه ای که کشور ما در زمینه مسائل بانکی و تحریم‌ها در سال‌های بعد از انقلاب   داشته ،  این اتفاق ، کمک بزرگی به کشور روسیه در زمان تحریم محسوب می شود.

وی در ادامه توضیح داد: زیرساخت‌هایی که ما در سطح بین المللی برقرار کردیم می‌تواند برای کشور روسیه هم مورد استفاده قرار گیرد و می‌توانیم به عنوان تسهیل کننده، کمک مالی به شرکت‌های مالی و بازرگانی داشته باشیم و این موضوع از طرفی، درآمد خوبی نیز برای کشور ما محسوب می شود.

بر اساس این گزارش،یوواچف ویاچسلاو_معاون توسعه شورای تجاری روسیه و ایران(وابسته به اتاق بازرگانی و صنایع فدراسیون روسیه )در حاشیه این دیدار به خبرنگاران گفت:  ما در کشورمان به ساز و کار بلاکچین خیلی نیاز داریم. 

وی  در رابطه با همکاری با خانه بلاکچین ایران گفت: ما در کشورمان به ساز و کار بلاکچین خیلی نیاز داریم و در آینده این موضوع،اتفاق مهمی را  برای ما رقم خواهد زد  والبته این را هم می‌دانیم که  قوانین  سختی بین ما و ایران در مورد انتقال پول وجود دارد.

معاون توسعه شورای تجاری روسیه و ایران، به حل مسائل حقوقی و راهکار بهتر برای هر دو کشور اشاره کرد و افزود: به اعتقاد من، کشور ایران و روسیه در زمینه مسائل حقوقی باید تفکرات بهتری داشته باشند چرا که قانون درستی در زمینه پول‌های الکترونیک وجود ندارد.

این مقام روسیه ای تصریح کرد:در رابطه با مسائل و موضوعات  مهمی در این تفاهم نامه صحبت شد که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد که  از جمله می توان به حوزه حمل و نقل، ترانزیت، مالی و مبادله تکنولوژی‌ها اشاره کرد و قرار است بعد از ایجاد هماهنگی‌های لازم،اجرایی شود .

همچنین، دبیرکل رویداد اسکوکوآکس  تاکید کرد: اسکوکوآکس رویدادی برای خنثی کردن تحریم  و  مبادلات بیشتر برای شرکت‌های خصوصی است.

دانیال سجودی، دبیرکل رویداد اسکوکوآکس در جمع خبرنگاران گفت: این رویداد 27 تا 30 مهرماه سال جاری برگزار می شود و مهمترین محورهای این رویداد این است که بین 26 کشور اجرا می شود که نیمی از جمعیت دنیا را شامل می‌شود و در حقیقت این رویداد،یک فرصت اقتصادی فرامرزی است تا بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را بر علیه جمهوری اسلامی ایران  خنثی کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت کارخانه‌ها و فعالان بخش صنعت کشور با مشکلات و چالش های زيادي روبرو است که بعضا نیمه تعطیل هستند که عمده این مشکلات در مبحث بازاریابی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه ارتباط با 26 کشور می‌تواند اتفاقات خوبی را برای کشور ما رقم‌بزند و شرکت‌های خصوصی کشور می‌توانند ارتباط خوبی با این کشورها در قالب قرارداد و تفاهم نامه داشته باشند.

سجودی به تفاهم نامه  خانه بلاکچین ایران و اتاق بازرگانی روسیه اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌های موثر و مفید را می‌توانیم در بین این 26 کشور ایجاد کنیم و  به خصوص ظرفیت‌های خیلی خوبی در کشور های مثل چین و یا   روسیه وجود دارد که امروز نیز  میزبان اعضای اتاق بازرگانی روسیه  بودیم که انشاالله به نتایج مطلوبی دست یابیم.

 دبیرکل رویداد اسکوکوآکس با اشاره به بیانات   مقام معظم رهبری گفت:  امسال شعار مقام سال  در مورد شرکت‌های دانش بنیان نامگذاری شده تا بستری آماده شود تا بتوانند در صنعت اقتصادی پیشرو و خط مقدم باشند تا دیگر نیازمند یک شرکت خارجی نباشیم و در واقع خودمان خودکفا باشیم.

وی  خاطرنشان کرد: برای همه مردم ایران آرزوی تندرستی و خوشبختی داریم و این نوید را به مردم ایران خواهیم داد که دولت سیزدهم مصمم برای یک اتفاق بزرگ است و بخش خصوصی هم در کنار دولت به عنوان یک قدرت مشاوره ای و آماده کار در صحنه حاضر است.

 

 

انتهای پیام

ارسال نظرات