زنجان-توضیح خدمت بی منت و فعالیت بی چشمداشت برای کسی که تجربه ای در این زمینه ندارد،در الفاظ نمی گنجد،بلکه این لذت را تنها کسی درک میکند که در جریان و قلب این ماجرا باشد،در قلب امید آفرینی و خدمت رسانی برای محرومان و دعای خیری که بدرقه راه اوست…
کد خبر: ۹۵۸۳۷۸۵
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

 

روایت امید؛روایت خدمت بی منت گروه جهادیبه گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛توضیح خدمت بی منت و فعالیت بی چشمداشت برای کسی که تجربه ای در این زمینه ندارد،در الفاظ نمی گنجد،بلکه این لذت را تنها کسی در میکند که در جریان و قلب این ماجرا باشد،در قلب امید آفرینی و خدمت رسانی برای محرومان با و دعای خیری که بدرقه راه اوست…

 

مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود مبنی بر"ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم"،بر اهمیت این موضوع و فعالیت های گروه های جهادی در راستای محرومیت زدایی اشاره دارند.

روایت امید؛روایت خدمت بی منت گروه جهادی

 

گروه جهادی شهید ابوالفضل خدامرادی یکی از این گروه جهادی است که در سطح استان زنجان فعالیت میکند و اقدامات قابل توجهی در راستای محرومیت زدایی و امیدآفرینی داشته است‌.

 

در همین راستا خبرگزاری بسیج زنجان به گفت وگو با ابراهیم مدحت؛ مسئول گروه جهادی شهید خدامرادی پرداخته است که در ادامه می خوانید.

 

وی بابیان اینکه گروه جهادی شهید ابوالفضل خدامرادی از فروردین سال ۱۳۹۹ بعد از همه گیری بیماری کرونا و لطمات شدید اجتماعی و اقتصادی آن به مشاغل و کسب و کارها ناتوانی اقشار آسیب پدیر جامعه در تامین نیازهای معیشتی و پیرو فرمان مقام معظم رهبری به اقشار مختلف مردم خصوصا نیروی مقاومت بسیج در خصوص حرکت جهادی کمک مومنانه و مواسات در بین مومنین، تشکیل شد،اظهار کرد:این گروه بر پایه شفافیت مالی عمل می کند و تلاش میکنیم با شناسایی نیازمندان واقعی، به کمک  مردم زندگی ایشان را بهبود ببخشیم. 

روایت امید؛روایت خدمت بی منت گروه جهادی

 

وی بابیان اینکه از چهار سال پیش که فعالیت این گروه جهادی شروع شد با تلاش هیئت امنا و خادمین افتخاری حسینیه و اعضای گروه جهادی ، خدمات خوبی به جامعه هدف خود ارائه کرده ایم و با تهیه بانک اطلاعاتی ، خانواده های کم توان منطقه و محله حسینیه اعظم را تحت پوشش گرفته ایم ،تصریح کرد:اولویت ارائه خدمات خود را به افراد کم توان ،بیمار ،سالخورده و خانواده های بد یا بی سرپرست یا دارای تعداد فرزندان بالا قرار داده ایم.

 

مدحت بااشاره به اقدامات انجام سده توسط این گروه جهادی تصریح کرد:از جمله اخیرا ۱۷۰۰ دست لباس و پوشاک و کفش نو یا قابل استفاده از مردم جمع آوری و در اختیار خانواده های نیازمند قرار دادیم و در تابستان امسال ۳۰۰۰ بسته گوشت گرم به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان، از قربانی های اهدا شده به حسینیه اعظم را در اختیار خانواده های تحت پوشش خیریه ها ، کمیته و بهزیستی قرار دادیم.

روایت امید؛روایت خدمت بی منت گروه جهادی

 

مسئول گروه جهادی شهید خدامرادی با بیان اینکه فعالیت این گروه به جمع آوری ، تامین و اهدای کمکهای نقدی و غیرنقدی خلاصه نمی شود ،گفت: امسال موفق شدیم با هدف اشتغال زایی ، مهارت آموزی و در راستای استقلال و  خروج خانواده ها و افراد کم برخوردار از چرخه نیازمندی با استفاده از مربیان برای بیش از 175 نفر کلاسهای آموزش خیاطی ، گلیم بافی ، صنایع دستی و مهارت رایانه برگزار کنیم.

 

وی ادامه داد:سال گذشته مجموعا  بیش از یک میلیارد و صد و شصت میلیون تومان کمک  در زمینه های پوشاک ، آزادی زندانیان، اهدای لوازم خانگی ، اهدای مواد غذایی و بسته های معیشتی ، کمک هزینه مسکن ، کمک به زلزله زدگان خوی هزینه کردیم که جزئیات آن را در سایت اینترنتی گروه به نشانی abolfazl-haz.ir قرار داده ایم.

روایت امید؛روایت خدمت بی منت گروه جهادی

 

مدحت  در پایان باتاکید بر اینکه اکنون نیز آمادگی داریم با توجه به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و گرفتاری هموطنانمان در این بخش کشور ، کمکهای نقدی و غیر نقدی هم استانی های عزیز  را  جمع آوری کرده و  با کمک سپاه و هلال احمر به دست سیل زدگان برسانیم،یادآور شد: امیدواریم با اقدامات کوچک خود در یاری هموطنانمان راه این شهید عزیز محله حسینیه اعظم زنجان را در خدمت به مردم و دفاع از وطن ادامه دهیم.

 

 گفتنی است شهید ابوالفضل خدامرادی‌وطن فرزند حبیب‌اله در سال ۱۳۴۲ در محله حسینیه زنجان ‌به دنیا آمد و در حین تحصیل در پایگاه ۱۳ حسینیه اعظم  و  مسجد آیت الله دستغیب دروازه ارک نیز فعالیت داشت. دوران انقلاب نیز فعالیت چشمگیری را از خود نشان داد و با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و در عملیات خیبر شرکت کرد ، در این عملیات بر اثر اصابت ترکش به چشم مجروح شد  اما پس از مداوا  بازهم در عملیات‌های کربلای ۴ و والفجر ۸ شرکت کرد و در والفجر ۸ شیمیایی شد ولی دوباره پس از بهبودی نسبی راهی جبهه شد.

روایت امید؛روایت خدمت بی منت گروه جهادی

 

شهید خدامرادی با آغاز عملیات کربلای ۵ در آن شرکت کرد و در  این عملیات در منطقه شلمچه فرماندهی گروهان غواص از گردان ولی عصر عجل الله زنجان به عهده داشت و  ۱۹ دیماه ۱۳۶۵پس از عبور از دریاچه مصنوعی دشت شلمچه  در اثر اصابت ترکش به شهادت نائل آمد و  پیکر مطهرش را پس از تشییع در گلزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده اند . 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار