صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 01 May 2024
یک متخصص پوست و مو رفع سفیدی مو و موهای زاید در سه جلسه را مورد تایید علمی نداست و گفت: دستگاه‌های ناظر باید مانع تبلیغات پزشکی و اغوای مردم شوند.
کد خبر: ۸۵۲۷۸۷۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حسین کاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، درباره تبلیغات گسترده در حوزه زیبایی، پوست و مو که متخصصان حوزه پزشکی انجام می‌دهند، گفت: در سال‌های اخیر موضوع زیبایی و تکنولوژی در همه حیطه‌های علمی از جمله پزشکی وارد شده و در جراحی‌های مختلف نمود پیدا کرده است.

پزشکان سودجود و اغواکننده مردم

وی با اشاره به این‌که با وقوع هر پدیده جدید در جامعه منافع حاصل از آن باعث رشد عده‌ای سودجو می‌شود، ابراز کرد: در شرایط کنونی موضوع پوست و زیبایی مورد تاخت و تاز بسیاری از همکاران غیر متخصص حتی پزشکان در رشته‌های دیگر قرار گرفته است که این مسئله باعث شده با یک سری تبلیغات فریبنده و اغوا کننده مواجه شویم به شکلی که از بی‌اطلاعی هموطنان سوء استفاده می‌کنند و این موضوع خسارات فراوانی را به بار می‌آورد.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: با تغییر نسل محتوای ذهنی افراد با نسل گذشته متفاوت است که این تفاوت نسل‌ها باعث شده افراد بیشتر به سمت مسائل زیبایی بروند.

کاووسی در ادامه افزود: باید تبلیغات زیبایی در افراد مدیریت شود اگر موج تبلیغات مدیریت نشود عوارض بسیار بدی در اجتماع بر جای می‌گذارد.

دستگاه‌های ناظر بر تبلیغات پزشکی

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره عملکرد دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از تجارت در سلامت تاکید کرد: در این مسئله دستگاه‌های نظارتی مانند دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت درستی انجام نداده‌اند، باید ساماندهی خاصی انجام شود به شکلی که کانون‌های قدرت، چند بخشی و به شکل جدی وارد کارشوند درغیر این صورت دود این موضوع به چشم همه خواهد رفت.

تغییر سفیدی مو به رنگ طبیعی علمی نیست

کاووسی با بیان این‌که بسیاری از تبلیغات زیبایی مانند تغییر سفیدی مو به رنگ طبیعی یا برطرف کردن موهای زاید در سه جلسه صد در صد تضمینی از نظر علمی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: با انجام این اقدامات زیبایی پول‌های هنگفتی از بیماران گرفته می‌شود اما نتیجه خاصی ندارد و این‌گونه نیست که هر کسی در هر شرایطی نتایج قابل قبولی به دست بیاورد.

وی با اشاره به این‌که کمتر از یک درصد از متخصصان در حوزه پزشکی به جنبه تجاری و درآمدزایی پزشکی اهمیت می‌دهند، گفت: 99 درصد پزشکان افراد بسیارشریفی هستند و معمولا در ازای زحمتی که می‌کشند به حق خود نمی‌رسند اما در برخورد با متخصصانی که به جنبه تجاری بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهند کانون‌های نظارتی و اجرایی باید به این موضوع رسیدگی کنند و حتی با برخورد قوه قهریه باعث کاهش این نوع عملکرد شویم.

کاووسی با بیان این‌که برای گسترش اخلاق پزشکی باید گلوگاه‌های تجارت در سلامت بسته شود، گفت: اگر جلوی اغواگری و یا تابلوهای چند متری از تبلیغات زیبایی گرفته شود شاید مانعی برای پزشکانی باشد که به دنبال سوء استفاده از نیاز به زیبایی مردم هستند.
ارسال نظرات