صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان خبر داد
سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با اشاره به ثبت‌نام 296 در استان همدان گفت: از این تعداد صلاحیت 155 نفر احراز، 60 نفر رد صلاحیت و 72 نفر نیز عدم احراز صلاحیت شدند.
کد خبر: ۸۶۲۲۴۷۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد نباتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ساختارهای حکومتی جهان که بحث دموکراسی و مردم سالاری مطرح است، انتخابات یکی از نمودهای مردم سالاری و دموکراسی است.

وی با بیان اینکه ایران هم از این نظر سابقه دیرینه دارد، افزود: نشانه فراست مردم ایران است که از دوران مشروطه و بعد از انقلاب شاهد هستیم که مردم انتخابات را تجربه می‌کنند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با بیان اینکه انتخابات جمهوری اسلامی ایران، انتخابات سالمی است، بیان داشت: طی 36 سال گذشته انتخابات ایران یکی از نمادهای انتخابات سالم است.

وی ادامه داد: ساختار انتخابات به گونه‌ای است که دو مجموعه کارهای اجرایی و عملیاتی را بر عهده دارند که در کشور پیاده می‌شود.

نباتی با بیان اینکه نظارت در انتخابات به صورت عام و فراگیر شروع می‌شود، افزود: این نظارت در اصل 99 قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده و نظارتی است که هر لحظه مشکلی پیش بیاید تذکر داده و از مجاری قانونی جلوی آن گرفته می‌شود و ضریب اطمینان بالا می‌رود.

وی ادامه داد: کار هیئت نظارت از روی تقوا، بدون حب و بغض و بدون اعمال علایق و سلایق شخصی و صرفاً مبتنی بر قانون صورت می‌گیرد.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان بیان داشت: بر اساس ماده 28 قانون انتخابات مجلس فردی که خود را داوطلب کرده باید یکسری بایدها را داشته باشد و بر اساس ماده 29 برخی موارد جز نبایدها عنوان شده است.

*رشد 117 درصدی ثبت‌نامی‌ها در استان همدان

وی با اشاره به ماده 30 قانون انتخابات افزود: این افراد نباید عضو گروه‌های مخالف نظام باشند و آنچه برای احراز صلاحیت داوطلبان مورد نظر بوده این مواد و قوانین است.

نباتی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه حجم افراد ثبت نام کرده بسیار زیاد بوده و در استان رشد 117 درصدی داشتیم، با دقت بسیار و جلسات طولانی احراز صلاحیت صورت گرفته است.

وی با اشاره به ثبت‌نام 296 در هفت حوزه انتخابیه استان تصریح کرد: هیأت‌های اجرایی پس از 10 روز بررسی پرونده‌ها نتایج را اعلام کردند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان ابراز داشت: از این میزان چهار نفر رد صلاحیت شدند و 6 نفر نیز انصراف خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه 286 نفر به مرحله هیأت نظارت معرفی شدند، گفت: در این مرحله از چهار نفر رد صلاحیت شده 3 نفر شکایت کردند و 3 نفر نیز انصراف خود را اعلام کردند.

نباتی تأکید کرد: از این تعداد صلاحیت 155 نفر احراز، 60 نفر رد صلاحیت و 72 نفر نیز عدم احراز صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه اسدآباد 20 نفر ثبت‌نام کردند که 12 نفر احراز صلاحیت، دو نفر رد صلاحیت و 6 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

* احراز صلاحیت 54 درصد داوطلبان در استان همدان

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان یادآور شد: در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ 39 نفر ثبت‌نام کردند که ا ان تعداد نیز 30 نفر احراز صلاحیت، سه نفر رد صلاحیت و 6 نفر نیز عدم احراز صلاحیت شدند.

وی با اشاره به ثبت نام 27 نفر در حوزه انتخابیه تویسرکان گفت: از این تعداد 13 نفر احراز صلاحیت، چهار نفر رد صلاحیت و هشت نفر عدم احراز صلاحیت شدند و دو نفر انصراف خود را اعلام کردند.

نباتی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه رزن 26 نفر ثبت‌نام کردند که هفت نفر احراز صلاحیت، 9 نفر رد صلاحیت و 9 نفر نیز عدم احراز صلاحیت شدند و یک نفر انصراف داد.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه ملایر 72 نفر ثبت نام کردند، ابراز داشت: از این تعداد 35 نفر احراز صلاحیت، 19 نفر رد صلاحیت و 17 نفر عدم احراز صلاحیت شدند و یک نفر نیز انصراف داد.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه نهاوند 29 نفر ثبت نام کردند که 18 نفر احراز صلاحیت، پنج نفر رد صلاحیت و 6 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه همدان 83 نفر ثبت‌نام کرده بودند که 40 نفر اححراز صلاحیت، 19 نفر رد صلاحیت و 20 نفر عدم احراز صلاحیت شدند و چهار نفر انصراف خود را اعلام کردند.

نباتی تصریح کرد: در مجموع استان همدان 54 درصد احراز صلاحیت، 20 درصد رد صلاحیت و 26 درصد نیز عدم احراز صلاحیت شدند.

*13 نفر در استان برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند

وی اضافه کرد: در این مدت 20 روزه احتمالاً تعدادی از افرادی که عدم احراز صلاحیت شده بودند به جمع صلاحیت‌داران بپیوندند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان در ادامه افزود: افرادی که در فتنه 88 وارد شدند و دستی بر فتنه داشتند قطعاً احراز صلاحیت نخواهند شد.

وی اظهار داشت: رد صلاحیت افراد و یا عدم احراز صلاحیت آنان به این معنی نیست که از چرخه نظام خارج شوند بلکه می‌توانند در عرصه‌های دیگر به نظام خدمت کنند.

نباتی بیان کرد: تبلیغات زودهنگام، جمع آوری آرا با تهدید ، استفاده از ثروت هنگفت و منابع قدرت و... از جمله مواردی است که در هیأت نظارت مدنظر قرار گرفته و خواهد بود.

وی با اشاره به ماده 30 قانون انتخابات و بندهای آن ابراز داشت: بند 8 ماده 30 در خصوص قاچاقچیان مواد مخدر و بند 7 آن در مورد محکومین به حدود شرعی بوده و بند 3 این ماده نیز به وابستگان تشکیلاتی و هواداران احزاب و سازمان هایی که غیر قانونی بودن آنها از طرف مقامات صالح قانونی اعلام شده، اشاره دارد.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با بیان اینکه بند 4 ماده 28 قانون انتخابات نیز در خصوص مدرک تحصیلی و بند 1 و 3 آن عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه و ماده 29 نیز بر کسانی که باید از مقام خود استعفا دهند، دلالت دارد، گفت: افراد رد صلاحیت شده از استان همدان در این ماده‌ها می‌گنجند.

وی تصریح کرد: همچنین 13 نفر در استان همدان برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند که شورای نگهبان روی این افراد نظر می دهد و نتیجه رسمی فعلاً از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات