صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بیان داشت: روابط عمومی و رسانه‌ها می توانند با ایفای نقش تحلیلی خود، تاثیر بسزایی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۲۸۳۵۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
دکتر شیخ الاسلامیدر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در پاسخ به این سوال که اهالی رسانه چگونه می توانند از حقوق مردم دفاع کنند که با فشارها و موانع حقوقی و قضایی روبرو نشوند، اظهار داشت: به نظر بنده راهکارش این است که اهالی رسانه مسلط به قوانین باشند. کلاس‌های حقوقی برایشان گذاشته شود. چون گاهی وقت ها از حقوق و تکالیفشان با خبر نیستند. ما مسئولین هم از همین جهل خبرنگاران استفاده می کنیم؛ گاهی تهدیدشان می کنیم و می گوییم نه آقا شما حق ندارید؛ در حالی که اگر آنها مسلط باشند مثلا به همین قانون دسترسی آزاد به اطلاعات که چند ماده بیشتر نیست و من را توجیه می کند که نه آقا شما همچین حقی ندارید و یاد به من باید اطلاعات را بدهید.

وی اشاره داشت: به نظر بنده تسلط به قوانین، کار خبرنگاران را در دسترسی آزاد به اطلاعات آسان می کند از طرفی هم آنان را روشن می کند که داخل حریم های باز مجرمانه نشوند.

وی در ادامه اضافه کرد: یک بار هم هست که شما داغ ترین انتقادات را به بنده می کنید و من جبهه گیری می کنم ولی اگر شما راهش را بدانید و شروع کنید به انتقادات نرم و ملایم؛ ممکن است کم کم سطح انتقاد پذیری را رسانه بتواند در مسئولین بالا ببرد. ما به همه مسئولین می تازیم مثلا می گوییم مسئولین انتقاد پذیر نیستند و می گوییم خب فلان ... ؛ اگر رسانه ها ملایم وارد این بحث بشوند کم کم سطح انتقاد پذیری در مسئولین بالا می رود.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی مشهد در خصوص ضعف روابط عمومی دستگاه‌های استان اشاره داشت: گاهی لازم استکه اشکالات رئیس سازمان را هم همین روابط عمومی ها به ایشان بگویند یعنی صرفا منعکس کننده یک خبرنامه به آنها نباشند تحلیل هم بکنند تا باعث رشد سازمان بشوند این یکی از چالشهایی است که شاید دلیلش این است که مسئول روابط عمومی خودش را کارمند آن سازمان می داند و اگر روابط عمومی شروع کند به نقد سازمان خودش مردم بیشتر خوششان می آید یعنی باید بیایند و در روابط عمومی ضمن اینکه اخبار را بازگو می کند تحلیل هم داشته باشد.

شیخ الاسلامی در پاسخ به این سوال که که روابط عمومی ها و رسانه ها چگونه می توانند با استفاده از این منظر در بحث مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موثر باشند، ابراز داشت: وقتی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که حتی کسانی که مخالف هم هستند در انتخابات شرکت کنند یعنی ایجاد یک فضای آزاد انتخاباتی؛ بنابراین نباید یک فضای تحمیلی دیکته ای به عنوان تکلیف مداری به مردم بازگو شود که مردم مقاومت کنند و جبهه بگیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با تاکید بر اینکه خبرنگاران و رسانه ها روی کیفی سازی انتخابات مردم می توانند تاثیر داشته باشند، بیان داشت: اگر رسانه ها بتوانند نقش انتقال انتقادات مردم را بخوبی ایفا کنند سطح مشارکت افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه گفت: تاثیر انتخاب درست ممکن است که هم مشارکت را از لحاظ کمی بالا ببرد هم کیفی ولی چنانچه بیست میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند ولی نتیجه انتخابات، ورود افرادی به مجلس باشد که نتوانند مشکلات مملکت را حل کنند خیلی افتخار ندارد به نظر من اگر ده میلیون رای بدهند و یک انتخابات کیفی داشته باشیم شاید اثرش بیشتر باشد.

ارسال نظرات