صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 April 2024
امام جمعه شهر سامان با اشاره به انتخابات امروز گفت: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات امروز حماسه‌ای دیگر آفریدند.
کد خبر: ۸۶۴۲۹۷۱
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه شهر سامان در خطبه نماز جمعه این هفته اظهار کرد: برجسته‌ترین ویژگی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) صفت عدالت و عدالت گستری است و این عدالت فراگیر است و همه عرصه های اجتماعی با عدالت مهدوی اداره می شود.

ملک‌پور تصریح کرد: عدالت سیاسی یعنی عدالت در تقسیم قدرت، عدالت در تقسیم مناصب حکومتی و دادن مسئولیت‌ها، در زمان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دیگر رابطه ها و پارتی ها و پارتی بازی ها تعیین کننده مناصب نیست اگر کسی شایستگی جایی را نداشته باشد آن پست به او داده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: امیر المومنین (علیه السلام) فرمود: «من تقدم علی المسلمین و هو یری ان فیهم من هو افضل منه، فقد خان الله و رسوله و المسلمین» «هرکسی بر گروهی از مسلمانان پیشی بگرد در حالی که می داند بهتر از خودش در میان آنها است خیانت به خداو رسول خدا و مسلمانان کرده است»

امام جمعه شهر سامان بیان کرد: خداوند متعال می فرماید« الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَآتَوُا الزَّکاهَ سوره حج آیه ۴۱» «کسانی هستند که در زمین دارای قدرت و امکانات شوند نماز بپادارند و زکات را می پردازند» امام باقر(علیه السلام) ذیل آیه فرمودند« هذه الآیه لمحمدٍ (صل الله علیه و آله) و والمهدی و اصحابه» این آیه مربوط به محمد(صل الله علیه و آله) و مهدی و یارانش می باشد و عرض شد که یاران و کارگزاران حضرت هم عدالت دارند و هم شایستگی دارند. عرصه دیگر عدالت قضایی است.

ملک‌پور افزود: آخرین جایی که در یک جامعه باید پناهگاه مظلومان باشد مراکز قضایی و دادگستری هاست. به طور طبیعی این مراکز باید محل گرفتن حق و رسیدن حق به حق دار و اجرای عدل و داد باشد. خدا نکند در چنین مجامعی بی عدالتی و طمع به چیز های دیگر غیر استیفاء حقوق مردم حاکم باشد! بی خود نیست که در روایات ما مسأله قضاوت به راه رفتن در لبه جهنم تشبیه شده و بسیار حساس است.

این مسئول گفت: امروز ۷ اسفند ماه روز برگزاری انتخابات و اینکه ملت ایران حماسه دیگری را می آفرینند. مردم مسلمان ایران نسبت به نهادهای اجتماعی نه فقط حساسیت ملی دارند بلکه احساس مسئولیت و تعصب و غیرت دیین هم دارند و برای همین هم حضور خوبی در انتخابات دارند و هم نسبت به انتخاب خود حساس هستند و این بهع این معنا است که یعنی برایش مهم است که چه کسی با چه ویژگی هایی و تجربه و تخصص و با چه میزان تعهد نسبت به آرمان های ملی و انقلابی و دینی وارد خانه ملت و حریم قانون گذاری می شود و یا چه شخصیت های عالِم و مجتهدی و با چه شرایطی و چه میزان پایبندی بر حمایت و تقویت رهبری نظام وارد مجلس خبرگان رهبری می شود این برایش مهم است و برای همین وسواس و دقت و بررسی لازم پای صندوق های رای می رود.

وی اظهار کرد: شما دیدید چهارشنبه هفته گذشته رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در دیدار مردم نجف آباد چه نکات مهمی در مورد انتخابات فرمودند مسئله نفوذ و خطر نفوذ دشمن را برای چندمین بار مطرح فرمودند. و اینجا هوشیاری مردم در انتخابات و رای درست مردم شائبه نفوذ دشمن را از بین می برد ودر این انتخابات شاهد این بودیم که دشمن مستقیم دارد در انتخابات دخالت می کند و تعریف و تبلیغ برخی کاندیداها را می کند که لازم است آنها بی درنگ از دشمنان این ملت بیزاری جویند و تهمت از آنها دفع شود.

امام جمعه شهر سامان خاطرنشان کرد: آیا این توقع زیادی از کاندیداهای محترم است که در برابر دشمنان اسلام و نظام موضع بگیرند و از اسلام و نظام و امام دفاع کنند؟ که برای این کاندیدا سخت است که صراحتا بگوید که استکبار جهانی و انگلیس بی جا کرده که از ما تعریف می کند همان‌طوری که در این روزها دیدیم برخی از یاران انقلاب که نامشان در فهرست هایی آمده بود از دشمن بیزاری جستند و موضع خود را صراحتا بیان کردند و حضرت آقا فرمودند: ملت ایران مجلسی می‌خواهد که درد مردم را بشناسد شجاع و متدین باشد و دولت را به سمت اقتصاد درون زا سوق بدهد و به وظایف خود آشنا باشد و مرعوب آمریکا نباشد.

ملک‌پور با اشاره به توقع مردم از مجلس دهم تصریح کرد: توقع مردم و ماموریت و اولویت های اصلی مجلس دهم باید تحقق اقتصاد مقاومتی باشد چرا که اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این سال‌های اخیر بوده است. یکی از مسائل مهم برای مردم اقتصاد است مطالبه مهم عموم مردم ثبات اقتصادی و تامین نیازهای معیشتی است . وقتی مردم رای می دهند یک مجلس برای قانونگذاری تشکیل می شود باید قوانینی تصویب کنند که از بروز مشکلات اقتصادی جلوگیری شود نه اینکه مشکلات مردم بیشتر شود . این اولویت اول، اولویت های بعدی عدالت آموزشی است یعنی تقویت آموزش و پرورش که یکی از مطالبه های مهم است. و بعد مبحث صندوق های بازنشستگی و آسیب های اجتماعی است که لازم است مجلس دهم این ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

ارسال نظرات